Wpis z mikrobloga

#emigracja #inzynieria #studia #mechanika #inzynier #studia #pracbaza #praca #emigracja #niemcy #anglia
#usa

Hej, myślę nad emigracją do Niemiec, ewentualnie gdzieś indziej na zachód. Skończyłem MiBM ale tylko magisterke z tego. Poza tym mam prawie 2 lata doświadczenia. 8miesiecy jako konstruktor CAD i 15 miesięcy, jako Process Engineer (aktualnie). Generalnie w pracy używam trochę angielskiego ale nie jakoś dużo.

Myślę, czy praca w. Niemczech dużo różni się od tej w Polsce? Nie zależy mi jakoś bardzo na projektowaniu, chociaż podobała mi się taka praca. Teraz trochę inaczej pracuje i dużo też chodzę, zamiast siedzieć przy biurku. Byłem na jednej rozmowie w Niemczech ale po angielsku i na start oferowali 50k euro rocznie. Tylko musiałbym podszkolić Niemiecki do B2.

Ogólnie mam doświadczenie tylko w #automotive, w nawet spoko firmach (znanych). Nie znam się aż tak na rynku pracy. Obecnie jestem odpowiedzialny za proces technologiczny, ustawianie maszyn i parametrów , tworzenie dokumentacji technologicznej, wdrażanie projektów, czasami coś projektuje, ogarniam SAP’a, ogarniam też systemy wizyjne (póki co Keyence), programy na roboty wittmann. GD&T całkiem ogarniam ale jak teraz mniej projektuje, to już słabiej się w tym poruszam. Poza tym, znam wiele narzędzi jakościowych: 6 sigma (mam green belt), mapy procesu, Ishikawy, Pareto i inne #!$%@?. Ogarniam minitaba. Z programów graficznych, to w większości pracowałem zawodowo: Catia, SolidWorks, Inventor, SolidEdge. Czystej wiedzy konstruktorskiej, to nie mam dużo. Jakiś dużych projektów nie robiłem nigdy. Ponoć w Niemczech trochę inaczej się pracuje ale chętnie bym posłuchał kogoś bardziej doświadczonego.

A jak nie, to własna firma albo #programowanie, chociaż robi się na tym rynku coraz ciężej, a ja nawet nie jestem absolwentem #informatyka.
  • 11
@LadnyChlopczyk