Wpis z mikrobloga

Pociąg Intercity z Kopenhagi do Hamburga przejeżdża przez most nad Kanałem Kilońskim w Rendsburgu. Ta niewiarygodna budowla, oddana do użytku w 1913 roku, w najwyższym punkcie mierzy aż 68 metrów.

Most jest na tyle wysoki, że niemożliwe było obniżenie trasy w linii prostej do stacji kolejowej w Rendsburgu. Aby zachować normy nachylenia linii kolejowej, zbudowano pętlę, która otacza dużą część miasta. Pociągi zjeżdżają z mostu najpierw na wysoką estakadę, później jadą obniżającym się nasypem, a następnie przejeżdżają pod mostem (w miejscu widocznym na zdjęciu, tam gdzie łuk) i dojeżdżają do dworca (KLIK do mapy).

Wszystko po to, aby statki płynące po Kanale Kilońskim nie blokowały kolei (i vice versa). Wcześniej w tym miejscu funkcjonował most zwodzony, jednak długi czas jego otwierania, w połączeniu ze sporym ruchem na wodzie i torach, znacznie zmniejszał przepustowość szlaków.

Inżynierowie zadbali też o możliwość transportu pieszych i samochodów. Pod przęsłem mostu podwieszono coś w rodzaju promu poruszającego się na linach kilka metrów nad powierzchnią wody (KLIK do filmu). Niestety w 2016 roku doszło do kolizji podwieszanego promu ze statkiem. Od tej pory trwają prace nad jego przywróceniem do ruchu.

#podrozefilipa -> mój tag
#kolej #pociagi #niemcy #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #podroze #europa #pociagiboners #transport #inzynieria #budownictwo #gruparatowaniapoziomu
ff_91 - Pociąg Intercity z Kopenhagi do Hamburga przejeżdża przez most nad Kanałem Ki...

źródło: comment_1636918580Nv1eGtQumNH55en02gL9Je.jpg

Pobierz
  • 7