Wpis z mikrobloga

Powiecie, że jestem kombinatorem.
Ale jeśli miałbym kupować jakieś nowsze auto, które wiem, że będzie świetnie jeździło w LPG wybrałbym Danusię.
Ale nie taką polską... Po cholerę płacić 40k za nędzne 1.6 z PL czy z DE, które może już gnić. Grom wie też, jaki miało serwis.
Nie lepiej pójść w coś... egzotycznego? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Renault Duster wychodził z silnikiem 2.0 F4R, który posiada moc 130km. Fajna i dynamiczna jednostka w połączeniu z 4 biegowym automatem da choć trochę przyjemności z jazdy. Rynki sprzedaży to m.in. RU, BY, ale też... ZEA ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Silniki te były też montowane w Lagunie 3, Megane 2, Lagunie 2 - części dostępne od ręki. Hydrauliczna regulacja zaworów oraz pośredni wtrysk paliwa to idealne warunki do instalacji LPG. Silniki te fabrycznie wychodziły z gazem, świetnie to znoszą.

Import aut z ZEA zazwyczaj kojarzy się z luksusowymi autami, bo jeśli ktoś Ci rzuci "ściągnąłem auto z Dubaju" to przyznaj, w głowie masz jakieś superauto.
A tu Danusia XDDDDDDD
Podliczając koszty zakupu auta, opłat celnych, podatków, importera wychodzi... ciut mniej niż za dobrą Danusię z rynku europejskiego czyli w granicach 32-40k (10-15k auto, podatki, importer, tłumacz przysięgły, procedury rejestracyjne oraz homologacyjne). No ale masz auto z Dubaju ( ͡º ͜ʖ͡º)

Taguję #ciota bo może da to komuś natchnienie do takiego zakupu. Jest to ciekawa alternatywa.

#samochody #dacia #duster #renault #francuskie #motoryzacja #autozdubaju #lpg
ZjemCinos - Powiecie, że jestem kombinatorem.
Ale jeśli miałbym kupować jakieś nowsze...

źródło: Danusia

Pobierz
  • 74
@v-tec: obecnie mam 13s do setki, osiągi nie są moim priorytetem. Uważam, że mi to wystarcza. Gdybym chciał coś szybkiego kupiłbym sobie jakąś zabawkę. Poza tym automat do miasta to świetna sprawa a i w trasę da radę przez długą czwórkę. Szukam czegoś idiotoodpornego, co wytrzyma przebiegi roczne rzędu 30-40k km. Te auto z tym silnikiem bezproblemowo sobie poradzi. Obecnie mam Lagunę 2 z silnikiem z tej samej rodziny (F4P, w
@hadrian3: Nie chcę diesla. Wtryski, turbo, dpfy (czy jakiekolwiek inne filtry cząstek z diesla) - nie. Aromat diesla również nie zachęca.
Robię trasy mieszane. Czasem sporo po mieście (odpalam, jadę kawałek, gaszę), czasem sporo w trasie. Przy klasycznych dojazdach do pracy diesel nie rozgrzeje mi się - nie ma szans.
Taniej jeździ mi się benzyną z gazem - latem szybko przeskoczy, zimą zdąży się zagrzać i przeskoczy. Średnie spalanie benzyny na
ZjemCinos - @hadrian3: Nie chcę diesla. Wtryski, turbo, dpfy (czy jakiekolwiek inne f...
@Zjem_Ci_nos: Oplowskie 1.4T 140KM też dobre, masz w mocce i astrze w kombi albo toytota 1.6 132KM (bez turbo!) też bardzo polecane, np. w avensis w kombi siedzi, często na taxi tym jeżdżą
@hadrian3: Toyota regulacja na szklankach, Mokka i Astra stosunkowo ciasne, specyfika zawieszenia również mi tam nie odpowiada (trochę za twardo).
Jedyne co biorę pod uwagę to Laguna 3 kombi 2.0 turbo, Megane 3 kombi 1.6 (choć równie ciasna ale to klasyczne K4M), Dacia Duster 1.6/2.0. Większość mam objeżdżone, nie siadają mi.
Podobnie z włączaniem się do ruchu na wlocie wielopasmowej średnicówki, obwodnicy, S-ki czy autostrady


@smk666: to nie jest włączanie się do ruchu jakby co.
@smk666: Mam skodę rapid 110 KM DSG, 10s do setki i nie mam najmniejszych problemów z żadnym wyprzedzaniem. Problem mógłby być przy mocy 60 KM jak w fabii, ale tutaj? Nie wiem co sobie ubzduraliście, że trzeba mieć 180 KM żeby dało się jeździć.
@hadrian3: ktoś chyba tłukł tyle kilometrów co ja, ciekawe jak z rdzą, musze się w to wdrożyć bo wydaje się ciekawą alternatywą, i powrót znów do Toyo czyli początków mojej motoryzacyjnej przygody ( ͡º ͜ʖ͡º)
Tak szczerze - po cholerę do daily 300 koni i dsg, żeby latać jak idiota od świateł do świateł? Gdzie to spożytkujesz w mieście czy na mniej utwardzonych drogach? Nigdzie XD


@Zjem_Ci_nos: ja korzystam z 400 codziennie ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) super sprawa na daily
@hadrian3: myślałem nad Tipo ale nie mogę tam odnaleźć dobrej pozycji siedzącej, po trasie wychodzę z niego jak potłuczony XD

@Atreyu: mnie to nie jara. Bardziej mnie interesuje praktyczne użytkowanie (czyli kombi, van) i przede wszystkim koszt 100km (w moim przypadku 27zł w rodzinnym, dużym kombi z dwustrefową klimatyzacją, grzanymi, skórzanymi stołkami, tempomatem, itd.). Co za tym idzie - miesięcznie na paliwo wydaję 730zł zamiast 1700 ( ͡º ͜
ZjemCinos - @hadrian3: myślałem nad Tipo ale  nie mogę tam odnaleźć dobrej pozycji si...

źródło: comment_0gE1N14SHioI8LqERuERGPbIMLgedr4d

Pobierz
Nie wiem co sobie ubzduraliście, że trzeba mieć 180 KM żeby dało się jeździć.


@furcio:
Ja nie mówię, że trzeba, tylko że tak jest (mi) wygodniej i człowiek czuje się pewniej gdy ma zapas na okazyjną sytuację podbramkową bo w 99,9% scenariuszy mocy nie zabraknie. Podobnież jak ktoś nie jeździ po ekspresówkach i autostradach to wystarczy mu odpowiednio mniej, u mnie stanowią one teraz 80% kilometrówki to i patrzę przez ten