Aktywne Wpisy

plusbear +55
ja myślałem że tu jest elita internetu a wy chorzy psychicznie jesteście

Marek_Tempe +16
Taki to pożyje.
źródło: 1000012318
PobierzSkopiuj link
Skopiuj link

źródło: 1000012318
PobierzRegulamin
Reklama
Kontakt
O nas
FAQ
Osiągnięcia
#nieruchomosci #inwestycje
Co szanowne grono inwestorów wykopowych zrobiłoby na moim miejscu?
Niedawno zwolniłem kawalerkę 30 m2 w mieście powiatowym ok. 200k mieszkańców. Jest w stanie do zamieszkania, w pełni umeblowana, w bardzo dobrej lokalizacji, dwustronna, z balkonem, na pierwszym piętrze, ogółem full wypas. Bazując na ogłoszeniach z Otodomu, jest warta ok. 200 - 260k - szerokie widełki, bo widziałem naprawdę różne ceny. Nie wiem jak jest z cenami transakcyjnymi, ogłoszenia raczej nie wiszą bardzo długo.
Mam do wyboru:
- sprzedać ją i wrzucić hajs w obligi/ETFy/akcje solidnych spółek (raczej bezpieczny portfel). Trochę inwestuję, więc nie jestem kompletnym nowicjuszem w tym temacie.
- wynająć ją sprawdzonej osobie na okres ok. 5 lat (czas zasugerowany przez potencjalnego najemcę), z zyskiem na czysto ok. 700-800 zł co miesiąc. Jest to osoba, po której nie spodziewam się żadnych dziwnych akcji, zniszczeń, etc. Ta osoba sama też ogarnie finansowo naprawy różnych sprzętów w mieszkaniu. Wiem też, że to będzie "stały" najemca, być może nawet okres 5 lat najmu ulegnie wydłużeniu.
Nie chcę wynajmować nikomu innemu, może być różnie, tej osoby jestem pewien. W teorii mógłbym skrócić czas wynajmu, ale raczej nie chciałbym tego robić (zakładając, że nie byłoby żadnych krzywych akcji po drodze, ale to już inny temat).