Wpis z mikrobloga

Aut mi nie odpalił...

Doładowuje co 3-4 miesiące aku ładowarką Noco Genius 10, zawsze sprawdzam ile ma voltów przed tym i po, najczęściej miał po 12,4-12,6 przed ładowaniem i 12,77-12,8 po ładowania, czyli referencyjne wartości. Ostatni ładowałem około miesiąc temu przed mrozami.

I co? I dzisiaj ledwo -3 stopnie i z pół raza zakręcił rozrusznikiem i padł całkiem, nic nie żre prądu tym bardziej że to fiat co odcina prąd po 15minutach. Na aku 11,4v, wziąłem go na chate podpinam pod geniusa i w ciągu 5minut ten pokazuje ze już ma 3/4 naładowane, po odpięciu i odleżeniu chwili zmierzone na nim napięcie 12v.
Tu już podejrzewam że nadaje się na śmietnik bo za szybki ten przyrost? Dam mu się podładować przez noc ale kurde blaszka ten akumulator ma rok i 8 dni od daty zakupu XD

#samochody #akumulator #varta #zalesie
KuliG - Aut mi nie odpalił...

Doładowuje co 3-4 miesiące aku ładowarką Noco Genius 1...

źródło: eb4852a9-ba74-459d-aa40-e97eeb606dfa_i-varta-silver-dynamic-c30-54ah-530a-12v-p

Pobierz
  • 21
i po, najczęściej miał po 12,4-12,6 przed ładowaniem i 12,77-12,8 po ładowania, czyli referencyjne wartości.


@KuliG: akumulator naładowany ma ~13,8V.
Jak akumulator po ładowaniu ma ~12V to złom¯\(ツ)/¯
Jak przed ładowaniem ma mniej niż 10V złom.

kurde blaszka ten akumulator ma rok i 8 dni od daty zakupu


@KuliG: trzeba było kupić baner, yausa, fiamm¯\(ツ)/¯
Nie no, w spoczynku naładowany do pełna aku kwasiak to 12,8v. 13,8 to minimalne napięcie ładowania.


@KuliG:
1,80V/cela minimum
2,10V/cela nominalna
2,35V/cela naładowany na max

¯\(ツ)/¯ a nie wskaźniki jakiegoś wynalazku. Jak jest dostęp do elektrolitu to jeszcze po gęstości można poznać
@KuliG: Albo aku albo coś Ci podbiera prąd. Takie 20mA to niewiele jak na urządzenie elektroniczne, bo 0.2 wata ale po 2500 godzinach robi się 50 Ah, a to tylko 3.5 miesiąca.
Nie masz tam jakiegoś transmitera, ładowarki, innego bajeru wpiętego na stałe?
EDIT:
No dobra, doczytałem drugi raz. Jeżeli jesteś tego pewien że odcina prąd (i nie ma nic wpiętego na obejściu) to może faktycznie aku.
@KuliG Spróbuj jeszcze odpalić tryb repair w geniusie(przytrzymać długo przycisk podczas standby, bo w instrukcji jest to jakoś do dupy opisane z tego co pamiętam), u mnie zreanimował jeden akumulator który też już na śmietnik się szykował. Natomiast jeśli nie masz żadnego upływu prądu to sprawdź alternator bo możliwe że aku był ciągle niedoładowany dlatego stracił pojemność. Z tym automatycznym odcinaniem to też nie jest tak że zupełnie odłącza akumulator a jedynie
@Bad_Wolf weź się nie kompromituj facet, siedzę w elektromechanice 20 lat, mam szkolenia z Johnson Controls, a i bez tego od zawsze było wiadomo, że akumulator kwasowy ma 6 celi po 2.1V i sprawny, naładowany w spoczynku powinien pokazać 12.6V i nic wiecej. Więcej zobaczysz tylko w instalacji po odpaleniu auta, jak alternator podbije, ale nigdy w spoczynku, a jak dalej chcesz się upierać to najpierw weź sobie miernik i sprawdź najbliższy
  • 0
@burnthefires: @Kirdan5 wczoraj jak go po pierwszym ładowaniu odpiąłem i odleżał godzinę podłączyłem ponownie. Tym razem zaczął się dużo dłużej ładować, skończył po 8godzinach patrząc na statystyki smart gniazdka, także może coś z tego będzie.
Repaira nie używałem bo trzeba mieć dużo czasu i najpierw naładować do pełna aku i dodatkowo nie chcę gotować akumulatora na gwarancji.. może podjadę dzisiaj do sklepu gdzie kupiłem żeby sprawdzili na testerze.

Zaraz sprawdzę jeszcze
@KuliG zobacz, ale pewnie jak już ktoś tu powiedział, będzie zwarta cela. Zwykle wychodzi do pół roku czasu, ale okazjonalnie dłużej podziała. Będzie widać na boczniku. Dobry specjalista nie powinien za wiele dyskutować, albo dostaniesz „akumulator zastępczy” do czasu weryfikacji reklamacji przez producenta, albo przy dobrym wietrze wymienią Ci na nowy. Druga opcja jest taka, że dałeś mu się głęboko rozładować i zdechł, wtedy reklamację odrzucą.
Powodzenia (
@KuliG: o faktycznie, gwarancja jest na 2 lata, a nie na rok.
@Kirdan5 @Bad_Wolf obaj macie rację ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Naładowany, sprawny aku powinien mieć ~12.6 V w stanie równowagi termodynamicznej. Jednakże przez jakiś czas po naładowaniu może (ale nie musi) utrzymywać się ładunek powierzchniowy na elektrodach, który zawyża pomiar napięcia.
GwaltowneWypaczenieCzasoprzestrzeni - @KuliG: o faktycznie, gwarancja jest na 2 lata,...
  • 0
Byłem w sklepie, gościu sprawdził go chyba lewandą a600 i niby powinien być ok. No ale rano wsadzałem naładowany na fulla akumulator, po 8h jak sprawdzał to miał 12,1v. Do pracy i z pracy specjalnie jechałem z wyłączonym wszystkim oprócz świateł co by brało prąd. Co śmieszniejsze sprawdziłem z rana jakie ma napięcie, było jakieś 12,2v, po dojechaniu do pracy 12,6 czyli się doładował.

Sprawdziłem teraz pobór prądu na postoju, z instalacją
Chyba po prostu kupie nowy akumulator i jak się ustabilizuje to oddam ten na gwarancję i będę miał dwa..


@KuliG: Nie chcesz zwrotu kaucji?

Zobacz jeszcze jakie jest ładowanie pod obciążeniem jak włączysz światła, dmuchawę i grzanie, może za niskie napięcie ładowania i się nie doładowuje. Możesz też zrobić eksperyment, zewrzeć minusa na aku z masą i zobaczyć czy napięcie skoczy. Jeśli tak, to problem jest z masą. No nie wiem,