Wpis z mikrobloga

VW Phaeton - wspaniały samochód, który padł ofiarą ambicji jego konstruktorów.
Miał być najlepszym samochodem świata, więc było jasne, że nie będzie tu kompromisów. Samochód otrzymał niesamowicie bogate wyposażenie, mocne silniki, tony elektroniki, pneumatyczne zawieszenie i... nieciekawy design. Auto zostało wycenione bardzo wysoko, co było konsekwencją "bogatego" projektu, a klienci jakoś nie mogli przeboleć wizualnego podobieństwa do Passata i znaczków VW na karoserii. Phaeton okazał się handlową porażką, przynosząc Volkswagenowi gigantyczne straty, tak samo zresztą jak swoim nabywcom, z uwagi na potężną utratę wartości.

Miałem wczoraj okazję przejechać się egzemplarzem po drugim liftingu z silnikiem 3.6 V6 i zakochałem się w nim. Cisza, rozmiary wewnętrzne, standard wykończenia i wyposażenia. Mam nadzieję, że kiedyś zdobędę się na odwagę i kupię Phaetona, bo widły na masce nijak mi nie zawadzają. Może któryś z mirków ma, lub miał Phaetona i chce się podzielić wrażeniami z eksploatacji?
#motoryzacja #samochody #volkswagen
JudzinStouner - VW Phaeton - wspaniały samochód, który padł ofiarą ambicji jego konst...

źródło: comment_zUJLowMQYuQiT6jNCgp63fGJ5n2w3neo.jpg

Pobierz
  • 67
  • Odpowiedz
@marcellz: 5.0TDI z całą pewnością. Nie jest to Polo, żeby spodziewać się taniego przemieszczania, ale są inne silniki, które są akceptowalne w kategorii kosztów. Ujmę to tak - jeżeli wymiana rozrządu w 3.0TDI za 6-7k nie jest dla Ciebie przerażającą perspektywą, to udźwigniesz utrzymanie Phaetona.
  • Odpowiedz
@ToJaTwojMorderca: Po części prawda. Chodzi o pneumatyczne elementy. Tyle że upływ czasu przyniósł nowe sposoby radzenia sobie z tymi kłopotami. Kiedyś, gdy naprawiać to mogło tylko ASO, to rzeczywiście był dramat. Dziś jest o tyle lepiej, że jest spora podaż części używanych (bliźniacze z Audi A8) oraz serwisów zajmujących się regeneracją tego. Ponownie - wymiana całego zawieszenia z przodu to pewnie będzie ze trzy razy więcej niż w Passacie, aczkolwiek to
  • Odpowiedz
  • 23
@JudzinStouner Byle co do zrobienia w zawieszeniu czy hamulcach i otrzymujemy kwotę za jaką pojazd został kupiony. Niejeden cygan z pabianic czy innego ciechocinka przelał morze łez przez ten model xD
  • Odpowiedz
hamulcach


@catsky: No nie do końca ;) a o zawieszeniu napisałem wyżej. Jeśli kupi to jakiś baran, dla którego wymiana oleju w astrze jest każdorazowo powodem do drapania się po kieszeni, to jasne, będzie kłopot. Jednak stwierdzam, że wokół auta narosło więcej mitów, niż rzeczywiście jest z nim problemów. Nie jest to samochód dla przeciętnego Kowalskiego, więc trudno się dziwić, że cyganeria, która się na niego rzuciła, nie umiała sobie dać
  • Odpowiedz
@JudzinStouner: bardzo mozliwe ze jest jak mowisz. Ale tak czy tak servisowanie takiego samochodu na bank tanie nie jest :) po pierwsze primo nie kazdy mechanior go w ogole przyjmie, po drugie primo inni wezma i beda sie uczyc na twoim a po trzecie primo ci co sie znaja to juz wyzsza polka cenowa :)
Jakby nie bylo samochod fajny
  • Odpowiedz
  • 7
@JudzinStouner Mity mitami, ale po prostu jest to drogie a niektore elementy skandalicznie drogie. Tu pojawia się śmiesznie niska cena tego samochodu.na rynku wtórnym w porównaniu z tym co model oferuje, a nikt nie spodziewa się cen bo przecież jest vw na znaczku i wygląda jak większy passat, a potem jest płacz, tragedia zrujnowane marzenia, sam brałem udział w sprowadzeniu pytona z niemiec jednemu jegomosciowi o śniadej karnacji xD
  • Odpowiedz