Wpis z mikrobloga

Tldr; X-Kom naprawiał mi obiektyw od 5 miesięcy i gdy mineły 2 lata od daty zakupu to mówi, że gwarancja już nie obowiązuje.

Mirki mam problem - kupiłem obiektyw samyang 14mm w x-kom.pl półtora roku temu i pół roku temu oddałem go na gwarancję.
Obiektyw jest w serwisie gwarancyjnym od 5 miesięcy po czym teraz na słuchawce facet powiedział mi, że gwarancja już nie obowiązuje i że niestety nie naprawią mi tego obiektywu i mam pisać zażalenie.

Pomoże ktos?

#pytanie #prawo #konsument #xkom #kiciochpyta #zalesie #fotografia #reklamacja
ECONOMISTE - Tldr; X-Kom naprawiał mi obiektyw od 5 miesięcy i gdy mineły 2 lata od d...

źródło: comment_SmsS5nZXIpq0TTzPgqM1pYKg6rnmIWlN.jpg

Pobierz
  • 62
  • Odpowiedz
@Jurigag: To sklep udzielił gwarancji, nie serwis. Sprawą sklepu jest jak ją realizuje: czy naprawia pan Zdzisio pod ladą, czy oddają do serwisu. Wyjątkiem jest sytuacja, w której w umowie jest wyraźnie napisane że gwarancja jest realizowana przez inny podmiot.
  • Odpowiedz
@Daleki_Jones: tak, klient kupował w sklepue, ale gwarancja jest producenta, chyba że w umowie było że to sklep ją oferuje w co wątpie, w 99% produktów z takich sklepów jak xkom otrzymujesz gwarancje producenta, nie sklepu
  • Odpowiedz
@Daleki_Jones: nie, gwarancja jest producenta zawsze, nie znasz się to po prostu nie dyskutuj :) sklep = rękojmia, gwarancja = producent zawsze i wszędzie chyba że jest napisane inaczej tj np gwarancja sklepu lub serwisu
  • Odpowiedz
@Daleki_Jones: gwarancje zawsze oferuje producent, chyba że jest właśnie napisane inaczej i oferuje ją sklep, mylisz to wszystko z rękojmią człowieku, w gwarancji nie masz żadnej umowy podpisywanej.... to jest tylko dobra wola producenta że daje gwarancje na swój produkt i tyle
  • Odpowiedz
@Daleki_Jones: nie sklep jej nigdy domyslnie nie daje, radzę się bardziej zainteresować tematem bo jesteś kompletnym ignorantem, gwarancja to zupełnie co innego i nie ma żadnego związku ze sklepem, chyba że otrzymujesz gwarancje sklepu, rękojmia za to to co innego i dotyczy ona każdego sprzedawcy chyba że jako kupujący się jej zrzekasz

leci czarnolisto bo nie będę dyskutował z trollem i tracił czasu
  • Odpowiedz
@Jurigag: W obecnych czasach prawie każdy sklep daje gwarancję. Widać, że zatrzymałeś się w rozwoju za czasów PRL-u. Nie wiem po co piszesz coś o rękojmi a potem sam ze sobą o niej dyskutujesz.
  • Odpowiedz
@Jurigag: Zauważ jedną rzecz. On zareklamował ten sprzęt u sprzedawcy. Nie powinno być tak że ktoś coś reklamuje u sprzedawcy, a ten po cichu wysyła sprzęt do serwisu i umywa ręcę unikając odpowiedzialności. Nie wszyscy znają się na przepisach tak jak ty. Założę się że więcej niż 90% społeczeństwo nie odróżnia rękojmi od gwarancji. Na zdrowy rozsądek, jeśli oddajesz sprzęt do naprawy do sprzedawcy, to on jest odpowiedzialny za tą naprawę.
  • Odpowiedz
@ly000: nie, on oddał na gwarancje która jest realizowana przez producenta, nie oddał na rękojmie, przecież tyle razy było na wykopie o rękojmi, w telewizji, komunikacji miejskiej uokik tyle reklamował o tym że naprawdę ciężko jest nie wiedzieć o tym że jest coś takiego jak rękojmia

poza tym sprzedawca nie naprawia, nie ma własnych serwisów(chyba że xkom zajmuje się naprawą obiektywów co byłoby trochę dziwne), poza tym na stronie produkty miał
  • Odpowiedz