Wpis z mikrobloga

Mircy, jakie macie zdanie o rowerze fitnessowym? Jest faktycznie wszechstronny? Chce kupić ale zastanawiam się czy to najlepszy wybór dla mnie. Szukam czegoś uniwersalnego do miasta na co dzień oraz weekendowe wypady do lasu, parku, czy na ryby w wakacje. Czy tez ma tu zastosowanie teza „ jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do niczego”? #rower
  • 5
@skinny_pete:
To zależy, jak kupisz fitness'a na oponach szosowych to nie będzie się nadawał do lasu, parku, miasta czy wypadu na ryby. Według mnie, opona 32 mm to minimum, żeby jeździć w miarę po ludzku w takich warunkach :)

Osobiście bardzo lubię baranka, więc raczej polecam iść w kierunku gravela... ale niestety w tym roku zarówno gravele jak i fitnessy są bardzo trudno dostępne i raczej trzeba brać co jest.
@skinny_pete: ja tam polecam. Są różne fitnessy, bardziej uszosowione i bardziej trekkingowe. Ja mam Scotta Sub na sztywnym widle - zwykłym alu i jeszcze v breakach i jest to świetny, uniwersalny, lekki rower. Na miasto dla mnie idealny + jakieś wycieczki bez problemu. Opony 30-32mm chyba najbardziej uniwersalne. Na asfalt ok i po szutrach też bez problemu można pojeździć. Jak już zacząłem na nim robić 80km+ to kupiłem szosę. W tamtym
Powinni robić 1x11


Dlatego jak masz budżet, to polecam fitness na pasku z piastą alfine np. Cube Hyde Race. Praktycznie bezobsługowy.

Jeżdżę nim po mieście i zbieram #kwadraty i jest spoko. Oryginalnie miałem Schwalbe Marathon Supreme 40, na miasto była spoko, ale na "#!$%@?" bez bieżnika to słabiutko, teraz włożyłem Continetal Terra Speed 35 i dają radę nawet po śniegu :)

@Adwokat_Boga: @skinny_pete:
@skinny_pete: Fitness to taki rower do wszystkiego ale i do niczego. Jest idealny dla ludzi którzy chcą po prostu pojeździć nie mając ogromnych wymagań. Z twojego opisu wnoszę, że powinien ci wystarczyć. Sam jeżdżę na takim rowerze (Kross Pulso 2) od 4 lat i spokojnie mi wystarcza. Nie jeżdżę nim jednak po wymagającym terenie ani nie wymagam od niego osiągania dużych prędkości na szosie. Mój rower posiada akurat opony preferujące asfalt