Wpis z mikrobloga

Uszanowanie z rana! Po 10 latach jazdy na moim małym 26` KROSS Level a6 z 2011 postanowiłem w końcu wymienić dwukołowca. Kompletnie nie znam się na sprzęcie, nie jestem w temacie. Zawsze skupiałem się tylko na jeździe, stąd moje pytanie w stronę bardziej obytych. Wybór również raczej padnie na hardtaila (choć zawsze marzył mi się taki full, ale stosunek jazdy po względnie równym terenie do górzystego to chyba 95 do 5 %). Jeżeli chodzi o teren w którym lubię się poruszać to przełaj gdy tylko jest taka możliwość, asfalt wybieram z braku innych możliwości. Natomiast jeżeli chodzi o dystans to od 40 do 100km (więcej na tych 26 było ciężko wykręcić, dlatego teraz stawiam na 29`). Na oku mam takie modele:

Trek X-Caliber 7
Kellys Gate 70
Scott Scale 970
Specialized Rockhopper Elite 29

Leżą mi bardziej pod kątem wizualnym niż sprzętowym. Dobrze by rowerek był w miarę lekki i miał jak najmniej rzeczy do zepsucia / serwisowania) :D Jeżeli o kasę chodzi to chyba max. 6k.

#rower
  • 8
@ceb0lak: Imo ten kellys najlepszy. Zobacz jeszczę orbea alma H30 i Polygon Xtrada. Ostatnio też szukałem hardtaila do 6k i rama Orbei i Polygona bardziej rozwojowa niż trek, spec i scott, a kellys ma wszystko to co ponizej + dobry widelec:
-ma taper (specialized chyba nie ma, imo duża wada bo nie wrzucisz ewentualnie lepszego widelca)
-ma prawdziwą sztywną oś boost 148mm(te rowery co wrzuciłeś mają osie 141mm bez sztywnej osi)
@Rinter: @micelangeloB:

Szczerze to Kellys`a plasowałem na końcu listy :D aczkolwiek, tak jak pisałem - bazuje tylko na wizualnych odczuciach. Przy okazji natomiast natknąłem się na trailowego pięknisia Trail Gibon 30 29" - warto dopłacić? (żona pewnie by mnie wygoniła z chaty ale chociaż miałbym fajny środek transportu) :D
@ceb0lak: imo tu bardziej trzeba się zastanowić czego Ty oczekujesz od roweru i jak będziesz go wykorzystywał, ale jak mieszkasz na płaskim i chcesz robić długie trasy to też daje głos na XC. Pod względem sprzętu oba spoko.