Wpis z mikrobloga

Cześć, zapraszamy na drugą część miniserii z działu testów jednostkowych w Javie. Tym razem omawiamy Mocki. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mocki to obiekty, które imitują zachowanie prawdziwych obiektów i prawdziwego kodu. Zadaniem programisty jest zaprogramowanie odpowiedniego działania mocków.

Film na YouTube | Wpis na blogu

Nasz blog, kanał YouTube, Grupa FB, Twitter

Zapraszamy do obserwowania taga #devfoundry ʕʔ

#programowanie #naukaprogramowania #java #it #programista #programista15k #devfoundryamista #programista15k #devfoundry
  • 9
@Init0: Hej, dzięki za feedback. Będę wdzięczny za informację czy mówisz o wpisie na blogu czy filmie na youtube, i o którym fragmencie, bo jestem bardzo ciekawy co mógłbym poprawić.
@devfoundry: Więc mniej więcej co mi sie nie spotobało.. budujesz bardzo wąskie analogie - ciągle sub i mock, mock i sub.. możesz porównać to do różnych innych rzecz np głupia analogia trochę do pokemona Ditto, który może zmienić się w coś innego i używać tych samych ataków co prawdziwy pokoemon - ale za to o ile prosciej:D Możesz oczywiście do czegoś innego

I takiego mocka możemy teraz przekazać do konstruktora klasy
@Init0: Hej, dzięki za obszerny feedback.

Wydaje mi się, że takie przykłady i analogie są mocno subiektywne - jednej osobie spodoba się analogia z pokemonem, inna nie będzie miała zielonego pojęcia o co chodzi. Akurat w tym przypadku wydaje mi się, że nie ma sensu budowanie żadnych analogii, bo może to jeszcze bardziej namieszać, a koncept nie jest skomplikowany, jak na przykład w niektórych wzorcach projektowych gdzie analogie będą jak najbardziej