Aktywne Wpisy
Prime_Show_MMA +27
🚨 Oświadczenie - Zostań Dobrym Obywatelem Wykop i Zgłoś Nielegalne Transmisje! 🚨
Szanowni Wykopowicze,
Mamy dla Was propozycję, której nie będziecie w stanie się oprzeć! Przedstawiamy program "Żandarm +" - dla tych, którzy chcą czuć się jak superbohaterowie w walce z piractwem PPV! 💪
🕵️♂️ Jak to działa? Proste! Zbierajcie kody z nielegalnych transmisji PPV i zgłaszajcie je nam. Za każde zebrane 10 kodów dostaniecie dostęp do legalnej transmisji na żyw
Szanowni Wykopowicze,
Mamy dla Was propozycję, której nie będziecie w stanie się oprzeć! Przedstawiamy program "Żandarm +" - dla tych, którzy chcą czuć się jak superbohaterowie w walce z piractwem PPV! 💪
🕵️♂️ Jak to działa? Proste! Zbierajcie kody z nielegalnych transmisji PPV i zgłaszajcie je nam. Za każde zebrane 10 kodów dostaniecie dostęp do legalnej transmisji na żyw
Kamenes +1
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Doładowuje co 3-4 miesiące aku ładowarką Noco Genius 10, zawsze sprawdzam ile ma voltów przed tym i po, najczęściej miał po 12,4-12,6 przed ładowaniem i 12,77-12,8 po ładowania, czyli referencyjne wartości. Ostatni ładowałem około miesiąc temu przed mrozami.
I co? I dzisiaj ledwo -3 stopnie i z pół raza zakręcił rozrusznikiem i padł całkiem, nic nie żre prądu tym bardziej że to fiat co odcina prąd po 15minutach. Na aku 11,4v, wziąłem go na chate podpinam pod geniusa i w ciągu 5minut ten pokazuje ze już ma 3/4 naładowane, po odpięciu i odleżeniu chwili zmierzone na nim napięcie 12v.
Tu już podejrzewam że nadaje się na śmietnik bo za szybki ten przyrost? Dam mu się podładować przez noc ale kurde blaszka ten akumulator ma rok i 8 dni od daty zakupu XD
#samochody #akumulator #varta #zalesie
@KuliG: akumulator naładowany ma ~13,8V.
Jak akumulator po ładowaniu ma ~12V to złom¯\(ツ)/¯
Jak przed ładowaniem ma mniej niż 10V złom.
@KuliG: trzeba było kupić baner, yausa, fiamm¯\(ツ)/¯
Gęstość elektrolitu po ładowaniu podstawą długiej żywotności akumulatora
https://www.youtube.com/watch?v=2pOKFTvlj68
@KuliG:
1,80V/cela minimum
2,10V/cela nominalna
2,35V/cela naładowany na max
¯\(ツ)/¯ a nie wskaźniki jakiegoś wynalazku. Jak jest dostęp do elektrolitu to jeszcze po gęstości można poznać
Nie masz tam jakiegoś transmitera, ładowarki, innego bajeru wpiętego na stałe?
EDIT:
No dobra, doczytałem drugi raz. Jeżeli jesteś tego pewien że odcina prąd (i nie ma nic wpiętego na obejściu) to może faktycznie aku.
@Kirdan5: bez obciążenia, oczywiście. Kolejny spec od kontrolek w ładowarce.
Repaira nie używałem bo trzeba mieć dużo czasu i najpierw naładować do pełna aku i dodatkowo nie chcę gotować akumulatora na gwarancji.. może podjadę dzisiaj do sklepu gdzie kupiłem żeby sprawdzili na testerze.
Zaraz sprawdzę jeszcze
Powodzenia (。◕‿‿
@Kirdan5 @Bad_Wolf obaj macie rację ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Naładowany, sprawny aku powinien mieć ~12.6 V w stanie równowagi termodynamicznej. Jednakże przez jakiś czas po naładowaniu może (ale nie musi) utrzymywać się ładunek powierzchniowy na elektrodach, który zawyża pomiar napięcia.
Jest normalne, jak mierzy przy odpalonym silniku albo jak mu prostownik jeszcze chodzi.
Sprawdziłem teraz pobór prądu na postoju, z instalacją
@KuliG: Nie chcesz zwrotu kaucji?
Zobacz jeszcze jakie jest ładowanie pod obciążeniem jak włączysz światła, dmuchawę i grzanie, może za niskie napięcie ładowania i się nie doładowuje. Możesz też zrobić eksperyment, zewrzeć minusa na aku z masą i zobaczyć czy napięcie skoczy. Jeśli tak, to problem jest z masą. No nie wiem,