@luksky: Ale co to za argumenty. Jedynie potwierdzające że to nie jest dobre rozwiązanie dla ciebie w tym momencie. W pełni się zgadzam - każdy musi ocenić własne potrzeby. Teraz jest czas dla ludzi otwartych na experymenty, gadżeciaży. Ale za 13 lat na bank bedziesz mógł kupić auto które na jednym ładowaniu zrobi ten dystans bez problemu (już teraz powoli dochodzimy do tego), a i ładowarek nie zabraknie. Popatrz na takie
@luksky: Ale to też są zupełnie inne problemy niż "zasięg" który poruszyłeś. Jeśli chodzi o cene zakupu - spadnie, myśle że to kwestja skali i chęci zwrotu z inwestycji w spalinówki firm produkujących samochody. W Chinach np. Elektryki są w porównywalnej cenie co spalinówki w podobnym standardzie - ostatnio popularne w chinach jest porownanie Hondy Fit i BYD Dolphin które są w podobnej cenie i rozmiarze (i subsydia nie ratują tu
Ale czy emisja CO2 to jest jedyna emisja z disla czy benzyniaka? Czy ktoś tu lubi stać na światłach i wychać spaliny i nie ma problemu z wpływem owych spalin na zdrowie? Nawet jeżeli prąd jest z kopalnych źródeł to elektrownie są zdecydowanie lepiej uregulaowane, filtry mogą być sprawdzane często i elektrownie nie są w centrach miast. Przeniesienie lokalizacji źródeł zanieczszczeń ma znaczenie, i oczywiście energetyka się rozwija - atom, odnwialne źródła
@Tym: Nie tylko w kontekscie niezależnosci energetycznej - ale to też dobry argument. Najlepiej zadać sobie pytanie, czy lubisz się zaciągnąć z rury wydechowej. Bo elektrownia to jest daleko za miastem, więc jak stoisz na przejsciu dla pieszych to te disle cię trują a nie elektrowania. CO2 to jest najmniejszyt problem bo akurat dla zdrowia człowieka jest obojętne. I o ile łatwiej jest skontrolować 20 elektrowni pod względem emisji i filtracji
Jeśli człowieczeństwo i moralność była by na pierwszym planie to NATO i Europa musiałaby pójść na ustępstwa i wynegocjować to razem z Ukrainą (Np. obiecać to że nie właczą ich do NATO). Bo jeśli tak podchodzimy to koniec zabijania musiał by być priorytetem. Niestety nie jest to priorytet dla żadnej ze stron, wszystko kosztem Ukraińców. Ukraińców obronę popieram (to im sie z butami siłowo do domu pchają) ale nie ma się co
@maybenot33: @czworokot: Ograniczenie grania jest dla osób poniżej 18 roku życia, ta grupa już ma zakaz picia i łażenia do barów. Powyżej można grać ile się chce - ostatnio co chwile w wiadomościach że ktoś zasłabł w kafejce internetowej bo grał przez 2 doby czy coś.
@dobrezdanie: Ale szukał pretekstu do czego? Model Y bedzie produkowany w Berlinie jak tylko otworzą, jest już produkowany w Chinach od dawna razem z Modelem 3. Jedne co to się stało to stwierdził że nie będzie czekać i zaczyna import zanim produkcja nie ruszy w Berlinie co by klientów nie denerwowć i nie tracić rynku.
@bigbuck: Ja też wybieram fotelik, ale też chciałbym móc pojechać na wakacje i używać taksówek - wtedy ten pas to swietne rozwiązanie, na pewno bezpieczniej niż bez niego.
@PiotrWielkopolska jasne, jeśli chodzi o legalność to nie ma problemu, ale czemu nie zwiększyć bezpieczeństwa jeśli to możliwe. Nosić fotelik jednak trudno, a ten pas to nawet w kieszeni kurtki można trzymać. We własnym aucie tylko fotelik.
@pytonger Przecież teraz w Pekinie i większych miastach jest zwiększone zabezpieczenie anty terrorystyczne. Rząd się zabezpiecza przed atakami terrorystycznynmi w uroczystości 100 lecia utworzenia komunistycznej parti Chin. To się odbędzie 1 lipca. I to jest znacznie bardziej prawdopodobne wyjaśnienie obecności tych ciężarowek tam.
W zeszłym roku była nawet większa afera z inflencerką Myka Stauffer. Kanał jej podskoczył jak oznajmiła że adoptuje dziecko z Chin. Później wyszło że chcieli dziecko z rakiem ale sie okazało że dostali młodego tylko z autyzmem. Porobili kontent przez kilka lat i oddali dalej bo za trudno. #!$%@? jakich mało. Dodałem w powiązanych. Tu przynajmniej na chęciach się zakończyło i dziecko nie będzie miało trałmy jak je znowu gdzieś oddadzą.
