Takie tam pytanie dotyczące opon do #gravel i ogólnie #rower (jestem zielony w temacie obręczy i opon). Obecnie posiadam opony Continental Speed Ride 700x42c. Ponieważ na codzień jeżdżę głównie asfaltami/utwardzonymi drogami myślę o dokupieniu węższej opony. Patrzę na inne gravele i w Romecie Boreas widzę Schwalbe G-One 700x30. W swoim Roninie posiadam obręcze: www.maddux-wheels.com/Rim-road-drx-27.html Po czym mogę poznać (tj. na jakie parametry obręczy mam zwracać uwagę) że dana opona będzie pasowała do tej obręczy? Jakie modele opony byście polecili?
@damyrade: Challenge Strada Bianca, wersja Open Tubular 30 mm (drogo), albo wersja Plus 33 mm (tanio). Z dobrych i polecanych masz jeszcze Panaracer GravelKing - 2 różne bieżniki, w zależności od przeznaczenia, oba powinny dać radę w mieszanych warunkach z przewagą jednego i drugiego w konkretnym (jak je zobaczysz, to będziesz wiedział). Do takiej obręczy spokojnie możesz zakładać i 25 mm.
@damyrade: Ramy i widelce mają swoje pojemności jeżeli chodzi o szerokość opony. Już wiesz, że na obręcz o szerokości 15 mm wejdzie i 25, i 42 mm. To w zasadzie wyczerpuje temat szerokości opon w szosie, przełaju i gravelach (w większości), choć do nich powinno dawać się obręcze z 19-20 mm szerokości wew., albowiem szeroka opona lepiej się na takich układa.
@fixie: Jest to tabelka z bezpiecznymi wartościami. Oczywiście można ją naciągnąć, w zależności od rodzaju opony, ale nie wszędzie będzie to takie proste.
Po czym mogę poznać (tj. na jakie parametry obręczy mam zwracać uwagę) że dana opona będzie pasowała do tej obręczy? Jakie modele opony byście polecili?
Do takiej obręczy spokojnie możesz zakładać i 25 mm.
https://roweroweporady.pl/wp-content/uploads/2011/09/szerokosc-obreczy-a-opona.jpg
i wychodzi mi że dla moich obręczy (rozumiem, że chodzi tu o zew. szerokość - 20,2mm) mogę włożyć oponę od 35 do 50mm.
Poza tym nie spodziewałem się, że to taki drogi interes ( ͡° ͜ʖ ͡°) Rozpiętość cenowa od 150-250 pln za sztukę patrząc na