Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
wkurza mnie trochę ten hejt na ludzi nie znających angielskiego w internecie(bo jak to XXI wiek i nie znasz angielskiego?) kit że możesz być np światowej klasy chemikiem , albo świetnym lekarzem, nie znasz angielskiego-jesteś debilem.I te komentarze w stylu ,,naucz się ,przecież to jest proste" - no pewnie ,bo każdy ma czas,chęci,predyspozycje . ,,no przecież to angielski na poziomie gimbazy "-Wyobraźcie sobie że idziecie do lekarza bo musicie mieć wycięty wyrostek robaczkowy , a on mówi - Panie wycięcie wyrostka?przecież to najprostszy zabieg ,naucz się i se pan sam wytnij(oczywiście tu przykład wyolbrzymiony),albo nie działają wam hamulce w samochodzie -wymień se pan. Mi nigdy angielski nie szedł, ale za to byłem uzdolniony w innych dziedzinach np Matematyce (studiuję na jednej z najlepszych uczelni technicznych w Polsce ), ale o osobach które nie zdadzą nawet podstawowej matury z matematyki nie mówię że są debilami, i nie śmieję się z osób które nie potrafiły by np narysować wykresu sił tnących i momentów gnących w belce obciążonej momentem skupionym i obciążeniem ciągłym z siłą swobodną przyłożoną pod kątem, dwoma ruchomymi podporami,przegubem i jedną podporą nieruchomą. Gram czasem w gry po angielsku jak nie znajdę spolszczenia, ale nie rozumiem wtedy ich w 100% a nie lubię odbierać dzieła kultury typu książka, film , gra nie rozumiejąc go w pełni(mógłbym teoretycznie siedzieć z słownikiem ale powiem szczerze-nie che mi się ,grając chce się zrelaksować a nie spędzać 80% czasu na grę w słowniku,ostatnio gram w #rimworld i mam tylko częściowe spolszczenie to trochę korzystam z tłumacza google ). Staram się trochę podszkolić w tym kierunku, np filmy i seriale zawsze staram się wyszukiwać z napisami zamiast z lektorem(po pierwsze by mimo wszystko trochę łapać tego angielskiego chociaż słuchając go ,a po drugie lepiej wtedy się rozumie kontekst bo nie raz są jakieś gry słów czy coś z czym tłumacze mają problem przy tłumacze