Wpis z mikrobloga

  • 293
#afera #audi #stepujacymechanik #czymjestgwarancja

Stacja II
Audi upada pod ciężarem przewagi dzięki technice. Przewaga jest tak duża, że skrzynia ostatecznie nie dała rady, no bo kto by dał mając taką przewagę.

Polecam zapoznać się z poprzednim wpisem:
https://www.wykop.pl/wpis/67121223

Historia jest cały czas w stadium skrzyni numer 1. Pierwszy właściciel miał samochód przez nieco ponad 2 lata w leasingu. Przejechał 65k kilometrów Zgłaszał wielokrotnie problemy ze skrzynią na co serwis odpowiadał - przeprowadzono nastawy skrzyni biegów. Po czym szarpanie, kangurowanie, wariowanie kontroli skrzyni (wrzucanie jednocześnie kilku pozycji d p r ) wciąż występowało, tak jak głosi poprzedni wpis. Samochód oddał z "problemami skrzyni" i uwaga, samochod w stanie średniej sprawności poszedł na sprzedaż w programie Audi select plus. Nabywcą i jak się dalej przekonamy, skończonym debilem wybierającym najgorszą markę premium okazałem się ją. Widziałem te wpisy odnośnie nastawów skrzyni w historii, ale samochód miał ciągle ponad 2 lata "fabrycznej 5 letniej gwarancji". Jest to ważne zagadnienie do zapamiętania na później, cudzysłów również nie jest bez znaczenia. Wpis oryginalnego właściciela z forum znalazłem jakieś 1,5 miesiaca po zakupie i ucieszony nie byłem. No ale samochód nie pokazywał wszystkich opisanych objawów tylko czasami dziwnie zrzucał bieg z 2 na 1. No ale jeździlem samochodem rok, po czym zamiany z d na r wiązały się z uderzeniem, samochód aż podskakiwał. Do tego wibracje na biegu jałowym. Zgłaszam to do ASO i pada diagnoza - koło dwumasowe do wymiany. Wszystko na "5 letniej gwarancji fabrycznej". Diagnoza postawiona przez ASO okazała się nietrafiona (do zapamiętania przy późniejszej części historii). Okazało się że są jakieś przetarcia dyferencjału w skrzyni, uszkodzenie tak poważne, że takiej skrzyni się nie naprawia tylko wymienia.
Z uwagi na zaskakujący zwrot akcji i pierwszą błędną diagnozę samochód czekał 2 tygodnie rozgrzebany w ASO na nową skrzynię. Skrzynia dojechała po czym okazało się że nie ma jakichś śrub i czekałem kolejne 2 tygodnie. W sumie miesiąc bez samochodu, co wydawało mi się wtedy długo (ale przyszłość pokaże, że to akurat krótki czas naprawy w tym ASO). Do tego skrzynia padła po 75000 km co się wydawało mało ( ale przyszłość pokaże, że to akurat było dużo jak na tę konstrukcję). Do tego musiałem wracac po 2 dniach do serwisu na poprawki bo coś stukało wewnątrz zabudowy deski rozdzielczej, okazało się że "opadła osłona termiczna" i musiało to zostać poprawione, zmarnowałem znów czas na wizytę w ASO. Ostatecznie byłem zadowolony pomimo, długiego czasu naprawy i konieczności poprawek, bo przecież miałem nową skrzynię. Powiem, że byłem głupi i życia nie znałem.

Plusujacych zawołam do kolejnej części historii.

Wołam

@Felonious_Gru, @bocznica, @hoym, @thewickerman88, @jednorekibadnyta, @Sudo_exit, @trololo55, @stiepano, @wezyr112,
Cernold - #afera #audi #stepujacymechanik #czymjestgwarancja

Stacja II
Audi upada po...

