Wpis z mikrobloga

✨️ Dlaczego polska szkoła zawodzi?
Mam tutaj konto, ale nie chcę podawać swojej profesji na forum.

Piszę bo jest mi tak cholernie źle z tym co się o------o, a nie mogę tego opowiedzieć nikomu ze znajomych. Jestem nauczycielką jednego z przedmiotów egzaminacyjnych w szkole podstawowej. Dwóch moich uczniów miało egzaminy poprawkowe w te wakacje. Jeden z nich pisał dwa egzaminy (z czego jeden u mnie), drugi uczeń jeden egzamin - nie z mojego przedmiot, ale jednak z przedmiotu egzaminacyjnego. Żadnego z egzaminów nie zaliczyli. Innymi słowy jeden z nich nie zaliczył ani u mnie, ani u koleżanki, a drugi u mnie zaliczył normalnie w ciągu roku szkolnego, a u koleżanki egzaminu już nie zaliczył.

Uczeń nr 1 - z dwoma niezaliczonymi przedmiotami - posiada opinię o dysleksji i dostosowania w zakresie metod i form pracy na lekcji, wydłużony czas pracy na testach, egzaminach itd. Powinien umieć wszystko to co inne dzieci. Jest w normie intelektualnej, tylko jego rodzina jest patologiczna. Pracuje ze mną jego babcia, a z jego mamą daaawno temu trochę - niezbyt mocno ale jednak - się kolegowałam. Dziecko w zasadzie nie było wychowywane tylko hodowane, pozostawione samo sobie od początku. W wyniku czego nie potrafi prawie wcale czytać, pisać ani liczyć - a jest już w połowie SP. Babcia, mama i wnuk mają to samo nazwisko rodowe babci ;D. Rok temu ( nie był moim uczniem) nie chodził prawie wcale do szkoły, mama napisała podanie o egzaminy komisyjne. Dużo przedmiotów zaliczył egzaminacyjnie bo nie było podstawy do wystawienia oceny końcowej.

Uczeń nr 2 - z jednym niezaliczonym przedmiotem - posiada orzeczenie o lekkim stopniu niepełnosprawności intelektualnej. Posiada dostosowania co do metod i form pracy na lekcji, ale także wymagań edukacyjnych! Wymagania edukacyjne powinny być niższe niż dla innych dzieci. Mama nie chce skierować go szkoły specjalnej w obawie przed szykanami ze strony otoczenia dziecka.

Rada pedagogiczna nr 1.