Wpis z mikrobloga

Mireczki jakiś czas temu pytałem o auto gdzie szukałem używki. Po konsultacjach i upewnieniu się szukam nowego auta i wybrałem sobie trzy konkretne modele i chciałbym się doradzić co do nich:

- kia ceed 1.4T wersja L + BL4 + pakiet bezpieczeństwa
- ford focus st line 1.5 (150KM) pakiet zimowy + AEB + ledy
- mazda skyactiv g (122KM) tutaj nie jestem pewien co do pakietu i wychodzi, że jest najdroższa więc musiałbym szukać demówki

wszystkie są w automacie, będę brał w leasing na 3-4 lata więc gwarancje też bym chciał na minimum te 4 lata gdzie w kia to 7 lat.

#samochody #motoryzacja #leasing #ford #kia #mazda
  • 40
@Roballo: Jeżeli chodzi o Kia to poczytaj sobie o tym silniku. Nie wiem czy konkretnie w tym ale w niektórych były problemy z szarpaniem przy ruszaniu. Producent nie traktował tego jako wady i twierdził, że tak ma być. Poczytaj sobie na forum Kia gdzieś.
@Roballo: jak oddawałem samochód na akcje serwisową w zeszłe lato to coś w aso #!$%@? i dostałem na prawie 2 tygodnie mazdę 3 nową na zastępstwo. Ogólnie ładna ale ciasna, mała, z tyłu ledwo się da siedzieć, a o dziecku to zapomnij. Fotelik ledwo #!$%@?łem a sadzanie tam to praktycznie głowa przy suficie.
@bidzej: co masz na myśli? W środku jak siedziałem to jakościowo było na naprawdę wysokim poziomie, a była to wersja bodaj active w salonie.
@elementbn: kurcze oglądałem ją tylko z zewnątrz, jutro jadę na testy właśnie do mazdy to na pewno spojrzę. A jakieś mankamenty na co zwróciłeś uwagę może? Używałeś jakiś dodatków technologicznych typu aktywny tempomat w niej?
@dtxf: o dzięki, nie wiedziałem, sprawdzę na pewno!
co masz na myśli? W środku jak siedziałem to jakościowo było na naprawdę wysokim poziomie, a była to wersja bodaj active w salonie.


@Roballo: no nie, w porównaniu do Kii wypada słabo (szczególnie poniżej linii nawiewów, łącznie z paskudną skorupą naokoło panelu sterowania klimą), a w porównaniu do Mazdy to w ogóle Bangladesz. A poza tym każdy Focus ma jakieś problemy, mniejsze lub większe, ale ma. Ludzie którzy twierdzą inaczej po
@Roballo: nie wiem co miałem za wersję ale chyba podstawową (choć podstawowa ma na prawdę spoko wyposażenie). Miała aktywny tempomat, trzymanie pasa itd.
Na plus to hedup (w nocy robi robotę), jakościowo fura bardzo fajna. Dla mnie za niska, praktycznie się leży, ale przesiadłem się z Forestera (SUV) więc pewnie dlatego. No i ciasna. 2.0 silnik najsłabszy ale dawał radę.

Strasznie długa maska. Kolor był ładny.
elementbn - @Roballo: nie wiem co miałem za wersję ale chyba podstawową (choć podstaw...

źródło: comment_1614164788pgkSZBrFkUrLgsAxDdbjB1.jpg

Pobierz
@bidzej: zabiłeś mi trochę wizje tego focusa, muszę doczytać na forach o bolączkach tych aut. Słyszałem o poszarpywaniu skrzynii, ale ponoć nowy soft już to poprawił, aczkolwiek reset ustawień, automatyka świateł to to mocno dałoby mi w kość
muszę doczytać na forach o bolączkach tych aut.


@Roballo: polecam wątek o wadach na forum FCP, prawie 300 stron. Nowy soft do skrzyni poprawił tylko tyle, że przy redukcji z 8 na 6 bieg nie ma efektu walnięcia młotem w podłogę, ale poza tym te skrzynie to jest lipa maksymalna. To są hydrokinetyki, ale poszarpują gorzej niż niejedna dwusprzęgłówka, a do tego podnoszą spalanie i zmieniają biegi stosunkowo wolno (jak to
@bidzej: wieczorem przysiądę, dzięki za tak rozległe informacje. Jazda testowa była na manualu, ale spróbuje się gdzieś jeszcze umówić na automat i przejrzę na pewno forum, nie chce się wpakować w bagno na 4 lata. A muszę przyznać, że prowadzenie było bajeczne.
@Roballo: jak coś to możesz podbić na priv, mam to auto od ponad 2 lat (hatchback ST-line 2.0 EcoBlue z A8, pełne wyposażenie poza panoramą), to cośtam mogę podpowiedzieć.

Zwróć też uwagę przy porównaniach na takie rzeczy jak to, że:
- w Focusie "elektryka foteli" oznacza elektryczne ustawianie tylko fotela kierowcy, tylko na 5 sposobów i bez pamięci (co praktycznie eliminuje sens elektryki), kiedy kokurencja oferuje fotele z pamięcią
- Focus
@bidzej: Ford to porażka od pewnego czasu... Pamiętam ten wątek na forum z nowym Focusem.

P.S. Skąd opinia że dwusprzęgłówka szarpie, a hydrokientyk nie? To raczej na odwrót - biegi łagodniej i mniej zauważalnie przechodzą w dwusprzęgłówce niż w hydrokinetyku.
@OptiFinance: dwusprzęgłówka zmienia biegi całkowicie płynnie tylko w pewnych sytuacjach, tzn. kiedy ma przygotowany odpowiedni bieg na drugim sprzęgle - a to nie zawsze się udaje jak sytuacja na drodze się zmienia (np. w przypadku nagłego przypieszenia) - wtedy zaczyna się przełączanie biegów, opóźnianie i poszarpywanie. Hydrokinetyk tylko w pewnych sytuacjach zmienia niepłynnie, a przy dobrym hydrokinetyku w ogóle ciężko poznać zmianę. Generalnie hydro jest bardziej komfortowe, bo tam nie ma
@bidzej: Mam odwrotne uczucia. Po kilometrze jazdy czuje że jadę hydrokinetykiem i to jest porażka bez żadnego podjazdu do dwusprzęgłówki (akurat EDC, bo DSG nie było przyjemne w autach, którymi jeździłem), w którym w trybie komfort wykrycie zmiany biegu przy płynnej jeździ jest niemal nie do wykrycia (w szczególności z wyświetlaczem bez obrotów). Co do opóźnienia w redukcji - prawda, jest wyczuwalny minimalny lag, ale nie powiedziałbym, aby był dłuższy niż