Wpis z mikrobloga

Mirki i Mirabelki, szukam sprawdzonego przepisu na "gazowane" ogórki. Nigdy żadnego słoika nie robiłem więc jestem totalnym laikiem ale kiedyś dostawałem takie że szczypały w język i wręcz gazowały jak zozole.

Słyszałem że sprawa tego szczypania w język i ostrości to kwestia dodania chrzanu. A co z resztą? To efekt fermentacji? Jak się do tego zabrać?

To wygląda idealnie: https://www.youtube.com/watch?v=_QqwIKdNCFM ale na kanale autora nie ma nic o przepisie i żadnych komentarzy.

#gotujzwykopem #gotowanie #przetwory #fermentujzwykopem #ogorki #ogorkiboners (dafuq?) #kiszenie
ZarazSieRozkreci - Mirki i Mirabelki, szukam sprawdzonego przepisu na "gazowane" ogór...

źródło: comment_5eqyIjlv5qqcmgaONxx6UEGYKU0XVv0p.jpg

Pobierz
  • 10
@ZarazSieRozkreci: dwutlenek węgla jest naturalnym produktem ubocznym fermentacji. Więc zasadniczo każde, dobrze ukiszone i szczelnie zakręcone ogórki będą lekko gazowane. Dodatkowo do produktów fermentacji mlekowej może dojść fermentacja alkoholowa (dzięki drożdżom żyjącym na skórkach warzyw). Żeby kiszonka była bardziej gazowana możesz dodać mniej soli niż zwykle się dodaje (ja np. daję solankę 6%, więc proponowałbym 2%), kisić dłuższy czas w temperaturze pokojowej oraz upewnić się że bakterie i drożdże będą miały
@Mirkosoft: A "trochę cukru" to w jakim stężeniu lub proporcjach? Rozumiem że roztwór 2% soli to 20g na litr wody, tak?
Czy taki roztwór ma być w przegotowanej wodzie? Przy zalewaniu ma być ochłodzona? Ogórki świeżo zerwane? Czy dodać liście dębu? Jeśli tak to ile? Czosnek? Podobne pytania jak wyżej.

Nie chcę tego robić na odwal ale zdaje sobie sprawę że jak nie spróbuję to nie zrobię. Twoja wiedza na pewno
@ZarazSieRozkreci: tak, 2% to 20 g na 1 litr. Cukier, proponuję 1%, maksymalnie 2%.
Woda powinna nie zawierać chloru, w tym celu możesz:
- przegotować wodę i odstawić do wystudzenia
- przefiltrować
- użyć mineralnej
- odstawić na kilka godzin w otwartym naczyniu