Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Elo, ostatnio zabrałem się na poważnie za #unrealengine #gamedev ale niestety mój pc trochę przy nim ziemniaczy. A że inflacja i inne nie mam kasy na całość. I zastanawiam się co powinienem wymienić najpierw żeby uczynić moja pracę mniej męczącą

CPU: ryzen 1700
GPU: rx590
RAM 2x8Gb (niestety mini itx i tylko 2 sloty)

Podczas używania edytora karta bije po 90% ale jak się zeskaluje trochę w dół to około 40fps przy medium jakości , Ram przy edytorze 70% ale nie mam dużo jescze na mapie . Visual studio + chrome i mamy 80-85% . Dodatkowo dziś mi się shadery komplikowały dobre 40minut przy użyciu procka 100% . Osobiście myślę że priorytet na updated bym zrobił taki: ram32gb (1kosc kiedyś może się uda znaleźć kolejna, lub używane 64 jak się trafi ) -> GPU celował bym w rx 6800 xt ale to pewnie w nowym roku dopiero. I na końcu w zależności od budżetu ryzen 9. Dobrze myślę ? Czy coś pozmieniać np najpierw GPU potem RAM a może jednak Procek ? #unreal
  • 12
@JanMarianCzosnek: pracuję na Unity, ale u mnie dołożenie dodatkowych 16GB RAMu mocno usprawniło przyjemność z obsługi edytora, jeżeli chcesz wymieniać powoli, to najpierw wymieniłbym właśnie to - dwie kości po 16GB, wyjdzie najtaniej. Kolejnym bottleneckiem jest pewnie CPU, u mnie na Ryzenie 2600 jest znośnie. GPU bym wymienił jako ostatnie, bo daje radę spokojnie, chyba że chcesz wymieniać całą jednostkę od razu, no to wtedy budujesz sobie wszystko wokół GPU które
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Finsky: dzięki za dobrą odpowiedź, zamówiłem ramki 2x32 bo chce wejść w to na poważnie a ramu nigdy za wiele. A że niestety płyta mini itx i 2 sloty to będzie spokój. Karta mnie o tyle martwi że ma 90% użycia . A procesor nie liczac komplikacji to się raczej nudzi. Ale nie mam jescze żadnej fizyki ani nic
@JanMarianCzosnek: to zużycie dotyczy VRAMu GPU, powiem tak - jak zacznie ci to dokuczać realnie, tzn. będziesz miał konkretne problemy z perfo w edytorze, to wtedy zacznij myśleć nad lepszym GPU

zresztą, może to wyjść ci nawet na dobre i nauczysz się dobrych praktyk - UE jest strasznie zasobożerne jeżeli mu na to pozwolisz, więc pracując na trochę słabszym sprzęcie możesz być zmuszony do kombinowania żeby perfo w buildzie było dobre,
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Finsky: no i dobra ramki się przydają bo 16 to jednak mało. Z GPU poczekam może nowe Radeony zbiją cenę starszych. Czyli jest tak jak myślałem żeby w przyszłości kierować się vRAM przy wyborze karty. Narazie sobie radzę wyskalowalem trochę edytor posprzątałem śmieci i użyłem medium quality asetow i materiałów i mam. Między 23-60 FPS w edytorze zależy gdzie:) więc da się pracować. Dzięki za pomoc
@JanMarianCzosnek: panie, ja na 32gb łapie ściny i potrafi mi się wywalić out of memory exception xD ale to Unity i dośc potężny projekt jeśli chodzi o programowanie.
Tak jak kumple wyżej napisali, łataj bottlenecki. Procesor też bym dał mocniejszy, ogólnie imo wymieniłbym mobo najpierw bo nie wiem czy twoje udźwignie 2x32.
@JanMarianCzosnek: naczy, to też nie do końca jest tak z tym VRAMem, weź pod uwagę, że jeżeli masz go np. 8GB a edytor ci go zapycha prawie do końca, to jest raczej wina dwóch innych rzeczy:

1. za dużo napaćkałeś nowych ficzerów UE5 - kolega pracuje na Unrealu i bardzo sceptycznie podchodzi do nowych fajerwerków, uważa że dla zwykłych studiów nie związanych z Epic jest to trochę #!$%@?, bo są obrzydliwie