Wpis z mikrobloga

✨️ Jak rozwiązać umowę o pracę?
#praca #uop #wypowiedzenie #prawo #prawopracy

Cześć, Pracuję na UOP jako programista w jednej firmie od 15 lat, w październiku skończył się mój projekt w firmie IT.
23 października zaproponowano mi rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, na co się nie zgodziłem bo liczyłem na jakąś odprawę.
Aktualnie mija grudzień, nie dostałem żadnej kontroferty.
jako, że planowałem od przyszłego roku pójść na swoje - prowadzić własną działalność. Postanowiłem się zwolnić i... pracodawca nie zgodził się na wypowiedzenie -wiem jak to brzmi ale takie info dostałem od menadżera, że jestem "kluczowy" i nie zgadza się na rowziązanie umowy.

Miał ktos taką sytuację, nie znam się na prawie, mam lekki autyzm i za bardzo nie ogarniam co się właśnie dzieje... Mogę się jakoś zwolnić?

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
▶︎ Obserwuj nasz tag #mirkoanonim
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Opublikuj swój własny wpis: Mirko Anonim
· Zaakceptował: mkarweta

📒 Notatka moderatora: Wypowiedzenie umowy o pracę to jest akt jednostronny. Po prostu składasz to managerowi lub HR'om. Na co manager może się nie zgodzić to porozumienie stron. Słaby bajt, programiso25k.

👉 Z Twoją pomocą możemy działać dalej! Wspomóż projekt

• 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mirko_anonim: Wypowiedzenie UoP jest jednostronnym działaniem pracownika, zgoda pracodawcy nie jest potrzebna - w takim wypadku nikt by nigdy nie zmienił pracy. Jeśli złożyłeś wypowiedzenie, to zgodnie z prawem szef powinien powiadomić HRy i okres wypowiedzenia rusza - potwierdź to w swoich kadrach, a jeśli nie, to ponów wypowiedzenie do nich. Dla pewności możesz wysłać pocztą za potwierdzeniem odbioru, wtedy masz podkładkę, że firma odebrała twoje wypowiedzenie.
  • Odpowiedz