Wpis z mikrobloga

@Urajah: Zle adane pytanie. Mysle ze jest niemozliwe opanowac calego excela (ale pewno jest ktos kto to zrobil)

W moim "korpo" wystarcza mi tabele przestawne i formatowanie warunkowe. Ale jak sie okazuje ze potrzebuje cos wiecej to staram sie tego nauczyc.

Must-know to jest to czego dane korpo uzywa. Albo inaczej - to jest to czego na danym stanowisku bedziesz uzywal.
ale chodzi mi o to bym miał respekt Anetek w biurze co klepią spreadsheety od 15 lat.


@Urajah: Dla takich Anetek wystarczy jak zrobisz formatowanie warunkowe i będą Cię uważały za "informatyka" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tak jak pisali poprzednicy - wszystko zależy od stanowiska i charakteru pracy, ja dużo używam Excela ale w życiu nie używałem tabel przestawnych bo mi to nie było potrzebne ¯\(ツ)/¯

Tam
@Urajah: z 10 letnim doświadczeniem pracy w excelu powiedziałbym tak:
podstawowy: sum, sumifs, vlookup/xlookup, if/ifs, pivoty, wykresy, formatowania warunkowe
średniozaawansowany - zaawansowany: index match, vba, power query, solver, integracja z pythonem
specyfika branżowa: w excelu jest mnóstwo funkcji bardzo specyficznych/branżowych o których nie ma się pojęcia i nie używa, bo po prostu nie mają zastosowania, są różne zaawansowane funkcje statystyczne/inżynierskie/finansowe itd

Co bym polecał, to przede wszystkim możliwie dużo rzeczy robić