Wpis z mikrobloga

Uszanowanko, Mirki i Mirabelki!

Z tej strony Bartold, designer/writer Glorii Victis. Przejmuję pałeczkę po @jan-grochowski, żeby trochę odciążyć szefa z obowiązków - czas na kolejny wpis o kulisach tworzenia MMORPGa z serii “100 dzienników challenge Na Przekór Wszystkiemu”! Dzisiejszy temat:

Dziennik 9 – Jak warstwa RPG wzbogaca grę MMORPG

Ostatni wpis przedstawił trzy główne filary Glorii Victis: otwartego PVP, kontroli terytorium oraz ekonomii kształtowanej przez graczy. Są to w zasadzie fundamenty gry, lecz istotna jest jeszcze jedna warstwa, która spaja je razem i nadaje im głębi: roleplay. Wierzymy, że kluczem do sukcesy gry MMORPG jest utrzymanie tej cząstki “RPG”. Aby to osiągnąć, niezwykle ważne jest, by projektować każdy system zgodnie z tym założeniem, dzięki czemu gracze naprawdę będą mogli wcielić się w swoje role. Tak naprawdę jedyne, czego potrzeba, to okazja i sposób wyrażenia siebie.

Jednym z najbardziej oczywistych przykładów tego ostatniego są emotki. Pozwalają graczom wyrazić swoje emocje bezpośrednio przez animacje, bez użycia czatu. Innym jest system customizacji – zarówno fizycznych aspektów postaci, jak i kompletowanie tego idealnego, zajebistego setu, w którym wyglądasz jak pieprzona legenda.

Z tego powodu zdecydowaliśmy się dać graczom tak dużą swobodę w doborze wyposażenia, jak to tylko możliwe. Zamiast pełnych setów zakładanych jako jeden item, gracz może skompletować swój pancerz z 6 różnych slotów. Daje to nie tylko znacznie większe możliwości customizacji, lecz także okazję, by “oznaczyć” pokonanego przeciwnika przez zabranie mu spodni – poraktyka dość często spotykana wśród najlepszych graczy PVP. ;D Ponadto, w zamierzony sposób pozwala to graczom stworzyć postać, którą łatwo zidentyfikować z jej rolą: czy będzie to łucznik, myśliwy, ciężkozbrojny piechur, tarczownik – widać to na pierwszy rzut oka. Dzięki temu system rzemiosł, mechanizm popytu i podaży oraz system grabienia graczy spajają się w jedną całość, wzbogaconą dodatkowo czynnikiem RPG.

Innym istotnym czynnikiem jest sam świat gry, który powinien być miejscem tak wiarygodnym, jak to tylko możliwe, aby gracze mogli utożsamiać się jako jego mieszkańcy. Zdecydowaliśmy się na zgrupowanie graczy w nacje o solidnych podstawach fabularnych, które nadają sens odwiecznym konfliktom. Współgra to też dobrze z założeniem masowych bitew PVP, toczących się w całym świecie gry, nadając im cel i odpowiednie tło, a także jednocz ygraczy przeciwko wrogom. Część graczy nie zważa na korzyści płynące z kontrolowanych ziem, takie jak surowce czy dostęp do warsztatów, jednak będą pierwsi do walki ku chwale swojej ojczyzny i na pohybel przeciwnym frakcjom. Dzięki temu rodzą się też żarty sytuacyjne wyśmiewające inne nacje, co prowadzi do ekspansji przemocy… Co samo w sobie jest złe, chyba że mówimy o MMORPG z naciskiem na PVP pomiędzy nacjami. :P

Dzisiejsze #rozdajo wygrywa @MariuszToNieImie, przy następnym wpisie kolejne losowania klucza #steam do naszej gry spośród osób które będą plusowały ten wpis.
Zapraszam do obserwowania taga #gloriavictis, gdzie będziemy publikować w sumie sto podobnych tekstów!

Głowna strona
Steam
Facebook
Trailer gry

#gloriavictis #rozdajo #gamedev #praca #ciekawostki #dziendobry #programowanie #chwalesie #steam #gry #gruparatowaniapoziomu
bartold - Uszanowanko, Mirki i Mirabelki!

Z tej strony Bartold, designer/writer Gl...

źródło: comment_Z8Gw1HjkInmL5DvxgR0WXZjR7jNKwmU2.jpg

Pobierz
  • 15
@bartold: kurde jak sie wam uda odtworzyc ten klimat metina lub tibii że idziesz sobie i nie wiesz czy z za rogu nie wypadnie banda dresów(pvp) żeby ci wklepać to macie przepis na świetne mmo
@bartold: jo? A skąd Ty? :D

W ogóle widziałem ze starych filmików, że były szkielety. Podobno szkielety w Unity są darmową animacją. Potem gdzieś słyszałem, że ludzie się burzyli jak to w medieval RPG szkielety, proszę usunąć. Zastąpiły je NPC ludzi ze "skinem" szkieletu.
Niestety na niższych detalach są to zwykłe NPC w samych majtach... (dziewczyna raz obserwuje i pyta dlaczego oni w samych majciochach i jak tu jej wytłumaczyć? :))
Drugie pytanie, bo nie mogłem edytować. Cieszę się, że kolejny artykuł na wykopie, pozwala to zadać mniej oczywiste pytania niż te na discordzie i nie przepadnie tak łatwo.
Takie mniej oczywiste pytanie: Nie chce tego pytania zadać jakoś gburowato, nie o to chodzi, ale dlaczego nowy kontent (który zawsze cieszy) pojawia się przed naprawą tego co już w grze jest? Jakieś wytyczne z Steamu?
Np. zacinający się craft quest czy zacinające się
@Ant-Man: Ino jo zza krzoka (°°
Sztampowe szkielety były trochę cheesy, jednak motyw znarkotyzowanych niewolników - zdeka inspirowany kulturą haitańską - ma ciut więcej polotu. Plus, dbamy o minimalizm w kwestii wstawek fantasy, a jeśli już się pojawiają, staramy się o elementy, które mogłyby występować w alternatywnym świecie. Olbrzymy - gigantyzm do kwadratu, topielice - koszmar dermatologa, ale jest to jednak
@Dibhala: Widzisz, tak to jest, jak się łamie utarte schematy. Koniec końców, najlepszy przeciwnik w GV to gracz z wrogiej nacji, który właśnie zabrał Ci ten jeden zajebisty kosior i , że go znajdziesz. ( ͡º ͜ʖ͡º)