Wpis z mikrobloga

@bart_kamski: dzięki, dodałem do obserwowanych. Kiedyś robiłem z filmami pltutors. Doszedłem do momentu animacji postaci ale program został zaktualizowany i jakichś tam opcji nie mogłem znaleźć aleC żeby zakończyć. Więc rzuciłem to ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@bart_kamski Pisałem jako pracę inżynierska grę na Androida w Unity. Mega mi się to podobało bo udało mi się ogarnąć niezłe podwaliny pod fajna gierkę zręcznościowo-edukacyjną działająca na żyroskopie. Zrobiłem ją tylko tutorialami z YT, nie potrafiąc programować.

ostatnio myślałem nawet o nauczeniu się Unreal Engine i przebranżowieniu się w tym kierunku. Jestem informatykiem w firmie produkcyjnej z aspiracjami na Admina ale chyba nie do końca mi to siedzi przez Linuxa którego
@bart_kamski: Zajebiste, dużo uzmysławia na czym polega tworzenie gier. Trochę koduję, ale myślałem, że gry ciągle się pisze kodząc. Ostatnie tego typu rzeczy robiłem z 15 lat temu w OpenGL i dużo tych tranzycji trzeba było w kodzie przeliczać ręcznie. A tu bach bach i gra wyklikana. W ten sam sposób duzi producenci robią poważne gry z użyciem tego silnika?
Poważne gry powstają w Unrealu tylko na blueprintach

oj polemizowałbym.

Co do juniora w gamedevie. Na pewno jest dużo więcej miejsca niż w webówce, bo to cięższy kawałek chleba i nie wejdziesz prawie od zera tak jak na frontend developera.
W gamedevie zarabiasz mniej od webówki i jest ciężej (na ciut wyższym poziomie dobre opanowanie matematyki to mus).
To trzeba lubić po prostu. Dla mnie taka praca sprawia masę przyjemności i nie
oj polemizowałbym.


@Luqart: Ja zrozumiałem tę wypowiedź tak, że poważne gry powstaję TEŻ w oparciu o same blueprinty. Śledzę kilku indie game devów, którzy zrobili/robią grę tylko na blueprintach i to działa. Gry AAA na 100% mają zespoły programistyczne.