Wpis z mikrobloga

Czy odbieracie telefon służbowy po godzinach pracy? Zabieracie go do domu? Ja nie zabierałam, ale szef mi jasno powiedział, że oczekuje ode mnie, że w awaryjnych sytuacjach odbiorę. Z tym, że ja traktowałam telefon służbowy jak komputer- po prostu zostawiałam go w pracy. Wewnętrznie się z tym nie zgadzam, bo w domu mam inne rzeczy do roboty. Ale też nie chciałabym się narażać, bo te telefony nie są częste.

#pracbaza #januszex
  • 164
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@hermetyczniee: we Francji to dzwonienie do pracownika po godzinach to przestępstwo.

U nas niestety nie ma jeszcze takiej kultury pracy, ale osobiście uważam, że to #!$%@? i odbieram tylko jak akurat mi pasuje, tak to przecież jak telefon leży w innym pomieszczeniu to i od rodziny nie odbiorę i oddzwaniam kiedy mi pasuje.
Ale jak nie ma potrzeby to u mnie nikt nie dzwoni po godzinach, może raz na kwartał się
Najlepiej dawac z siebie niezbedne minimum a potem narzekac ze zarabia sie 2800 na reke i ojej nie mam do pierwszego


@HIMARS: XD niewolnicze urojenia. W pracy robisz to, za co ci płacą. Zapierdzielając więcej niż powinieneś nie dostaniesz awansu, to nie tak działa w rzeczywistości.
@hermetyczniee ja odbieram, bo mam taką specyfikę pracy, telefony są rzadko, nieszczególnie mi uprzykrzają życie, pensję mam dobrą, taką pracę jak moja może wykonywać każdy, więc nawet nie dyskutuję z pracodawcą o jakiejś extra kasie czy wolnym. Każdy musi indywidualnie ocenić takie decyzje, bo na to wpływają różne czynniki.
@hermetyczniee: nie licz na awans/podwyzke i powierzenie Ci jakichs wazniejszych zadan jak nigdy nie bedzie na Ciebie mozna liczyc po godzinach. Jak Ci nie zalezy na karierze to miej to w dupie bo nikt Ci za to nie placi.
@HIMARS: madrze mowisz. Wydaje mi sie ze 90% wypowiadajacych sie o tych dyzurach itp to pracownicy magazynu/zabki. Spoko ze maja cos do powiedzenia odnosnie kariery i powinnosci xD
@HIMARS:

Wiec po raz trzeci ci powtarzam, ze dyzur telefoniczny powinien byc platny a jezeli sytuacja jest awaryjna to telefon odpowiedzialny pracownik odebrac powinien


Jak pracowałem w różnych firmach, to w każdej był po prostu odpowiedzialny zespół supportu 24/7, który miał odpowiednie uprawnienia i kompetencje. Masz problem, dzwonisz pod numer alarmowy firmy i odbiera ktoś kto ma dyżur. Jeśli nikogo nie było na dyżuże, to było przekierowanie na drugą linię wsparcia
Jako ciekawostkę w temacie: moj brat w skandynawskim korpo dostał kiedyś sluzbowy telefon. I bardzo wyraźna prośbę: o wyłączanie go o 17, bo zależy im na work-life balance.
@HIMARS no cóż to kierowca sobie poczeka, aż zacznę swoją pracę. :)
W umowie mam od tej godziny do tej godziny dostaję takie wynagrodzenie.
Nie wyobrażam sobie zajmować się rzeczami związanymi z pracą poza godzinami, które mam s umowie.

I tak kompletnie mam wywalone na to co się dzieje w firmie kiedy jestem po pracy lub na urlopie.

Zdrowe normalne podejście.