Wpis z mikrobloga

#imaginecup #konkurs #gamedev #gamedesign #gametalk #grafika #grafikakomputerowa #grafika2d
TL;DR na dole
Cześć mirki, mój projekt dostał się właśnie do TOP10 w konkursie Imagine Cup 2016 w kategorii Games.
Tym projektem jest z pozoru prosta gierka 2d, do której potrzebuję pomocy. Sam jestem programistą. Mam ideę projektu (którą nawet sprzedałem już sędziom ( ͡° ͜ʖ ͡°)), ale brakuje mi jakiejś dyskusji z kimś chętnym i równie jak ja pełnym zapału nad konkretami z samej rozgrywki (w tym burzy mózgów). Przydałby się również grafik od tekstur oraz animacji. To jest raczej krótkoterminowy projekt, co najwyżej miesiąc roboty. Ale może najpierw przedstawię samą ideę gry:
Jest to gra typu top-down, czyli mamy widok na świat z góry. Przeznaczona jest zdecydowanie dla dzieci w wieku 9-15 lat. Akcja rozgrywa się w jednorodzinnym domu, zamieszkałym przez jedno dziecko z dwoma rodzicami. Sterujemy duszkiem, który może przenikać przez ściany i jest niewidzialny dla ludzi. W związku z tym, że w domu mieszka dziecko, po wszystkich pokojach porozrzucane są różne jego/jej zabawki. Nasz duszek jest w stanie w nie wnikać oraz przejmować nad nimi kontrolę (tak jakby je "ożywiając"). W ten sposób duch zyskuje sposób na interakcję ze światem oraz ludźmi. Kontrolując różne zabawki, jako gracz możemy korzystać z różnych ich atrybutów. Przykładowo, zabawka-buldożer przesuwa wszystkie napotkane obiekty bez problemu, samochody pozwalają tobie szybko się poruszać, a helikoptery pozwalają przemieszczać obiekty ponad ziemią. Rozgrywka składa się z interakcji, przesuwania oraz niszczenia tych różnych obiektów w domu. Kluczowym elementem gry jest to, że trzeba wykorzystać różne i odpowiednie zabawki do osiągnięcia danego celu. A jeśli o celach mowa, mam kilka przykładowych scenariuszy:
-cała rodzina wyszła z domu, a do środka włamał się złodziej - musisz go przestraszyć
-dziecko przy wychodzeniu do szkoły zapomniało zamknąć drzwi na klucz - musisz to zrobić za nie
-musisz uchronić pracę domową dziecka przed zjedzeniem jej przez psa
-rodzice zgubili w domu kluczyki od samochodu - musisz znaleźć je za nich
Takie bardzo generalne cele to m.in. rozwiązywanie łamigłówek (jakich zabawek użyć, jak je rozstawić, w jakiej kolejności, ...), trafianie do mety (jakąś zabawką), zbieranie punktów (nieniszczenie zabawek - dziecko byłoby smutne ze zniszczeń, odkładanie zabawek na miejsce - rodzice byliby źli na dziecko za bałagan)
I to tyle o samej idei, niżej w linku jest screenshot z Androida, na którym widać obecny stan gry.
https://pbs.twimg.com/media/Cbx2peFWIAAfZ3X.jpg (zdj. z twittera, więcej można obejrzeć pod tagiem #spookytomdev tutaj: https://twitter.com/hashtag/spookytomdev?src=hash )
Jest zaimplementowana podstawowa mechanika - wnikanie w zabawki - oraz poprawna fizyka (kolizja z obiektami, przesuwanie ich).

Startowałem do konkursu w składzie 3-osobowym, ale musiałem wyrzucić 2 osoby, ponieważ od ponad 2 miesięcy się obijały (od początku istnienia projektu zero ich wkładu w samą grę). Ostatni etap konkursu przeszedłem absolutnie sam. Do następnego muszę dostarczyć już samą grę.

Oczywiście chodzi mi teraz o szukanie ludzi do zespołu. Może się on składać z maksymalnie 5 aktualnych studentów oraz mentora. Ten ostatni może być w dowolnym wieku.

Sam jestem z województwa #pomorze , ale nie ma problemu, żeby zgłaszać się nawet zza granicy. Kontakt werbalny byłby spoko, ale przez internet też da rade.

Geek stuff:
Gierka jest wieloplatformowa, działa również na PC. Pisana w C++ i OpenGL. Projekt Open-Source.


Zapraszam też do zadawania pytań. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


TL;DR
Szukam kogoś, kto przez ok. miesiąc chciałby pomóc przy rozwoju gierki (dyskusja, bądź cokolwiek), która zaszła już całkiem dalego w pewnym konkursie. Miło widziane umiejętności graficzne.
  • 8