Wpis z mikrobloga

#motocykle #motomirko

Mireczki, potrzebuję rady. Szukam jakiegoś jednośladu na początek, którym mogę jeździć na prawo jazdy kat b.
Chciałbym żeby był tani w utrzymaniu i pozwolił komfortowo dojechać do pracy 30 km w jedną stronę po drodze szybkiego ruchu.

Niskie spalanie i wygoda będzie dużą zaletą. Chciałbym czasem zrobić w weekend około 200km dla przyjemności.
Dodatkową zaletą będzie prędkość komfortowej jazdy około 110 - 120 km/h, bo do pracy jeżdżę drogą szybkiego ruchu.
Budżet powiedzmy około 5000 - 6000. Znajdę coś?
  • 90
@JareQ: przy tej pojemności te 120 i komfort to oksymoron. 110-120 to max a nie komfort. Zależy jakiej jesteś postury. Ekonomiczna jest honda CBF 125, jak lubisz chromy to Suzuki Intruder ale wcześniejsze niezdławione roczniki, jak turystyki to ciężkawy Varadero. Jak ścigania to właściwie jedyne co lepiej z prędkościami kosztem wygody to Aprilia.
@JareQ: z 4t to cbr 125, yzf125r, jeśli jesteś bardzo wysoki to można jeszcze pomyśleć o varadero (chociaż tym do 120 to ciężko będzie się czterosuwem rozpędzić:D) Masz jeszcze dwusuwy ale 4t chyba najlepszy wybór bo są mniej awaryjne niż np. aprilia rs125/honda nsr 125 itd. Ale dwusuwem nie miałbyś problemu i 150 pojechać.
Rozumiem, dzięki za wypowiedzi.
@Adonix:
Mam 175cm wzrostu i ważę 80kg. Jednak chciałbym uniknąć skuterów. Zapomniałem o tym napisać. Mimo wszystko chciałbym chociaż troche przyjemności z jazdy :)

A jak wygląda odblokowanie tych silników i kontrole policji? Sprawdzają to w ogóle ?
@bocznica: moto 125 na granicy legalności pod względem moc/waga nie są w stanie bez męczenia jechać 110, a ty twierdzisz, że skuter poleci tyle z automatem XDDDDDDDDDDD
Lekkie 130kg #!$%@? 12 kuni po odblokowaniu 2 kuni juz lamiac przepisy wciaz te 110 jakos poleca, ale na pewno nie wygodnie bez męczenia, a ty tu z kiblem xD

@JareQ z nówek 4t to w zasadzie tylko jakiś soft chopper, barton classic 125
@JareQ: żaden z w/w przeze mnie nie jest skuterem ;) ja nie polecam odblokowywać, przekładać silników na mocniejsze bo to jest nielegalne i w twoim przypadku średnio bezpieczne. Z Intruder email miałem na myśli że wcześniejsze roczniki miały więcej koni. Tylko powiedzmy sobie szczerze optymalną prędkość przy tej pojemności to okolice 80kmh.
@JareQ: bardzo istotna sprawa. Jeśli nie robisz prawka na A to chociaż zainwestuj hajs w szkolenie z techniki jazdy w swojej okolicy jeśli kogos takiego można polecić i prowadzi takie szkolenie lub grupy motopomocni.pl. do tego biblia pokonywania zakrętów, dużo pokory, ćwiczenie przeciwskretu, przeciwbalansu, przewidywania toru jazdy, świadomości czym jest fiksacja oraz najważniejsze to byś jechał w odpowiednich ciuchach i nie na zdrapkę. W dodatku może zalapiesz się jeszcze na darmowe
@JareQ: 125 4t po prostu tyle jadą. Więcej można wycisnąć później tylko przez zmianę cylindrów na większe, ale wtedy zanim tego nie zgłosisz, to jeździsz nielegalnie. Jakaś lipa się stanie i do końca życia będziesz płacił. Bardiej się opłaca sprzedać i kupić coś większego
@JareQ: to jak ci się podoba to celuj w niego ale najpierw się przymierz na żywo :) po pewnym czasie rób prawko i zmienisz Moto. Sam myślałem o CBF na kat b ale potem ich cena skoczyła wraz ze zwiększeniem popytu na 125 i skończyło się na kat A i Suzuki v strom 650 z 2004
@Adonix: Rozumiem, chyba przyceluje w ten cbf125 bo znalazłem w dobrej cenie na OLX. W sumie na początek tylko do pracy potrzebuję, w tym sezonie zapiszę się na prawko jak troche pojeżdżę.