źródło: comment_16604089821rsgRGeYxGjYtuBsn9w5p7.jpg

Pobierz
  • 33
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 9
@Sudo_exit: znam to odkąd pracowałem w firmie transportowej 200 aut na gwarancji i nigdy nic nie naprawiali w nowych autach umierały skrzynie/elektronika a w jednym nawet był pożar. Platynowe pakiety serwisowe sereis w całej Europie its jedno wielkie gówno. Auto 3 tygodnie na serwisie w fr dojechali do Niemiec tam się rozpadła skrzynia też to ASO w de tam miesiąc stał. Nie naprawili i co nam zrobisz na własną rękę ściągali
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 19
@jednorekibadnyta: nie ufam totalnie ASO i nigdy im nie dam auta do tego nie ufam nowym autom przez takie #!$%@? rzeczy. 10 lat to chyba było nie do pomyślenia że ASO lecą w #!$%@? prędzej każdy się obawiał że januszowych warsztatów a prawda jest taka że ASO tylko kombinuje naciągnac na siano i auta u nich leżą miesiącami bo nikomu się nie spieszy a części jak zamówią to za dwa dni
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 14
@jednorekibadnyta: do tego typowe podejście tam jest cos komputer pokaże to wymieniamy cale elementy za grube pieniądze nie ważne że to nie to powoduje błąd. Sytuacja u kolegi komp pokazał błąd pompy paliwa wymienili całą pompę a jak byś wbił ten błąd w internet to okazało by się że pierwsze do sprawdzenia to czujnik taki i taki i u niego było tak samo wymienili pompę i potem zaczęli czujniki sprawdzać koszt
  • Odpowiedz
@Cernold: DSG to najgorsze ścierwo jakie istnieje, #!$%@? abominacja pośród skrzyń biegów. Gdyby nie VW to już nikt by tego gówna nie produkował.

Tylko ZF od BMW i eCVT od Toyoty
  • Odpowiedz
@Cernold: Wyczuwam zarzutkę. Znam ten temat z forum audi A4. Screen z Twojego poprzedniego posta pochodzi od gościa który miał A4 w quattro i w s-line. Wrzuciłeś zdjęcie na którym jest wersja bez quattro i bez s-line.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@Cernold: @Sudo_exit: człowiek dorasta, to orientuje sie ze niemieckieg samochody skonczyly sie na poczatku XXl wieku i ze Japonia to jedyny sensowny wybor. Nawet jesli rzekomo rdzewieje ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
via Android
  • 4
@Sudo_exit skrzynia miała problemy od już jakichś 13k przebiegu, sama się zabiła na tym stadium historii. Co do tuningu to jest to "ważne?¿" zagadnienie do zapamiętania na później.
  • Odpowiedz
DSG to najgorsze ścierwo jakie istnieje, #!$%@? abominacja pośród skrzyń biegów. G


@kobiaszu: bzdury totalne, 6 biegowe maja juz po prawie 20 lat, jedna w domu dobija do 320kkm, drugie moje auto przekroczylo juz 430kkm bez problemow, bardziej problematyczne sa 7 biegowe mokre co ma OP bo troche tam nacudowali, ale tez generalnie jezdza, 6 biegowe trwaloscia spokojnie moge porownac do zf 8hp. No i DSG w benzynkach maja Launch control,
  • Odpowiedz
skonczyly sie na poczatku XXl wieku i ze Japonia to jedyny sensowny wybor


@urwis69: psuja sie dokladnie tak samo, i maja inne mankamenty, auta sie po prostu psuja tak jak inne maszyny, ludzie powinni w koncu to zrozumiec
  • Odpowiedz
ysłów również nie jest bez znaczenia. Wpis oryginalnego właściciela z forum znalazłem jakieś 1,5 miesiaca po zakupie i ucieszony nie byłem. No ale samochód nie pokazywał wszystkich opisanych objawów tylko czasami dziwnie zrzucał bieg z 2 na 1. No ale jeździlem samochodem rok, po czym zamiany z d na


@Cernold: Powiem tyle, #!$%@? ASO, nic nie zrobią bo im się nie uśmiecha rozbierać pół auta. Prędzej szukałbym specjalisty od kAudi który
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@SpokojnyPan: otoz nie zgadzam sie. Japonia zawsze byla technicznie lepsza, Francuzy się ogarnely juz jakis czas temu, a szkopy zaczely produkowac szmelc ¯_(ツ)_/¯
Tyle, ze Polakowi nie wytlumaczysz, bo wjesz Staszek, auta francuskiego i na F to się nie biere hehe co nie Stasiu? Ja dopiero po prawie 10 niemcach roznych marek zrozumialem, ze to już od dawna jest przereklamowane i przehypowane gunwo. Ale taka nasza polska metnalnosc niestety
  • Odpowiedz