Wpis z mikrobloga

Pacjent Megane II.

Objawy: Dwa tygodnie klima chodziła głośniej od silnika. Po 2 tyg padła. Smród spalenizny, powiew gorącego powietrza. Amen.

Dzień ciszy w aucie. Na następny dzień auto bez włączonej klimy chodziło też głośno. Dźwięk tarcia metalu o metal, co 4-5sek trzask i tak w kółko. Dźwięki przy postoju i niskich obrotach. Na czwartym biegu cisza.

Zrobiłem 700km po tym jak szlag trafił klime- musiałem wrócić z wakacji.
Wróciłem. Auto padło na następny dzień. Chciałem odpalić, zapłon, zakręciło nim raz i powolutku cicho zgasł. Brak prądu.

Czy... Klima poluzowała mi pasek i alternator nie ładował? To jest jeden pasek? Przez to jechałem jakiś czas na samym akumulatorze? Auto stoi sobie pod pracą i fajnie byłoby coś z nim w końcu zrobić.

BTW ile na pełnym akumulatorze przejadę km? Do mechanika mam 10km. Bez korków 15min, z jakieś 30-40min.

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #renaultrenault
  • 18
@Traviu: przy 1000Ah dojedziesz przy wyłączanych mediach już nawet go nie grzej. 30 min drogi bez ładowania wytrzyma. Potem się módl. Nie żartuje 30 min. Powinieneś przejechać. Potem aku do pilnego ładowania. Chyba że to stary trup. Zejdziesz poniezej 9 V ładuj małym prądem i w długim przełożeniu czasowym - 10 h go moze nie podnieść jak się podniesie nadal ładuł do 13,2 V
@Mr_Kidada: Bo mi się wydaje że najpierw padła sprężarka, AC było cały czas włączone i sprzęgło próbowało ją załączyć, stąd trzaski co chwilę, bo sprężarka stawiała opór, a znowu przy takim czymś następuje spory pobór prądu i mógł się alternator wybrać na emeryturę.
@Traviu: @TSoprano: musiała - ale to wróżenie z fusów. Ale tak tutaj jedno idzie w parze z drugim. Padła potem poszło po sprzęgle które - smród - alter co pruł się na bezdurno nie mogąc jej zasilić. A to jak mówisz daje #!$%@?. Alternator - tak mógł paść - ale jak padł to dupa zbita - nadal kompresor potem sprzęgło klimy. I tak jak mówisz tam idą prądy rzędu 50
@Traviu: Sprawdź pasek wielorowkowy. Możliwe ze rolka od klimy zatarta i pasek stoi. Polecam lawete i do warsztatu bo w renowkach pekniecie paska wielorowkowego może skończyć się uszkodzeniem paska rozrządu. Nie pytaj skąd wiem.
via Android
  • 0
@Mr_Kidada
@Bust4
@WiewiurPL
@murgal
@TSoprano

Nie napisałem w sumie czegoś ważnego. To w sumie częste w Renault ale przy max obrotach, jadąc po austradzie wywaliło błąd Check Injection.
Wyczytałem na necie, że to EGR lub/i świece. Przypadek dwóch posiadaczy Megane 1.5dci i 1.9 podobny. Okazało się, że siadła świeca i instalacja. Patrząc na te zwarcia w sumie coś w tym jest. No i na błąd Electronic Fault.

Ta klima to przypadek po
@Mr_Kidada: @TSoprano: @WiewiurPL: @murgal: @Bust4:

Zapomniałem odpisać.

Gdybym wcześniej udał się do mechanika, od razu gdy sprężarka zaczęła terkotać uniknąłbym jej spalenia. Wyrobiło się łożysko, przetopiło całą sprężarkę (fajna spalona, skurczona, widziałem u mechanika), zablokowało i rozciągnęło pasek wieloklinowy. Nie mogłem odpalić auta bo opór paska zjarał bezpieczniki w rozruszniku i przepaliło elektrykę. Padł też główny bezpiecznik na aku.

Błędy z wtryskami to po prostu zassanie jakiegoś