Wpis z mikrobloga

W związku ze ściekiem który wylał się wczoraj pod wpisem i niebywałym poziomem absurdu niektórych komentarzy postanowiłem :
Wpłacę 500 zł na dowolnie konto wskazane przez osobę która jako pierwsza w komentarzu zaprezentuje formalny algebraiczny dowód na nieprawdziwość równania 6 x 3 = 6 + 6 + 6 w dziedzinie liczb całkowitych Z (zgodnych z definicją podaną tutaj.
Szczególnie do udziału zachęcam wszystkich tych, którzy w komentarzach dowodzących nieprawdziwości powyższego odsyłali innych do podstawówki. Macie szansę się wykazać.
#matematyka #szkola #nauczyciele #gruparatowaniapoziomu
  • 357
Poćwicz umiejętność czytania ze zrozumieniem.


@kielus: a Ty dalej swoje.

Którym ze składników 6 x 3 jest 9 ?


@kielus: 9 jest składnikiem, który jest mnożony dwa razy ;) , żadna z liczb 6 i 3 nie nazywamy składnikiem. Tylko to są czynniki.

Skoro nie jest to wyrażone explicite to nie wiem, może ... DOWOLNYCH ?


@kielus: a no dlatego wkleiłem Ci definicje z których to wynika :)

powtórzę
Pobierz
źródło: comment_zSIniA5zxWmwyJ6KVmppIprRulrCuquX.jpg
@kielus: @LowcaG: na moje, jeśli chodzi o liczby, to kolejność nie ma znaczenia. Dopiero gdy mnożymy przedmioty to ma, np 3x2 =2+2+2 = 3+3, ale 3 ludzi x 3 nogi każdy już robi różnicę
@kielus: ale dlaczego miałbym udowadniać jakikolwiek brak równości skoro nie na tym polega problem i nie z tego powodu Twojemu dzieciakowi niezaliczono tych przykładów.

Kilka osób już Ci podało, łącznie z przykładami i definicjami o co konkretnie chodzi, a Ty dalej idziesz w zaparte. Jak dla mnie dalsze 'udowadnianie' czegokolwiek nie ma sensu z racji tego, że Ty sam nie ogarniasz w czym leży problem.

Odcinam się, miłego piąteczku życzę (
@Keeis: W czym leży problem ? W tym, że podawana jest słownikowa definicja działania bez jego właściwości ?
W tym, że podawane są przykłady z innych dziedzin niż liczby całkowite, gdzie działanie rzeczywiście nie jest przemienne ? Czy może w tym, że sporo miłośników formalnych definicji jak ich poprosić o formalny dowód to chowa głowę w piasek ?
W czym leży problem ? W tym, że podawana jest słownikowa definicja działania bez jego właściwości ? W tym, że podawane są przykłady z innych dziedzin niż liczby całkowite, gdzie działanie rzeczywiście nie jest przemienne ? Czy może w tym, że sporo miłośników formalnych definicji jak ich poprosić o formalny dowód to chowa głowę w piasek ?


@kielus: Dzieci rozwiązujące te zadania miały robić je tak, jakby nie były one przemienne,
@Glace: W zadaniu nie ma mowy o rękach, palcach, oponach, walutach, złotówkach itp Zadanie jest proste i należy je odczytać dokładnie tak jak jest zapisane, bez "dopowadania" sobie kontekstu. Jeśli ktoś w oparciu o pewniki (definicja działania i znajomość jego właściwości) wypełnia literalnie treść zadania to gdzie tu jest mowa o błędzie czy poprawie ?
@kielus: na poziomie wiedzy podstawowej Pani poległa. Nie chodzi nawet o to czy 6+6... czy 3+3... Ona uczy te dzieci, że 6x3 to nie to samo co 3x6. Na poziomie matematyki podstawówkowej to jest równoważne, a dziecku robi się jajecznicę w mózgu. Pamiętam moich nauczycieli matmy, często mówili "nie ważne jak to policzysz, ważne żeby wynik się zgadzał". Jak widać w dzisiejszych czasach na nauczanie podstawowe dostają się humaniści, dla których