Wpis z mikrobloga

#imaginecup #konkurs #gamedev #gamedesign #gametalk #grafika #grafikakomputerowa #grafika2d
TL;DR na dole
Cześć mirki, mój projekt dostał się właśnie do TOP10 w konkursie Imagine Cup 2016 w kategorii Games.
Tym projektem jest z pozoru prosta gierka 2d, do której potrzebuję pomocy. Sam jestem programistą. Mam ideę projektu (którą nawet sprzedałem już sędziom ( ͡° ͜ʖ ͡°)), ale brakuje mi jakiejś dyskusji z kimś chętnym i równie jak ja pełnym zapału nad konkretami z samej rozgrywki (w tym burzy mózgów). Przydałby się również grafik od tekstur oraz animacji. To jest raczej krótkoterminowy projekt, co najwyżej miesiąc roboty. Ale może najpierw przedstawię samą ideę gry:
Jest to gra typu top-down, czyli mamy widok na świat z góry. Przeznaczona jest zdecydowanie dla dzieci w wieku 9-15 lat. Akcja rozgrywa się w jednorodzinnym domu, zamieszkałym przez jedno dziecko z dwoma rodzicami. Sterujemy duszkiem, który może przenikać przez ściany i jest niewidzialny dla ludzi. W związku z tym, że w domu mieszka dziecko, po wszystkich pokojach porozrzucane są różne jego/jej zabawki. Nasz duszek jest w stanie w nie wnikać oraz przejmować nad nimi kontrolę (tak jakby je "ożywiając"). W ten sposób duch zyskuje sposób na interakcję ze światem oraz ludźmi. Kontrolując różne zabawki, jako gracz możemy korzystać z różnych ich atrybutów. Przykładowo, zabawka-buldożer przesuwa wszystkie napotkane obiekty bez problemu, samochody pozwalają tobie szybko się poruszać, a helikoptery pozwalają przemieszczać obiekty ponad ziemią. Rozgrywka składa się z interakcji, przesuwania oraz niszczenia tych różnych obiektów w domu. Kluczowym elementem gry jest to, że trzeba wykorzystać różne i odpowiednie zabawki do osiągnięcia danego celu. A jeśli o celach mowa, mam kilka przykładowych scenariuszy:
-cała rodzina wyszła z domu, a do środka włamał się złodziej - musisz go przestraszyć
-dziecko przy wychodzeniu do szkoły zapomniało zamknąć drzwi na klucz - musisz to zrobić za nie