Wpis z mikrobloga

Newbie here,
Jak redukujecie biegi na dojezdzie z prawdopodobnym zatrzymaniem np. do ronda. Redukcja z miedzygazem pokolei 6,5,4,3?
Bo ja robie to take ze dojezdzam do ronda np. na 6 biegu, hamulec + hamowanie silnikiem I w ostatniej fazie gdy obroty sa nisko wciskam sprzeglo I zbijam na wcisnietym bez puszczania 6,5,4,3 puszczam i przemykam na 3 biegu.
Dobrze robie? Nic nie zgrzyta

#motocykle
  • 17
@stulejman_themagnificent: Bzdura. To kwestia wprawy. Nie lepiej zachować bezpieczny odstęp i mieć czas na reakcje niż zbijać biegi w ostatniej sekundzie jak #!$%@??. Co innego jak dojeżdżasz np na 3 biegu do korku no to nie musisz robić przegazówki bo prędkość kół w skrzyni jest na tyle niska że się redukuje bez gazu.
@johny_random:

Generalnie motocyklowe skrzynie wytrzymują takie niedbałe obchodzenie się z biegami ale i je też można zarżnąć.


Skrzynia rozpięta sprzęgłem będzie przesuwać kółka jak tylko sobie wymyślimy i nic jej od tego nie będzie.

No i jak prawidłowo redukujesz to tobą nie szarpie.


Ja może cienki jestem, ale dla mnie przy mocnym hamowaniu schodzenie sekwencją 6-5-4... jest niewykonalne. Już redukcja o 1 przy odpuszczaniu gazu bez sprzęgła wchodzi płynnie tylko o
@stulejman_themagnificent: przygazowka + redukcja co jeden. Pod koniec hamulec przod, opcjonalnie hamulec tyl jak krotki dystans. Czasem wyjdzie do jedynki a czasem do dwojki - to juz na zatrzymaniu luz wbijam lub jedynke toczac sie. Nie zbijam wielu biegow na sprzegle, hamuje silnikiem na ile sie da pomagajac sobie tylko hamulcami, dzieki temu zawsze siedzi dobry bieg do predkosci ktora jade aby przyspieszyc.
@sierzchula: Ja mam V4 i też nie zawsze wychodzi idealnie, ale już jestem blisko. Vki tak mają, R4 to wiadomo moc linniowo oddaje i nie zaskakuje. Poza tym większość R4 to nudne silniki a życie jest za krótkie aby jeździć nudnymi motocyklami ( ͡° ͜ʖ ͡°)