Wpis z mikrobloga

#programowanie #gamedev
Ma ktoś coś ciekawego do powiedzenia o gamedevie?
Jak to teraz wygląda na rynku?
Na jakie zarobki można liczyć zależnie od ilości lat doświadczenia?
Ktoś daje radę utrzymywać się z własnego gamedevu, czy raczej zdecydowanie lepiej iść do istniejącej firmy?
No i co teraz góruje w firmach, szczególnie tych robiących średnie/większe gry na PC (gry na mobilki jakąś ciągną mnie mniej), bardziej unity i c#, czy inne silniki i c++ w silniku + jakieś skrypty. (Unreal Engine, Lumberyard a może jakieś firmy jednak wybierają własne rozwiązania?)
Bo tak na razie to klepanie w javie minecrafta po stronie serwera wydaje się najbardziej dochodowe - a przynajmniej najłatwiej się dobrać do sensownej pracy mając wiedzę (10-35$/h b2b full remote i firmy raczej zza granicy więc bez vatu, tylko brak dodatkowych bonusów czy nawet płatnego urlopu ;/)... Ale można zwariować od ilości kombinowania i babrania się z zaciemnionym kodem lub masą rzeczy stworzonych przez bardzo początkujących devów.
Ja właśnie aktualnie siedzę w bagnie minecrafta, mam te 25$/h, no ale to kiedyś umrze, gra zniknie i będzie trzeba szukać czegoś innego, więc chce już powoli w wolnym czasie zacząć się bawić czymś innym, by potem szybciej stanąć na nogi, na pewno od razu nie znajdę pracy za tyle samo oczywiście, no ale trzeba będzie zniżyć standardy na jakiś czas (pewnie nawet kilka lat ;/) by znowu odzyskać pozycje lub coś zadowalającego :D
A webdev mnie niezbyt kręci, to myślę właśnie dalej o czymś w stronę gamedevu, bo na razie szczyt moich osiągnięć to arkanoid w opengl... A to "trochę" za mało jak już wszystko rypnie.
  • 10
@ten_prawdziwy_marjo unity średnio do mnie przemawia :D raczej jest ok, ale właśnie bardziej mnie ciągnie do czegoś ciekawszego i na pc. Gry na mobilki są wszystkie takie dane do pozygu.
Tylko tez wiem że trudniej będzie coś fajnego złapać, dlatego jest wpis z pytaniem czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym jak to wygląda w tej branży, bo samemu to mogę.co najwyżej poprzeglądać oferty.
@alex-fortune: no ale chyba nie gorsze niż w minkrafcie? No cmon, skoro prywatne serwery jednej głupiej gierki potrafią się zatrudniać na 10-20k/msc na rękę, to cały gamedev też coś musi mieć do zaoferowania.
A nadgodziny jak projekt ciekawy to mi nie straszne, nawet teraz jak robię coś ciekawszego to zamiast 8h mam 12h pracy ¯_(ツ)_/¯ na własne życzenie. (płatne normalnie)