Wpis z mikrobloga

Warszawa jest miejscem kompletnie nie do życia.

Przyjeżdżam codziennie autem. Jadę 40 minut (autobus + dojście = 1h 20 minut) i parkuję na ulicy pod biurem. Jakieś 200m za biurem jest nieużytek, w połowie wykupiony jest na parking płatny (zajęty na 50-70%) a drugie pół to parking dzikus (zajęty na 100%), mimo to jest ciasno w okolicy i dużo aut poparkowane jest na ulicy i ciężko przejechać. Kto ma dom to parkuje na podwórku ale dookoła jest sporo bloków i oni podwórka nie mają. Był ten ciąg handlowy z prlu gdzie wszystkie sklepy były zamknięte i na tyłach można było parkować. No ale deweloper wykupił i stawia jakieś niepotrzebne centrum handlowe i parking pa-pa.

Dzisiaj przejeżdzam obok i widzę, że teren parkingu dzikus jest grodzony słupkami miejskimi. JUŻ SIĘ CH><OM Z MIASTA NIE SPODOBAŁO, ŻE AUTA ZANIECZYSZCZAJĄ WIDOK. Ch<J z tym, że za rogiem jest park i tam mają wystarczająco zieleni (a to miejsce i tak sprzedadzą deweloperowi za pół roku) Tylko ciekawe gdzie wszyscy mają zniknąć. Drugi parking też zajęty, ulice zapchane, auta nie znikną. Kto potrzebuje ten musi mieć auto.

Przypominam WARSZAWA NIE JEST TAK CUDOWNIE SKOMUNIKOWANA JAK SIĘ WYDAJE. Zwłaszcza strona praska. Warszafka jest tokstycznym miejscem dla zwykłych ludzi.

#warszawa #przegryw
  • 100
nie da się odwrócić tej patologicznej relacji bez uczucia "utrudniania życia kierowcom".


@PanBulibu: nie o to mi chodzi. Miałem na myśli, że takie rzeczy powinno się robić w kolejności: (1) usprawnienie komunikacji miejskiej, (2) zachęcanie kierowców do przesiadki do zbiorkomu (może nawet przez utrudnianie im życia). W Warszawie jest to robione na odwrót.
A w Warszawie wszystko robi się od dupy strony - nowe buspasy, likwidacja parkingów, podniesienie cen za parkowanie, a na koniec podniesienie cen biletów komunikacji miejskiej.


@sowiq: a jaka powinna być kolejność? nowe buspasy to usprawnienie komunikacji miejskiej. budowa metra cały czas trwa, tak samo linii tramwajowych. przecież to trwa latami, jakbyśmy mieli czekać aż infrastruktura komunikacji publicznej osiągnie stan idealny, to minęłoby kilka lat. buspasy są najłatwiejszym i najszybszym sposobem
via Wykop Mobilny (Android)
  • 16
@SzubiDubiDu: infrastruktura jest upośledzona? W Wawie? Tyś widział jakiekolwiek inne miasto wojewódzkie poza GOPem, macie jak pączki w maśle tylko aut jest za dużo.
Infrastrukturę samochodową macie przerośniętą, a zbiorkom niedorozwinięty.
Z podatków mieszkańców Poznania przez 15 lat Grobelnego budowano głównie robienie dobrze mieszkańcom szeregowców pod miastem, tj. same szybkie wyloty z miasta jak Bukowska, Głogowska, Gdyńska, estakada na Krzywoustego. Jako mieszkaniec miasta Poznań dopiero w tym roku dostałem łaskawie tramwaj,
Od 30 lat notorycznie utrudnia się życie i poruszanie pieszym, rowerzystom czy osobom korzystającym z transportu publicznego (m.in. poprzez budowanie przeskalowanych dróg), nie da się odwrócić tej patologicznej relacji bez uczucia "utrudniania życia kierowcom".


@PanBulibu: Od 30 lat nie buduje się PRZESKALOWANYCH dróg xDDD

zobacz zdjęcia za komuny, wtedy robiło się puste aorty którymi śmigało kilka aut na raz. Teraz robią drogę i od razu jest zapchana. Zobacz na osiedla za
SzubiDubiDu - > Od 30 lat notorycznie utrudnia się życie i poruszanie pieszym, rowerz...

źródło: comment_1648202120srENSO9M7Xe2B624b9Etet.jpg

Pobierz
@TypowyZakolak: powiedz to kurierom, dostawcom, montażystom wożącym sprzęt autem.

To miasto jest upośledzone. Ani nie ma wydajnej komunikacji miejskiej (przypomnicie sobie moje słowa jadąc autobusem zgniecionymi jak sardynki w upalne lato ani nie ma swobody dla zmotoryzowanych.

Dodatkowo jakieś kwiatki typu fotoradary na moście zajmujące chodnik bo ktoś spadł rowerem z tego chodnika pod auto. gz
To miasto jest upośledzone.


@SzubiDubiDu: Ty jesteś upośledzony ( ͡° ͜ʖ ͡°) Żyję tu od zawsze i nawet samochodu nie potrzebuję. Zawalony autobus? Może w godzinach szczytu z jakiejś skrajnej dzielnicy. To miasto ma ponad 500km^2, więcej niż dwunastomilionowy Bombaj. Jak sobie wyobrażasz sytuację, że z każdego zadupia w obrębie miasta będzie idealna komunikacja? Nie ma takich cudów.

Protip: Wiesz, co należy zrobić, by nie było problemów
via Wykop Mobilny (Android)
  • 18
@SzubiDubiDu: @czlapka z perspektywy urbanisty amatora: potrzebujemy jak cholera odrodzenia małych miast i zatrzymania centralizacji. Aktualnie poza dużymi miastami nie dostaniesz żadnej przyzwoitej pracy, małe miasta są brzydkie, zaniedbane i jedyne co jest w nich ciekawego to pociąg do wojewódzkiego. W Niemczech i Austrii potrafią: fabryki i zakłady produkcyjne na kilkaset osób powstają przy miastach na kilkanaście tysięcy mieszkańców, potrafią mieć ładne deptaki/piesze centra, a przy tym każdy w mieście posiada