Wpis z mikrobloga

@bart_kamski: dzięki, dodałem do obserwowanych. Kiedyś robiłem z filmami pltutors. Doszedłem do momentu animacji postaci ale program został zaktualizowany i jakichś tam opcji nie mogłem znaleźć aleC żeby zakończyć. Więc rzuciłem to ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@bart_kamski Pisałem jako pracę inżynierska grę na Androida w Unity. Mega mi się to podobało bo udało mi się ogarnąć niezłe podwaliny pod fajna gierkę zręcznościowo-edukacyjną działająca na żyroskopie. Zrobiłem ją tylko tutorialami z YT, nie potrafiąc programować.

ostatnio myślałem nawet o nauczeniu się Unreal Engine i przebranżowieniu się w tym kierunku. Jestem informatykiem w firmie produkcyjnej z aspiracjami na Admina ale chyba nie do końca mi to siedzi przez Linuxa którego
@bart_kamski: Zajebiste, dużo uzmysławia na czym polega tworzenie gier. Trochę koduję, ale myślałem, że gry ciągle się pisze kodząc. Ostatnie tego typu rzeczy robiłem z 15 lat temu w OpenGL i dużo tych tranzycji trzeba było w kodzie przeliczać ręcznie. A tu bach bach i gra wyklikana. W ten sam sposób duzi producenci robią poważne gry z użyciem tego silnika?
Poważne gry powstają w Unrealu tylko na blueprintach

oj polemizowałbym.

Co do juniora w gamedevie. Na pewno jest dużo więcej miejsca niż w webówce, bo to cięższy kawałek chleba i nie wejdziesz prawie od zera tak jak na frontend developera.
W gamedevie zarabiasz mniej od webówki i jest ciężej (na ciut wyższym poziomie dobre opanowanie matematyki to mus).
To trzeba lubić po prostu. Dla mnie taka praca sprawia masę przyjemności i nie
oj polemizowałbym.


@Luqart: Ja zrozumiałem tę wypowiedź tak, że poważne gry powstaję TEŻ w oparciu o same blueprinty. Śledzę kilku indie game devów, którzy zrobili/robią grę tylko na blueprintach i to działa. Gry AAA na 100% mają zespoły programistyczne.
@DBR9: Zależy na jakie stanowisko. Na programistę gier? Nie. Jeżeli będziesz startować na juniora programistę to sensowny poziom C# czy C++ to absolutnym mus. Jeżeli na inne stanowisko to można obejść się bez.

Tak jeszcze podpowiem, że programistów w gamedevie jest masa. Tools, engine, gameplay, AI, physics i pewnie o kilku zapomniałem. Wszyscy wymagają języka programowania w stopniu sensownym. Czyli jak ktoś Ci każe napisać coś to Cię nie paraliżuje tylko
@DBR9: No to takie czyste programowanie nie jest Ci potrzebne (ale blueprinty mogą się przydać) :) W gamedevie jest bardzo dużo pracy która nie wymaga programowania, a wcale nie jest gorzej płatna. Właśnie stanowiska które wymieniłeś się do nich zaliczają.
@Luqart: Niestety

był gotowy na rozpoczęcie pracy w naszym biurze, zlokalizowanym w centrum Katowic (brak możliwości pracy zdalnej)

Aktualnie skreśla mnie z listy potencjalnych kandydatów, ale dziękuję za podrzucenie oferty. :)
@DBR9: W Unity jest też system wizualnego skryptowania jak bolt (wykupiony przez Unity) albo PlayMaker (używany w wielu produkcjach ale ma dość duży narzut). Ogólnie od tego można zacząć żeby zrobić proste gierki, ale z czasem i złożonością projektu kodowanie jest potrzebne. Do level designu potrzebna też będzie wiedza zakresu grafiki 3D czy geometrii, oczywiście że można na pałę sceny składać ale to nie jest wydajne i tak nie powinno się
@Luqart: Prototypowanie w bp jest o wiele szybsze więc sporo osób na początku produkcji z tego korzysta, oczywistym jest to że bp daje narzut i o wiele bardziej racjonalnym podejściem jest napisanie tego w c++ (chociaż znam jednego dużego gracza który tak robił gierki xD).