Co jest must-know w Excelu jak się robi w korpo? Mam nawet certyfikat na LinkedInie z Excela XD i dużo robiłem w nim obliczeń na studia, ale chodzi mi o to bym miał respekt Anetek w biurze co klepią spreadsheety od 15 lat.
@Urajah: tabele przestawne, vlookup, formatowanie warunkowe i w większości przypadków jesteś jak bóg xD A tak w ramach rozwoju to polecam się zagłębić w power query
ale chodzi mi o to bym miał respekt Anetek w biurze co klepią spreadsheety od 15 lat.
@Urajah: Dla takich Anetek wystarczy jak zrobisz formatowanie warunkowe i będą Cię uważały za "informatyka" ( ͡°͜ʖ͡°)
Tak jak pisali poprzednicy - wszystko zależy od stanowiska i charakteru pracy, ja dużo używam Excela ale w życiu nie używałem tabel przestawnych bo mi to nie było potrzebne ¯\(ツ)/¯
@Urajah: z 10 letnim doświadczeniem pracy w excelu powiedziałbym tak: podstawowy: sum, sumifs, vlookup/xlookup, if/ifs, pivoty, wykresy, formatowania warunkowe średniozaawansowany - zaawansowany: index match, vba, power query, solver, integracja z pythonem specyfika branżowa: w excelu jest mnóstwo funkcji bardzo specyficznych/branżowych o których nie ma się pojęcia i nie używa, bo po prostu nie mają zastosowania, są różne zaawansowane funkcje statystyczne/inżynierskie/finansowe itd
Co bym polecał, to przede wszystkim możliwie dużo rzeczy robić
Mam nawet certyfikat na LinkedInie z Excela XD i dużo robiłem w nim obliczeń na studia, ale chodzi mi o to bym miał respekt Anetek w biurze co klepią spreadsheety od 15 lat.
#korposwiat #pracait XD #programowanie XD^2 #excel
W moim "korpo" wystarcza mi tabele przestawne i formatowanie warunkowe. Ale jak sie okazuje ze potrzebuje cos wiecej to staram sie tego nauczyc.
Must-know to jest to czego dane korpo uzywa. Albo inaczej - to jest to czego na danym stanowisku bedziesz uzywal.
A tak w ramach rozwoju to polecam się zagłębić w power query
@Urajah: Dla takich Anetek wystarczy jak zrobisz formatowanie warunkowe i będą Cię uważały za "informatyka" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tak jak pisali poprzednicy - wszystko zależy od stanowiska i charakteru pracy, ja dużo używam Excela ale w życiu nie używałem tabel przestawnych bo mi to nie było potrzebne ¯\(ツ)/¯
Tam
podstawowy: sum, sumifs, vlookup/xlookup, if/ifs, pivoty, wykresy, formatowania warunkowe
średniozaawansowany - zaawansowany: index match, vba, power query, solver, integracja z pythonem
specyfika branżowa: w excelu jest mnóstwo funkcji bardzo specyficznych/branżowych o których nie ma się pojęcia i nie używa, bo po prostu nie mają zastosowania, są różne zaawansowane funkcje statystyczne/inżynierskie/finansowe itd
Co bym polecał, to przede wszystkim możliwie dużo rzeczy robić