Wpis z mikrobloga

Czołem Mirki & Mirabelki

Czas na ostatni już raport z prac nad moją grą Mysterious Realms RPG (link Steam) o której od prawie roku opowiadam na łamach Mikrobloga.

Wołam wszystkich plusujących mój ostatni wpis z września.

Otóż z dumą mogę oznajmić, że w nadchodzącym tygodniu, w czwartek 25 października miejsce będzie miała premiera mojej gry typu dungeon crawler - Mysterious Realms. Gra będzie kosztowała ok. 9,50 zł i dostarczy zabawy na 4-6 godzin.
Do posta załączam link do trailera gry.

Cóż, po 1,5 roku i ponad 2000h pracy mam wreszcie w pełni grywalny i przetestowany tytuł. Był to ciekawy czas w którym nauczyłem się wielu nowych umiejętności. Dlatego pomimo, że raczej na pewno nie będę miał z gry dużych zysków, to absolutnie niczego nie żałuję. Co więcej, utwierdzam się tylko w przekonaniu, że programowanie jest czymś, co mogę robić zawodowo. Oczywiście czeka mnie jeszcze sporo nauki, bo gamedevem zajmować się już nie chcę, a to z kolei oznacza kolejne miesiące nauki "poważnego" języka programowania. Czym jest jednak te kilka miesięcy w porównaniu do 1,5 roku w czasie którego nad grą siedziałem praktycznie dzień w dzień od poniedziałku do piątku. No a dzięki temu, że stworzyłem ją teraz, to nie będę miał w przyszłości głupich pomysłów, aby robić to jeszcze raz :)

Znacznie więcej szczegółów na temat całego procesu pojawi się z pewnością w znalezisku opisującym premierę. Rozważam również stworzenie dodatkowego znaleziska jakiś czas po premierze, w którym dokładnie opiszę jak wygląda proces tworzenia gry z perspektywy osoby, która wszystkiego musiała nauczyć się sama. Opowiem tam również o tym czego nauczyłem się o produktywności, co u mnie zadziałało a co nie i czego można się spodziewać pracując nad czymś samemu przez tak długi okres czasu.

Sama gra testowana była przez kilku Mirków z Wykopu, którzy spisali się świetnie i wyłapali całą masę błędów. Nie będę teraz wymieniał wszystkich testerów, tylko zrobię to już w dniu premiery, kiedy będzie większa widoczność posta. Także jeśli to czytacie testerzy, to wstrzymajcie się proszę z opiniami do czwartku, kiedy opinie będzie mogło zobaczyć więcej osób. Wtedy też wspomnę również o osobach, które pomogły mi z niektórymi grafikami z gry.

Jeśli ktoś ma Discorda, to może dołączyć do kanału gry na którym wcześniej komunikowałem się z testerami. Na ten moment jest tam tylko jeden kanał (poczekalnia), gdzie można zadawać pytania odnośnie gry. Naturalnie większy ruch zrobi się już po premierze, gdzie będzie się można wymieniać spostrzeżeniami.

Gra ukaże się w dniu premiery na kanałach kilku Youtuberów (może nawet paru stosunkowo większych). Pojawi się również kilka recenzji w polskich serwisach o tematyce gier. Linki do recenzji i gameplayów podrzucę oczywiście już w dniu premiery.

Tutaj też ogłoszenie do wszystkich Mirków youtuberów i dziennikarzy.
Jeśli jesteś stosunkowo aktywnym youtuberem (powiedzmy 500+ subskrypcji) mającym jakąś tam widownię, albo piszesz artykuły na stronach o tematyce związanej z grami, to pisz śmiało, a może będziemy mogli nawiązać współpracę :)

Do zobaczenia 25 października!

Tag do obserwowania: #mrealms

#steam #rpg #indiegamedev #gry
itharius - Czołem Mirki & Mirabelki

Czas na ostatni już raport z prac nad moją grą...
  • 8
Wołam przez MirkoListy plusujących ten wpis (117)

Sponsor: Grupa Facebookowa z promocjami z chińskich sklepów

Nie chcesz być wołany/a jako plusujący/a? Włącz blokadę na https://mirkolisty.pvu.pl/call lub odezwij się do @IrvinTalvanen

Uważasz, że wołający nadużywa MirkoList? Daj znać @IrvinTalvanen

! @Adrian77 @mala_kropka @TymRazemNieBedeBordo @Lunarr50 @LittleChad @Mis456 @d4wid @Adelut @Ashkhan @Berkas @Pjotsze @Smar_SW @legolas115 @Adanoss @krzywy_odcinek @koder @OldNoob @KIruko @PolskiSwir345 @Michap33 @dzoli @Uaimmiau @Bethesda_sucks @dqdq1 @TenebrosuS @Degotia @Aerdyn @XTas @Dziki_wieprz @Piter93 @
@chciwykrasnolud: znacznie zwiększa to widoczność posta. Poprzedni zaplusowało 120 osób, więc raczej podobało im się, to o czym pisałem. Wiem, że może to być trochę uciążliwe, ale pojawiły się w sumie 4 posty w tym roku (gdzie plusuję tylko wołających poprzedni), więc chyba też nie nadużywam tego przesadnie. Dla Ciebie to będzie 1 minuta irytacji, bo "po co on tak robi!", a dla mnie szansa na pokazanie gry większej ilości osób.
@daedalus_pl: gra jest tworzona w Game Makerze, ale w trybie "pisania kodu", czyli piszę grę tak jak się to robi w każdym innym programie. Bo wiem, że sporo osób myśli, że GM to tylko przesuwanie kafelków (a tymczasem u mnie jest ok. 25 000 linijek kodu).
Mapa świata została stworzona z góry. Są to takie konkretne "światy" które należy przechodzić, aby ukończyć grę. Proceduralnie, to mogłyby by być raczej generowane poszczególne