Wpis z mikrobloga

Gnać na złamanie karku i kupić w przyszłym roku byle co póki jest, czy poczekać na osiągnięcie godziwych zarobków ale zablokować sobie wzięcie kredytu na 2 lata? Obecnie jestem studentem na zleceniu brutto=netto zarabiam 5k. Za równo rok kończę 26 lat i będę musiał wybrać nową formę umowy i pracodawcę. W moim zawodzie #pracait (ale nie programista) z moim ekspem mogę liczyć na 6-6,5k netto na UOP za rok. Alternatywnie mogę wybrać B2B, na początek dostanę pewnie z 7k po opłaceniu zusu i podatku. Zablokuje mi to wzięcie hipoteki na rok do 2 bo tyle banki wymagają stażu prowadzenia działalności. W momencie jak nabiję staż to zarobki będę miał w okolicach 11-12k na rękę po opłatach. Ale boję się, że za 2-3 lata mieszkania w Gdańsku podrożeją o jakieś 50-70% jak w ostatnie 3 lata i mimo znacznie większej kasy będzie mnie stać na jeszcze gorsze mieszkania niż w przyszłym roku. Co robić, jak żyć? Doradźcie coś plis bo nie wiem jak kierować swoim życiem.
#nieruchomosci #kredythipoteczny #kredyt2procent #pracbaza #pracait #pytanie #zalesie #gorzkiezale #gdansk #trojmiasto #gdynia #mieszkaniedeweloperskie #mieszkanie
  • 29
  • Odpowiedz
@Stulejman_Beznadziejny: to zależy, w moim przypadku (Gdansk) opłacało się brać od razu po studiach 2018. Nie dość ze zarobki mamy 4x co wtedy to mieszkania podrożały o 50%. Na sama różnice w cenie musiałbym pracować 2-3 lata nie wdając nic.
  • Odpowiedz
@unlucky_: na zleceniu ciężko nawet o BK2%. W obecnej pracy nie dostanę UOP. Twierdzą, że ze względów formalnych nie mogą ale ja wiem że nie chcą. Z drugiej strony przebranżowiłem się z marketingu i ta praca to moje złapanie Boga za nogi i wstęp do lepszego świata. Ale żeby zmienić pracę na taką gdzie dadzą mi uop muszę tak z rok popracować żeby mieć sensowne doświadczenie. I nie wiem czy zostać
  • Odpowiedz
6-6,5k netto na UOP za rok. Alternatywnie mogę wybrać B2B, na początek dostanę pewnie z 7k po opłaceniu zusu i podatku