Wpis z mikrobloga

Przykładowo w takim Wiedźminie 3 mamy dużo dialogów z różnymi postaciami. Każda rozmowa może wpływać na bieg wydarzeń w bieżącej misji, ale i w całej grze. Historia może się rozjeżdżać na kilka rozłącznych gałęzi i gra może zakończyć się w inny sposób.

Jak to wygląda od kuchni? Jakie struktury danych są używane do prowadzenia ścieżek dialogowych i śledzenia decyzji podjętych przez gracza? Ma ktoś do polecenia jakąś lekturę związaną z tym tematem?

#gamedev #programowanie
  • 21
  • Odpowiedz
@Dbzdur: OK, nie pytam jak konkretnie zrobili to w CDP, ani jak konkretnie powinno być to zrobione w Wiedźminie. Dałem Wiedźmina jako przykład, bo każdy go kojarzy.

Pytam jak ogólnie powinno się rozwiązywać problem tego typu.

Rozmowa z każdą postacią to jest po prostu kilka różnych drzew do wyboru, wybieramy je zależnie od tego czy w bazie danych mamy zapisane, że WIEDZMINPOMOGLPOSTACI_312=true czy =false?
  • Odpowiedz
@wesoly_grabarz: Prostym ćwiczeniem na "jak to jest zrobione" jest stworzenie paragrafówki, możesz po pierwsze od kuchni zobaczyć jak coś podobnego może wyglądać oraz zobaczysz pewien zabieg tzn, część wyborów jest tylko pozorna bo nie da się fizycznie ogarnąć wszystkiego. Są produkcje które starają się to robić poprawnie ale podejrzewam, że żadna nie robi tego w 100%.
  • Odpowiedz
@Moroder: Mi raczej chodziło o sam mechanizm wnioskowania i ciągu przyczynowo-skutkowego. Jeśli Twoja znajomość tematu ogranicza się do jakiegoś gówno-projektu w Prologu na zaliczenie przedmiotu to faktycznie nie ma sensu dyskutować ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@wesoly_grabarz: @sortris: Niedawno poznałem takie narzędzie jak Articy. Po wstępnych analizach wygląda bardzo przyzwoicie, całe story, teksty dialogi, opcje wyborów i jakieś eventy można sobie skryptować w tym narzędziu. Narzędzie ma opcję eksportu do silników żeby się z tym dało pracować. Wszystko całkiem przyzwoicie się ze sobą integruje. Całe story łącznie z rozgałęzieniami innymi dialogami wyborami itp itd da się podobno w tym toolu zrobić. Narzędzia które oferuje Articy
  • Odpowiedz
@draculeq: w CDP też używali Articy:Draft w Wiedźminie

@wesoly_grabarz: w takim właśnie Articy:Draft 3 możesz sobie stworzyć całą historię z wszelkimi odnogami, każda decyzja może inkrementować parametry albo dodawać tagi. I tak w pewnym momencie gry nowy event może mieć warunki (parametry, tagi) od których będzie zależała dalsza historia.
  • Odpowiedz
@wesoly_grabarz: w wiedzminie pierwszym mieli ładny tool do tworzenia lokacji, questow itd - tam tez chyba się dalo zrobić to wielowątkowo. Ale pewnie lepiej obadać to co podali @draculeq: @TytusBombaHD: bo mozliwe ze oferuje wiecej =]

@Dbzdur: heheheszki heheszkami, ale co chciales tym ifowaniem udowodnic :-P ze na starym ps4 byla lipa? Bo ja kurczaczek mialem mkze jeden crash, a poza tym plynna grę na PC - raczej
  • Odpowiedz