Wpis z mikrobloga

Lenovo z510.
Bateria była cudowna, ale do momentu... użycia opcji w programie Lenovo Power Manager "resetowanie wskaźnika". Producenci sugerują żeby resetować wskaźnik co 1-2 miesiące w celu kalibracji. Zrobiłem to po chyba 3, czego efektem była magia. Bateria skakała ze 100% na 0%, choć przy 0% odłączając zasilanie dalej działał laptop, czasem 100% utrzymywało się przez dwie godziny, czasem wyłączając laptopa mając 100%, nie mogłem go później odpalić, bo bateria rozładowana. Próbowałem wszystkiego żeby naprawić błąd, myślałem że nic nie pomoże. A tu co? Włączyć bios, zostawić na noc na pełnej baterii żeby się rozładował i chodzi jak ta lala. Uwielbiam Lenovo, ale z tym to sobie przesrali.
  • 161
  • Odpowiedz
ok, w takim razie wieczorem reinstal, teraz zrobie backup plików i zobaczymy czy to coś pomoże. Dzięki Ci wielkie za pomoc i dobre słowo :)
  • Odpowiedz
@cenzor123: przeinstalowałem system, tym razem wszystkie sterowniki najnowsze instalowane przez slimdrivers, problem pozostaje. Co ciekawe, zrobiłem kalibracje przez biosa, i pojemność... Skoczyła. Problem ze wskaźnikiem dalej ten sam, ale gdy testowałem dwa dni temu baterie przez cmd, pojemność była ok 11000/43200. Teraz?
Pojemność nominalna 43200
Ostatnie pełne ładowanie 36480

Posrana sprawa, już nie wiem jak to wszystko ugryźć, chyba po prostu zostawiam. Zrobie później jeszcze jedną kalibracje i po prostu zostawie,
  • Odpowiedz
@cenzor123: Sprawdziłem już wszystko, poddaje się. Teraz wygląda to tak: Pojemność 37790/43200, gdy mam baterie na 100% działa ok. godziny, po czym komputer wyłącza się momentalnie i nie chce odpalić bo bateria niby 0%. Podłączam zasilanie, odpalam, odłączam zasilanie i działa jeszcze 1.5-2 godziny. Tak jak mówiłem jaja : D
  • Odpowiedz
@cenzor123: też chciałbym, ale jestem kierowcą, używam lapka podpiętego pod dodatkowy aku i przetwornice/ładowarke samochodową, na trasie musze oszczędzać prąd : D
  • Odpowiedz
@cenzor123: powiedz to policji w niemieckich miastach jak tam stoję : D Ale fakt, gdyby nie przepalanie to w ogóle nic bym nie zrobił na lapku w trakcie trasy
  • Odpowiedz
@cenzor123: 10 paletowe ducato 2012, mam mieć nowy aku teraz, więc parę problemów odchodzi w niepamięć :) Plus mój własny aku pod siedzeniem ładowany w trakcie jazdy. Problemem jest tylko weekend, gdy stoję i nie doładowuje ani jednego ani drugiego, reszta to bajka
  • Odpowiedz
@cenzor123: Wcześniej jeździłem masterem 8 paletowym, tam pake miałem chyba 4.20, tutaj mam ponad 5m i jest ... nazwijmy to "mniej stabilny" : D Ale do wszystkiego da się przyzwyczaić, jeżdżę głównie po Niemczech, więc większość tras to autostrady, szef jest ludzki i prócz cholernego lapka nie mam na co narzekać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@cenzor123: spoko, wrócę z trasy to będę walczyć z x-kom'em żeby przyjęli na gwarancje. A jak się nie uda, podziałam na nim jeszcze z pół roku i wymienie
  • Odpowiedz
@bkwas: No popatrz, a ja się ciągle przymierzałem do tego, żeby to zrobić, również w z510... Dobrze, że przypadkiem trafiłem na ten wpis, teraz wiem, że nie warto. Zresztą żadnych problemów z baterią nie mam, żeby robić jakieś resety (przynajmniej tak mi się wydaje, że nadal trzyma ~3 godziny, sprawdzę to dziś)
  • Odpowiedz
@Marmite: Nie rób w żadnym wypadku, nadgorliwość gorsza od faszyzmu.

U mnie przecież było dokładnie tak samo, wszystko działało, nawet nie wiem co mnie skusiło do resetu...
  • Odpowiedz
@Marmite: Aaaaaa faktycznie tam było coś takiego, teraz już wiem czemu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

wredny ruch tak czy inaczej. Jedno kliknięcie i tyle problemów. Jak wróce z trasy wysyłam laptopa na gwarancje, ale coś czuje że z tego nic nie będzie...
  • Odpowiedz