Wpis z mikrobloga

Wiem, że nikogo to nie interesuje, ale od dzisiaj zaczynam uczyć się programowania minimum 2 godziny dziennie, maksimum nie jest określone :). Jestem studentem automatyki i robotyki na wydziale mechanicznym, ale większość rzeczy mnie tam mało interesuje, więc trzeba coś robić innego w wolnym czasie, a jest go sporo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wybór padł na Javę, której się chwilę uczyłem (krótko z 2tygodnie, potem przyszła sesja) i miałem na studiach C, ale niewiele tam zrobiliśmy, kilka zadań z użyciem pętli i tablic ( ͡° ʖ̯ ͡°). Będę się uczył z różnych kursów (znalazłem videokurs CoraxTheTutor który wydaje się spoko na początek i mam też w pdfie Java Podstawy, ale rozważam zakup bo nie lubię czytać książek na laptopie ( ͡° ʖ̯ ͡°)) oraz mam zamiar korzystać z kursu na stronie Oracle, bo angielski nie jest problemem. Może też jakieś zagraniczne videokursy (jak znacie dobre to proszę o polecenie). Wybrałem Javę bo chciałbym kiedyś może zrobić coś na Androida(np. własny kalkulator kalorii do trzymania diety i wbudowany timer do interwałów). Celem jest wytrwać w postanowieniu i może tak na wakacje poszukać jakichś praktyk albo wcześniej jak będzie mi dobrze szło. Jeśli ktoś przeczytał ten nic nie wnoszący do waszego życia post to pozdrawiam (ʘʘ).

#programowanie
#java
#naukaprogramowania
#oswiadczeniezdupy
  • 24
z zagranicznym tutków, fajne prowadzi Bucky i koledzy z thenewboston ;) Znajdziesz tam prawie wszystko ( ͡ ͜ʖ ͡)
Jeżeli już się poduczysz to polecam Coursere i jakieś kursy z algorytmów, sieci i baz danych. Np Algorithms 1 i 2 od Wayne i Sedgewicka z tego co pamiętam ;)
www.thenewboston.com
www.coursera.org
@o-o_i: Nie wiem, na wydziale mechanicznym po 2 latach jedynie liznąłem C no i trochę PLC.
@kalectwo: Nikt nie mówił, że muszę robić coś związanego z moim kierunkiem, jeśli mnie specjalnie nie pasjonuje :) Najważniejsze, żeby coś robić, a chciałbym kiedyś sobie własną apkę na androida zrobić, więc to jest moja "motywacja".