Wpis z mikrobloga

#reklamacja #rekojmia #xkom #komputery

W lutym kupiłem komputer w xkomie z opcją montażu, po prawie 2 miesiącach przestał się uruchamiać (wadliwa płyta główna) po pierwszej wizycie na serwisie odesłali go z informacją że nie wykryli wady, po 2dniach wada powróciła więc poleciał na serwis drugi raz tym razem wymienili płytę główną. (tutaj usterki były usuwane z tytułu gwarancji producenta)

W poniedziałek dostałem komputer z powrotem i od razu pojawił się problemy z obrazem i stabilnością komputera, po tym jak zaczęły pojawiać się artefakty nawet w BIOSie (podpiąłem inną kartę graficzną i komputer już działa bez problemu), złożyłem reklamację w sklepie z tytułu rękojmi na ten konkretny podzespół, pytanie czy to dobry ruch czy powinienem złożyć ją z tytuł gwarancji producenta?
  • 4
  • Odpowiedz
@kimik: niepotrzebnei skladales rekojmie na konkretny podsespol, trzeba bylo napisac ze w zwiazku z ukryta wada fabryczna z tytulu rekojmi rządasz wymiany na NOWY egzemplarz lub zwrot gotówki w zaleznosci co Ci bardziej pasuje.
  • Odpowiedz
rządasz wymiany na NOWY egzemplarz lub zwrot gotówki w zaleznosci co Ci bardziej pasuje.


@wuwuzela1: Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji, ale nie musi zgadzać się na wymianę lub zwrot gotówki, bo to niesie nadmierne dla niego koszty. Może po prostu naprawić, wymienić, tak jak w tym przypadku. Przynajmniej przy pierwszej naprawie. No ale skoro "wad nie stwierdzono" to ciągle mamy tę pierwszą :-)
  • Odpowiedz
: Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji, ale nie musi zgadzać się na wymianę lub zwrot gotówki, bo to niesie nadmierne dla niego koszty.


@majk3l: PRzy 3 serwisie konsument moze wybrac zwrot siana lub wymiane na nowy w zwiazku z wada fabryczną.
  • Odpowiedz
ale nie musi zgadzać się na wymianę lub zwrot gotówki, bo to niesie nadmierne dla niego koszty.


@majk3l: w przypadku wystąpienia drugiej usterki sprzedawca nie może odmówić żądania klienta w postaci zwrot gotówki (może odmówić wymiany na nowy jeśli nie ma go już w ofercie)
Jedyny warunek to trzeba obydwa razy składać reklamację z tytułu rękojmi nie gwarancji.
W jednym sklepie już się mnie boją, jak musieli zabrać po prawie 2
  • Odpowiedz