Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Cześć,
piszę prosząc o poradę. Jestem z bardzo biednego domu - nie miałem prądu przez większość dzieciństwa, często brakowało na jedzenie, rodzicie mają komorników itd. Słowem obawiam się moich zdolności zarządzania pieniędzmi stąd moje pytanie.
Aktualnie jestem inżynierem i pracuje w branży medycznej w AI, pracuje tam od 3 miesięcy ale już mam podpisaną umowę o pracę na czas nieokreślony. Aktualnie zarabiam tam 6800 na rękę a na początku przyszelego roku przewidziane są podwyżki. Oprócz tego robię doktorat, który dostarcza mi minimum 3k/msc ze stypendium, a możliwe, że przez dodatkowe projekty wpadnie więcej. Od drugiego roku doktoratu to będzie już 5k/msc stypendium.

Więc moje aktualne miesięczne dochody to ok 10 000 zł netto. Moje koszty życia, mieszkanie, jedzenie, auto to jakieś 3000 zł miesięcznie. Zostaje więc 7000 zł nadwyżki miesięcznie i tutaj pojawia się moje pytanie - co najlepiej robić z takimi pieniędzmi? Boję się, że jak troszkę więcej oszczędzę to odezwa się jakieś niespełnione marzenia z dzieciństwa i inne problemy spowodowane słabym dzieciństwem i zacznę wydawać na głupoty.
Aktualnie trochę panicznie boję się stracić te źródła dochodu i znów mieć problem, ale logicznie myśląc nic tego nie zapowiada.

Najlepiej inwestować w jakieś akcje? Obligacje? Rozdzielić to i uzbierać np poduszkę 20k na koncie oszczędnościowym?
Byłbym bardzo wdzięczny za wszystkie rady i sugestie jakichś nawyków, których może powinni nauczyć mnie rodzice odnośnie pieniędzy.

Z góry dzięki za pomoc

#pieniadze #inwestycje

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Opublikuj swój własny wpis: Mirko Anonim
· Zaakceptował: digitallord

• 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mirko_anonim