Wpis z mikrobloga

Powiecie, że jestem kombinatorem.
Ale jeśli miałbym kupować jakieś nowsze auto, które wiem, że będzie świetnie jeździło w LPG wybrałbym Danusię.
Ale nie taką polską... Po cholerę płacić 40k za nędzne 1.6 z PL czy z DE, które może już gnić. Grom wie też, jaki miało serwis.
Nie lepiej pójść w coś... egzotycznego? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Renault Duster wychodził z silnikiem 2.0 F4R, który posiada moc 130km. Fajna i dynamiczna jednostka w połączeniu z 4 biegowym automatem da choć trochę przyjemności z jazdy. Rynki sprzedaży to m.in. RU, BY, ale też... ZEA ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Silniki te były też montowane w Lagunie 3, Megane 2, Lagunie 2 - części dostępne od ręki. Hydrauliczna regulacja zaworów oraz pośredni wtrysk paliwa to idealne warunki do instalacji LPG. Silniki te fabrycznie wychodziły z gazem, świetnie to znoszą.

Import aut z ZEA zazwyczaj kojarzy się z luksusowymi autami, bo jeśli ktoś Ci rzuci "ściągnąłem auto z Dubaju" to przyznaj, w głowie masz jakieś superauto.
A tu Danusia XDDDDDDD
Podliczając koszty zakupu auta, opłat celnych, podatków, importera wychodzi... ciut mniej niż za dobrą Danusię z rynku europejskiego czyli w granicach 32-40k (10-15k auto, podatki, importer, tłumacz przysięgły, procedury rejestracyjne oraz homologacyjne). No ale masz auto z Dubaju ( ͡º ͜ʖ͡º)

Taguję #ciota bo może da to komuś natchnienie do takiego zakupu. Jest to ciekawa alternatywa.

#samochody #dacia #duster #renault #francuskie #motoryzacja #autozdubaju #lpg
ZjemCinos - Powiecie, że jestem kombinatorem.
Ale jeśli miałbym kupować jakieś nowsze...

źródło: Danusia

Pobierz
  • 74
  • 107
@smk666: wcale nie jest taki zły, 10 sekund do setki to jeszcze nie jest tragedia. Wgniatać w fotel nie wgniata, więcej nie trzeba do miasta. Tak szczerze - po cholerę do daily 300 koni i dsg, żeby latać jak idiota od świateł do świateł? Gdzie to spożytkujesz w mieście czy na mniej utwardzonych drogach? Nigdzie XD
A do tego służy to auto - do przemieszczania się z punktu A do B
orter, tłumacz przysięgły, procedury rejestracyjne oraz homologacyjne). No ale masz auto z Dubaju ( ͡º ͜ʖ͡º)


@Zjem_Ci_nos: a jak to jest z importem aut z AE? z tego co wiem specyfikacja to GCC, trzeba coś homologować wymieniać, nie wiem licznik lampy?
albo w przypadku aut typu Honda Accord IX która w EU nie była sprzedawana ze względu na emisję spalin a po OLX widzę takie modele
@Zjem_Ci_nos:
Przez lata przerobiłem trochę aut, wcale nie sportowych (max Omega B FL kombi 3.0 V6 211KM w manualu, min Astra F 1.4 8V 60 KM) i moim zdaniem przy mocy tego Dustera, szczególnie z czterobiegowym automatem jazda jednak męczy. Trzeba planować każde wyprzedzanie, nie ma tego komfortu dynamicznego włączenia się do ruchu czy rozpędzenia na wjeździe na autostradę czy S-kę.

Od ostatnich kilku lat jeżdżę Superbem III 1.8 180KM z
@marcon13: zakładając, że lampy mogą do wymiany to koszty w granicach 600-700zł.
Poza tym - zwykły przegląd. Liczniki są w KM/h, tak samo przebieg. Może być też do wyłączenia w UCH opcja "nadmierna prędkość w emiratach arabskich" bo może piszczeć powyżej jakiejś prędkości i to tak naprawdę tyle.
@Zjem_Ci_nos:
a normy spalin?
nie wiem czy GCC ma lampy jak US ale zawsze sie zastanawialem czy dla aut nie produkowanych na UE (np fajne tanie autko Nissan Sentra) istnieją ich EU odpowiedniki, czy ktoś to w ogóle produkuje :)
ogólnie dzięki
@smk666: obecnie poruszam się autem z mocą 120km i fakt, trzeba planować wyprzedzanie czy trochę pomyśleć ale w ogóle nie sprawia mi to problemu. Wręcz przeciwnie - skupiam się na drodze zamiast bezmyślnie deptać gaz i wyprzedzać wszystkich w każdym momencie lecąc jak na złamanie karku. Tak czy siak często poruszam się krajówkami, tempomat 90 i jadę sobie spokojnie zgodnie z obowiązującym ograniczeniem prędkości zamiast #!$%@?ć jak wariat.
S-kami również się
@marcon13: jak rejestrujesz takie auto to z tego co kojarzę nie masz wpisywanych norm ( ͡º ͜ʖ͡º)
Ewentualnie jakby mieli wpisywać to Euro 5.
Nie wiem czy Sentra w ogóle mogła by być zarejestrowana w PL. Musiałbyś homologować lampy i rzeźbić je we własnym zakresie.
@Zjem_Ci_nos:
Jasne, da się jeździć z każdą mocą ale jak ma się wybór, to lepiej mieć ten zapas, dla spokojnej głowy. W moim wypadku może trochę "rozpieściło" mnie Mondeo Mk3 2.5 V6 170KM a potem ta Omega przez które zmieniłem nawyki na trasie. Jak wygniła i przesiadłem się do 307 to była tragedia, bardzo szybko zapadła decyzja że czas na coś żwawszego. Teraz zwykle jeżdżę tak, że mam ustawiony tempomat na
Powiem Ci, że kurde zainteresowałeś mnie. A orientujesz się w procesie zakupu i spraw transportowych? W sensie zastanawia mnie, czy muszę tam lecieć i sam załatwiać, czy oni mają jakieś gotowe procedury, gdzie płacę i oni już dopinają wszystko z nadaniem tego w kontenerze do kraju?
a po #!$%@? bardziej dynamiczne? Będziesz się ściągał na przejściu na pieszych?


@Izanagi013:
Chociażby w przypadku wyjazdu z osiedlowej podporządkowanej bez sygnalizacji na ruchliwą drogę. Jak masz czym się odepchnąć to kierowcy na drodze z pierwszeństwem nawet nogi z gazu zdejmować nie muszą, jak nie masz to albo kwitniesz 10 minut aż pojawi się odpowiednio duża luka albo zmuszasz pozostałych do zwolnienia (czyli właściwie wymuszasz pierwszeństwo). Odpadają nerwy towarzyszące analizie "zmieszczę
ainteresowałeś mnie. A orientujesz się w procesie zakupu i spraw transportowych? W sensie zastanawia mnie, czy muszę tam lec


@Zjem_Ci_nos: oka dzięki czyli lepiej coś co ma jednak odpowiednik EU

@pablito1988 byłem kilka razy w AE, masz firmy pośredniczące poszukaj w google. lecieć tam absolutnie nie musisz

byłem tam kilka razy, nawet w Sharjah w dużym komisie samochodowym, bardzo dobrze utrzymane auta ze względu na klimat, jakość dróg