Wpis z mikrobloga

Tldr; X-Kom naprawiał mi obiektyw od 5 miesięcy i gdy mineły 2 lata od daty zakupu to mówi, że gwarancja już nie obowiązuje.

Mirki mam problem - kupiłem obiektyw samyang 14mm w x-kom.pl półtora roku temu i pół roku temu oddałem go na gwarancję.
Obiektyw jest w serwisie gwarancyjnym od 5 miesięcy po czym teraz na słuchawce facet powiedział mi, że gwarancja już nie obowiązuje i że niestety nie naprawią mi tego obiektywu i mam pisać zażalenie.

Pomoże ktos?

#pytanie #prawo #konsument #xkom #kiciochpyta #zalesie #fotografia #reklamacja
Pobierz ECONOMISTE - Tldr; X-Kom naprawiał mi obiektyw od 5 miesięcy i gdy mineły 2 lata od d...
źródło: comment_SmsS5nZXIpq0TTzPgqM1pYKg6rnmIWlN.jpg
  • 62
poza tym sprzedawca nie naprawia, nie ma własnych serwisów(chyba że xkom zajmuje się naprawą obiektywów co byłoby trochę dziwne),


@Jurigag: z tego co wiem, ma jakieś serwisy. poza tym, w jaki sposób xkom miałby zrealizować rękojmie do której ma ustawowy obowiązek? to już ich problem co z tym zrobi. najpewniej wysłaliby do serwisu zewnętrznego na własną odpowiedzialność.
@Jurigag: 5 miesięcy to nie jest czas potrzebny na naprawę takiego obiektywu. taka naprawa ma się odbyć bez zbędnych niedogodności, w jak najkrótszym czasie.
@ly000: a skąd wiesz jaki jest czas potrzebny na naprawę takiego obiektywu ? a co jeśli cześci do niego nie są dłużej produkowane i aby je naprawić trza byłoby je najpierw wytworzyć przez co musiała by ruszyć cała machina u producenta i z pewnościa trwałoby to 5 miesiecy ? jesteś producentem albo pracujesz w takim serwisie ?
@Jurigag: jeśli sprzedawca nie jest w stanie naprawić tego w rozsądnym czasie, to niech zwróci pieniądze lub wymieni urządzenie na inny model (w zależności o co wnioskowaliśmy w rękojmi)
@Jurigag: tak jak mówiłem - xkom unika odpowiedzialności jaką nakłada ustawa na sprzedawcę i wysyła sprzęt do serwisu producenta na gwarancję o której kupujący nic nie wie.
Podam jeszcze paragraf do moich wcześniejszych spostrzeżeń.

Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad
@ly000: co #!$%@? ?! przecież w dniu kupowania produktu miał na stronie produktu czarno na białym GWARANCJA PRODUCENTA, nigdzie ustawa nie nakłada obowiązku an sprzedawcy traktowania wszystkich reklamacji jako rękojmia, oddał na gwarancje to oddał na gwarancje, jak chcesz oddać na rękojmie to musisz to jasno powiedzieć przy reklamacji i tyle
@Jurigag: już 3 raz o tym piszesz. tak, dotyczy rękojmi, wcześniej pisałem o rękojmi i o rzekomych 5 miesiącach które twoim zdaniem sprzedawca ma możliwość trzymania sprzętu w serwisie - tego dotyczy ten artykuł.
nigdzie ustawa nie nakłada obowiązku an sprzedawcy traktowania wszystkich reklamacji jako rękojmia, oddał na gwarancje to oddał na gwarancje, jak chcesz oddać na rękojmie to musisz to jasno powiedzieć przy reklamacji i tyle


@Jurigag: dlatego nazwałem to unikaniem przepisów jakie nakłada ustawa na sprzedawcę. każdy zdrowo myślący człowiek, który niezbyt zna się na prawie (w skali kraju to prawie nikt się nie zna), myśli w taki sposób - jak chcesz skorzystać
bardzo prosimy o przesłanie nam szczegółów - numeru zamówienia i reklamacji - poprzez wiadomość prywatną sprawdzimy całą sytuację i spróbujemy znaleźć rozwiązanie tej sytuacji


@x-kom: 5 miesięcy nie potrafiliście ogarnąć sprawy i nagle dostajecie sraczki bo ktoś inbe na wypoku kręci? Może klienci powinni ten portal traktować jak oficjalny kanał do komunikacji z wami?
@Daleki_Jones
@Jurigag

Gwarantem dla towaru sprzedawanego w sklepie jest sklep i to na nim ciąży obowiązek usunięcia usterki w ciągu 24miesiecy zgodnie z prawem UE jeśli towar sprzedano osobie fizycznej.
Towar sprzedawany przez producenta może być sprzedawany X-KOMowi na innych warunkach niż X-KOM sprzedaje użytkownikom indywidualnym.