Wpis z mikrobloga

@walokid: Caly czas pracuje. Co prawda jako elektryk a nie sps ale hobbystycznie sie sps bawie i zajmuje. za cholere nie wiem co to ten autosar czy mmi. Ja spotkalem sie tylko z TIA portal i programowaniem sterownikow siemensa (sam mam jeden w domu i sie bawie). W USA czy UK to bradleya maja - straszne gowno :p
@walokid: Ja pracowałem w Mercedesie latach 2010-2015 i wyciągałem wtedy 5-7k gdzie średnia pensja w Polsce z tych lat to po uśrednieniu 3.5k. Najbardziej jarał mnie fakt że była moja pierwsza praca w życiu i już miałem takie zarobki. Najgorzej mimo wszystko wspominam dział sprzedaży. Był tam zdecydowanie największy stres. Później odszedłem i założyłem własną firmę licząc na to że w razie niepowodzenia będę mógł wrócić.

Niestety krótko po moim odejściu
to raczej programiści używają autosara

@walokid: To moze uscislijmy - programisci czego? Bo nie mam zielonego pojecia co to a w automotive dosc dlugo pracuje.

Wyglada to mniej wiecej tak (od poczatku do konca)
1-przychodza mechanicy i stawiaja roboty, urzadzenia i maszyny
2-przychodza elektrycy i to podlaczaja
3-przychodza robotycy i programuja roboty (tresuja :PP)
4-przychodza programisci (ang: PLC, po niemiecku to SPS) i programuja wszystko w jedno zeby dzialalo razem

Oczywiscie
@gorzki99: AUTOSAR to standard pisania softu dla automotive.
@walokid: Nie przez przypadek automotive ma taką złą opinię. Chyba wiele zależy od tego, co konkretnie piszesz. infotainment czy jakieś inne sterowanie klimą może mieć inne wymagania niż ECU silnika.
bo widocznie robiłeś przy stawianiu lini produkcyjnych czy coś takiego a nie przy softwarze do auta.


@walokid: aaaaa to wiele tlumaczy :) Tak, ja caly czas pisze o sofcie na liniach produkcyjnych samochodow a nie o programowaniu samego samochodu. No to sie wyjasnilo :)

AUTOSAR to standard pisania softu dla automotive.


@groman43: Auta a nie branzy automotive (jak wyzej)

ja pracuje w branzy automotive i nie wiem co to :)
@walokid: Pewnie to co zwykle - dziwne standardy takie jak autosary, misry czy inne ISO-26262, dużo legacy kodu (często napisanego w niezbyt optymalny sposób), zamknięte i źle udokumentowane rozwiązania, przestarzałe toole, hard real time, tony bezsensownej papierologii i procedur.
Mirki pracował ktoś z Was w branży automotiv?


@walokid: Ja pracuję, jak na razie mi się podoba. Są projekty i z autosarem i bez, więc na pewno nie wszędzie jest wymagany. Mi się raczej bardziej podobają te bez autosara, ale nie nazwałbym go strasznym.