Wpis z mikrobloga

W związku ze ściekiem który wylał się wczoraj pod wpisem i niebywałym poziomem absurdu niektórych komentarzy postanowiłem :
Wpłacę 500 zł na dowolnie konto wskazane przez osobę która jako pierwsza w komentarzu zaprezentuje formalny algebraiczny dowód na nieprawdziwość równania 6 x 3 = 6 + 6 + 6 w dziedzinie liczb całkowitych Z (zgodnych z definicją podaną tutaj.
Szczególnie do udziału zachęcam wszystkich tych, którzy w komentarzach dowodzących nieprawdziwości powyższego odsyłali innych do podstawówki. Macie szansę się wykazać.
#matematyka #szkola #nauczyciele #gruparatowaniapoziomu
  • 357
@kielus: mówisz o ciemniactwie itp. przecież @LowcaG Ci dokładnie wytłumaczył o co chodzi i gdzie leży błąd w Twoim rozumowaniu.

Wynik mnożenia nazywany jest iloczynem, a mnożone elementy to czynniki, przy czym pierwszy czynnik nazywa się czasem mnożną, a drugi – mnożnikiem.

Jeżeli tego nie rozumiesz i dalej próbujesz coś udowodnić to dalsza dyskusja nie ma sensu.
najkrótszą opcją byłyby 4 zbiory z 5 elementami.

@Glace: Racja.

W tym sprawdzianie chodziło o znajomość konkretnej metody i sposobu postępowania, a nie tylko sam wynik. I tego twardogłowy OP nie jest w stanie zrozumieć.

Nie podobają mi się takie zadania. A z matmy zawsze byłem bardzo dobry.
@Keeis: Czytanie ze zrozumieniem się kłania.

6 x 3

6 i 3 składniki działania

Mnożenie jako suma jednakowych składników

6 + 6 + 6 - suma jednakowych składników
3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 - suma jednakowych składników
Która odpowiedź jest poprawna ?
Ja uważam, że obie. Potrafisz udowodnić, że tak nie jest - zapraszam.
@kielus: Operując wyłącznie na niezdefiniowanych liczbach. Jeśli masz 5 monet o wartości 2 złote, to działanie musi wyglądać 2+2+2+2+2 (zł). Dzieciaki miały się tej idei mnożnej i mnożnika nauczyć, wszyscy wiedzieli o co chodzi i dlatego zadanie zostało zapisane skrótowo, bez dodatkowych wyjaśnień.

Nie podobają mi się takie zadania. A z matmy zawsze byłem bardzo dobry.


@Qbasa: Mi też nie, ale tu nie o to chodzi. Do OPa nie trafia