Wpis z mikrobloga

Czy to jest zgodne z prawem pracy?
Pracuję od jakichś 6 miesięcy w międzynarodowym korpo jako zwykły, szary korpo-ludek. Jedną z zasad, która panuje u nas w pracy jest to, że każdy do każdego ma zwracać się po imieniu. Z racji tego, że nie mam w zwyczaju zwracać się do starszych ode mnie osób bezpośrednio na "ty", a także z racji że nie mam ochoty w ogóle się spoufalać i skracać dystans z ludźmi z pracy, to do wszystkich zwracam się per pani albo per pan, oprócz oczywiście do osób z którymi bezpośrednio pracuję.
I teraz do meritum sprawy. Otóż w dniu dzisiejszym została nałożona na mnie kara porządkowa (NAGANA) za to, że nagminnie nie stosuję się do zasad obowiązujących w pracy, czyli po prostu nie mówię do ludzi na "ty". Już wcześniej zwracano mi uwagę z tego powodu, ale teraz dostałem zawiadomienie w formie pisemnej.
Czy ktoś się już spotkał w swojej karierze zawodowej z tak abstrakcyjną sytuacją? Planuję tę naganę oprawić i powiesić w pokoju, bo takiej abstrakcji dawno nie widziałem.
#pracbaza #praca #nagana #prawopracy #korporacja
zloty_wkret - Czy to jest zgodne z prawem pracy?
Pracuję od jakichś 6 miesięcy w międ...

źródło:

Pobierz
  • 74
  • Odpowiedz
@zloty_wkret: Jeżeli w regulaminie pracy jest wprost napisane że zwracacie się na "ty" a podpisałeś oświadczenie, że zapoznałeś się z regulaminem pracy, to znaczy że go złamałeś. Więc w czym masz problem?, złamałeś regulamin, poniosłeś konsekwencje.
  • Odpowiedz
@zloty_wkret: absurdalne jest twoje zachowanie. Ja bym takiego kogoś zwolnił i myślę, że nie tylko ja. Także pakuj mandżur powoli i rozglądaj się za nową robotą.
  • Odpowiedz
@zloty_wkret: xD gosciu na PAN w pracy mówi xD ja w wieku 19 lat robilem na produkcji to tam dziadki 60+ letnie robili tez i do każdego sie mowilo po imieniu, wchodzilem na hale i mowilem Siema henio, starsi ludzie wolą jak sie do nich mówi po imieniu bo nie czują sie wtedy staro, Pan i Pani to mozesz mówic jak rodziców dziewczyny spotkasz a nie w robocie