Wpis z mikrobloga

Kurde, ale mam niedzielnego niefarta

Jade sobię moim #gravel i nagle czuję, że róg w kierownicy po lewej stronie jakoś lata. Zatrzymuje się, podniosłem delikatnie tą gume i widzę, że śrubka się poluzowała. Dokręciłem, ale krzywo xD. Stwierdziłem, że w domu to wyśrodkuje.

Jadę sobie dalej i 5 minut później przerzutka tylna przeskoczyła na ostatni bieg i przestała reagować na zmianę biegów. Myślałem, że to coś z przerzutką samą i kluczykiem wyreguluje, ale elegancko wszystko tam śmiga. Sprawdziłem więc prawy róg w kierownicy, podnoszę tą gume i widzę, że linka pękła i wyskoczyła z manetki...

No i musiałem jakieś 20km jechać do domu na ostatnim biegu z tyłu, a tu jakieś górki po drodze, masakra. Dużo rzeczy przy sobie wożę, podstawowe klucze, dętka, mini pompka itd, no ale o lince nie pomyślałem ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

Tak więc polecacie jakiś dobry serwis rowerowy w #krakow?

#rower #kross #gravel
  • 10
@Arcadios:

No to nie jest fajne. Klamkomanetki Shimano chyba mają jakąś wadę bo takie wypadki nie są rzadkością.
Od czasu takiego zdarzenia wożę zapasowa linkę ;)
@pawlos10rs: kross esker 6.0 2021, on tam ma przerzutke SHIMANO GRX RX810 + manetki SHIMANO GRX RX600
w 2021 przejechałem jakieś ~6000-6500km, w tym roku jakiś 1000km

I generalnie rower był niby po przeglądzie zerowym (zamawiałem przez neta w maju 2021, generalnie było wtedy cięzko z rowerami, polowałem na cube nuroad race, SCOTT SPEEDSTER GRAVEL 30, najbardziej byłem napalony na caynon graila AL 7, zapisałem się tam w kolejce gdzieś w
róg xD klamkomanetka kolego. Wystarczyło śrubę dokręcić na regulacji przerzutki i można ustawić parę zębatek lżej. Zobacz sobie na kanale parktoola, będziesz miał łatwiej w przyszłości ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@GrubyKociol: latała mi taka gruba śruba, która "przytwierdza" tą klamkomanetkę do kierownicy, więc wystarczyło imbusem dokręcić, ale nie pomyślałem wtedy jeszcze, że zanim się dokręca to trzeba równo ustawić ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Arcadios: zrywanie linki od tylnej przerzutki to standard w shimano, mają słabo rozwiązane zagięcie w klamkomanetce. Warto asekuracyjnie co 5-6 tysięcy kilometrów ją wymieniać. No i tak jak @GrubyKociol: napisał - można w razie czego na tylnej przerzutce przestawić na lżejszy bieg kręcąc odpowiednią śrubką na przerzutce.