Wpis z mikrobloga

Ja zrobiłem na przewodach gumowych do 140 stopni bez oplotu i nigdy nie było problemu. Opaski GBS takie jak post wyżej. Ciśnienia tam wysokiego nigdy nie będzie, więc nie ma co przesadzać. W oplocie muszą być przewody z teflonu, w gumowych wystarczy ten "sznur" co go widać na przekroju.
Zastanawiam się jak zabezpieczyć wąż olejowy na tych nyplach?


@bonekropik: NIE NIE NIE. To coś - kanapka pod filtr oleju - to nie jest wyjście na chłodnicę oleju, to jest wodna chłodnica oleju (wymiennik ciepła olej-woda) - na tych nyplach nie ma oleju a woda ! (w życiu by takie nyple, nawet z karbonowymi opaskami, nie utrzymały ciśnień w układzie smarowania)

Ty chcesz "bypass" (najlepiej z termostatem, ten akurat - nie
@bonekropik: Jak pisze to jest wymiennik przez który puszcza się płyn chłodniczy. I te króćce nie mają połączenia z układem olejowym.

Kiedyś się zastanawiałem czy po prostu nie zrobić dla takiego wymiennika osobnego obwodu chłodzenia z osobną elektryczną pompką.
@hrumque: Dzięki. Widziałem to na schematach z forda gdzie rzeczywiście było to wyprowadzone obok chłodnicy wody jako osobna chłodnica, ale poczytałem i rzeczywiście to tylko wymiennik ciepła.