Aktywne Wpisy

mirko_anonim +4
✨️ Czy powinnam się martwić o zdradę? Ⓘ
Mam podejrzenie że moja dziewczyna mnie zdradza. Niedługo zaczynamy kolejny rok studiów ona psychologię zwierząt na Fryczu w Krakowie ja cyber bezpieczeństwo w Warszawie. Nie mogłem się przeprowadzić tam bo mam dobry układ na WAT i propozycję pracy marzeń jak ukoncze te konkretne studia. Ona pojechała w tamtym tygodniu na swoje mieszkanie w Krakowie i dowiedziałem się że w weekend przyjeżdża do niej jej kolega
Mam podejrzenie że moja dziewczyna mnie zdradza. Niedługo zaczynamy kolejny rok studiów ona psychologię zwierząt na Fryczu w Krakowie ja cyber bezpieczeństwo w Warszawie. Nie mogłem się przeprowadzić tam bo mam dobry układ na WAT i propozycję pracy marzeń jak ukoncze te konkretne studia. Ona pojechała w tamtym tygodniu na swoje mieszkanie w Krakowie i dowiedziałem się że w weekend przyjeżdża do niej jej kolega

wezsepigulke +215
źródło: temp_file5548817916853187496
Pobierz




Sikorsky S-72
Opracowany i zbudowany dla NASA i US Army na początku lat 70 XX wieku, S-72 był eksperymentalnym wiropłatem zespolonym (ang. compound helicopter) - oprócz głównego wirnika posiadał dodatkowe źródło ciągu w postaci silników odrzutowych oraz skrzydła dla zapewnienia dodatkowej siły nośnej. Podstawą konstrukcji był główny wirnik z modelu S-61 oraz silnie zmodyfikowany płatowiec S-67. Głównym celem RSRA (Rotor Systems Research Aircraft) były pomiary charakterystyki pracy wirników helikopterowych w locie. Dwa silniki turbowentylatorowe pozwalały na przeprowadzanie doświadczeń z prędkościami przekraczającymi 500km/h. Dzięki skrzydłom mógł poruszać się jak klasyczny płatowiec bez głównego wirnika. Dodatkowo wyposażony był w awaryjny system ratunkowy, który przy aktywacji odrzucał łopaty głównego wirnika oraz włazy ewakuacyjne z kabiny a następnie wyrzucał załogę przy użyciu rakiet. Oblatany w 1976, został dostarczony do testów dla NASA w 1979. W 1983 Sikorsy Aircraft otrzymało zlecenie modyfikacji S-72 do zainstalowania platformy testowej X-Wing (był to koncept wirnika, który nie posiadał powierzchni sterowych i wykorzystywał do tego celu efekt Coandy – polega on na tym, że strumień płynu – gazu lub cieczy – ma tendencję do przylegania do powierzchni znajdującej się najbliżej). X-Wing został postrzeżony jako uzupełnienie dla helikopterów i samolotów a nie ich zastępstwo. Ze wględu na liczne problemy techniczne X-Wing nigdy nie wzbił się w powietrze a trudności budżetowe wpłynęły na ostateczne zamknięcie całego programu w 1988 roku.
Podstawowe dane techniczne (S-72):
Załoga: 3
Długość: 21.51m
Rozpiętość skrzydeł: 13.74m
Wysokość: 4.42m
Średnica głównego wirnika: 18.9m
Powierzchnia nośna: 280m^2 – wirnik + 34m^2 - skrzydła
Masa własna (pusty): 9535kg
MTOW: 11884kg
Napęd: 2x General Electric T58-GE-5 1400hp (1000kW) - silniki turbowałowe
2x General Electric TF34-GE-400A 41.26kN (kg) ciągu – silniki turbowentylatorowe
Vmax: 560km/h | 300kts
#dziendobry #lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
źródło: comment_16681432066oQOay7f3L48txUh6XifmX.jpg
Pobierzźródło: comment_16681432221FjShzeJN8YfoeWG9GjnV5.jpg
Pobierzźródło: comment_166814323051Ol017fVVdXJvW4dzwIVW.jpg
Pobierzźródło: comment_1668143243k2P6iC9sAohk9Y1n7ohgb2.jpg
Pobierzźródło: comment_1668143258E2FHmQj1B6aTpETe4N3MV1.jpg
Pobierzźródło: comment_16681432701hWpFpOvfWjEwj0xDvuplb.jpg
Pobierzźródło: comment_1668143283ptdImT0esdg296tdIsuS4p.jpg
Pobierzźródło: comment_16681432929wxu7kDKDcym3AyXZc809U.jpg
Pobierzźródło: comment_1668143306A4jlPwgJiZ1ysfT1Tz9cs0.jpg
PobierzTreść została ukryta...
- wolisz śmigłowce czy samoloty?
- TAK!
źródło: comment_1668149305q9aWgwNfqjUcEJpoAY271F.jpg
Pobierzźródło: comment_1668149376K0mvXmNJZJVtmSLxiqli25.jpg
Pobierzźródło: comment_1668178983WVGc69k33hOC8fr2dEoGdT.jpg
Pobierz