Wpis z mikrobloga

Wyjeżdzam do #niemcy pracować jako kurier. Jest tam do wyboru opcja, że albo oni ci dają auto (ale wtedy co miesiąc masz pobierane za to opłatę) albo jeździsz własnym i masz więcej kasy. Za paliwo w obu przypadkach płaci firma. Policzyłem sobie, że nawet za leasing nowego auta + ubezpieczenie wychodzi ok. 45% tego co ci pobierają, w przypadku gdy dostajesz auto.

Teraz pytanie, jakie auto do ok. 25k euro netto wybrać?

#motoryzacja #transport #kurier #praca #pracbaza #emigracja #renault #volkswagen #man #fiat #iveco #citroen #peugeot #mercedes #ford #man
  • 13
@Towarzysz_Blackpill: orientujesz się jak jest z ważeniem samochodów w Niemczech? Bo jak masz pilnować 3,5 tony DMC to bierz trojaczki na pojedynczym kole z tyłu, Fiat/Peugeot/Citroen, chyba Fiat ma najlepszą gamę silnikową z tej trójki. W Polsce bierzesz Iveco na bliźniaku i pakujesz ile wejdzie. Ja jeżdżę chłodnią do 3.5 tony to ma ładowności oficjalnie 670kg xD no ale jak u nas wygląda przeładowanie samochodów dostawczych to każdy wie, nikt tego
@Towarzysz_Blackpill: ze swojego doświadczenia moge powiedzieć, że to januszerka fest jest i nie ma sie o pakować, jak kurierka w Niemczech to tylko bezpośrednio u dużej firmy (DHL, UPS, GLS itd) a nie u pośredników czy podwykonawców, bo to proszenie sie o kłopoty. pracowałem tam miesiąc i był to jeden z gorszych miesięcy w moim życiu, reszta pracowników (głównie polaków i ciapatych) mówiła podobnie
To jakiś wał jest. Przede wszystkim jakie szczegóły dotyczące rejonu, ilości stopów, km do zrobienia dziennie, czy sort wchodzi w twoje obowiazki? Pierwszy raz słyszę o takiej ofercie w Niemczech bo tu nawet DPD daje ci auto bez żadnych opłat na zwykłym arbeitsvertrag