@Reezu: To akurat jest standard w Niemczech że wynajmuje się chaty puste - nawet w kuchni pustka i trzeba mieć wszystko własne (czasem jak sie przyfarci to będą jakieś zabudowane szafy czy nawet kuchnia ale wtedy wiadomo drożej, są nawet specjalne kredyty na kaucje i umeblowanie). Ale co się w Berlinie dzieje nie wiem. Sdandardem jest też że jak już się wynajmuje to można pomalować czy wytapetować jak się chce -
#gotujzwykopem #jedzzwykopem #jedzenie #azja #japonia #chiny #ciekawostki Zjadłem właśnie stuletnie chińskie jajo. Trochę śmierdzi, ale mniej niż ser pleśniowy. Smakuje jak zwykłe, ale ma delikatniejszą konsystencję i jest bardziej słone. Zostawia posmak w gardle jak po chili, ale to może przez moją infekcję.
@NaopaK: Ja też lubię, najlepiej smakują jeśli zrobisz ryżowe congee, do tej zupy ryżowej dodajesz chude mięsko (jakaś polendwica, albo pierś z kurczaka), trochę przypraw i gdy jest już prawie gotowe to wtedy to pokrojone 100 letnie jajo. i szczypiorek, nie można zapomnieć o szczypiorku. o tu jest przepis - polecam: https://thewoksoflife.com/20-minute-congee-recipe/
Ekran LED pokazuje błękitne niebo na placu Tiananmen pośród gęstego smogu w ciągu dnia. Chiny, 23 stycznia 2013 r.
Aby uzmysłowić sobie to co dzieje się w Chinach, warto powiązać ze sobą kilka faktów. W Pekinie są dzieci, które nigdy nie widziały błękitnego nieba, ponieważ zawsze zasnute jest szarym smogiem. W najgorsze dni smog jest tak gęsty, że nie widać wielkich budynków z odległości kilku metrów. Istnieją restauracje, które pobierają dodatkową opłatę
@Malchos: w 2013 to była masakra, jak się do Chin przeprowadziłem w 2015 to też różowo nie było ale co roku jest lepiej, rząd to ostro walczył z zanieczyszczającymi przedsiębiorstwami, dużo tego się przeniosło w głąb kraju i rozproszyło. A Zimą powietrze w Polsce jest 100 razy gorsze niż to w Chinach.
Sprawa jest jasna - chcą sobie dać narzędzia do inwigilacji na model Chiński. W Chinach już sa kody QR które uwzględniają gdzie się telefon logował do sieci. I bez pokazania kodu nie wejdziesz do metra, sklepu, czy nie zameldujesz sie w hotelu. Tu juz nie ma lockdownu bo i wszyscy posłusznie używaj kodów, zrobili to sprytnie łącząc z aplikacja do płacenia, gdzie tożsamość potwierdzona.
@fricked: przypomina, ale jednak te dane są na życzenie a nie zawsze dostępne, bo jednak Visa czy MasterCard to są prywatne firmy. A jak nam zrobią rządowe apki do wszystkiego to będą mieli jeszcze łatwiejszy dostęp bez zbędnych pytań
@NaMasce @lewakteofil Wydaje mi się że oboje się zagalopowaliście :). Faktem jest że w Chinach loklne marki są tanie - i wiadomo z czego to wynika - nie da się zrobić czegoś z niczego - a więc z niskiej jakości komponentów - można mieć wszelkie wodotryski po taniości bo elektronika którą się używa to najtańsza część auta (mam namysli infotaiment i systemy do zwiekszania wygody, ale już np nie zwiększające bezpieczeństwo) ale
@lewakteofil: LOL, ciekawe spojrzenie na świat motoryzacji :P. Tak sie składa że mieszkam w Chinach, i prowadziłem nie jeden samochód tutaj i nawet zagraniczne marki lokalnie wyprodukowane dają poczycie gorszej jakości. Ale żeby wymyslać takie rzeczy (-‸ლ). W Chinach jeśli chińczyk ma minimialnie wiecej pieniędzy to kupi zagraniczną markę - a więc Chińskie marki muszą walczyć ceną nawet u siebie więc jak to się ma do podatków
@lewakteofil: No nie dali rady, a firma z Niemiec czy Polski nie dała by rady zbudować autostrady w Chinach z dokładnie tego samego powodu - każdy broni własnego podwórka, jakby znali realia to by nie było problemu ale i oferta nie była by konkurencyjna, podobnie jak z tymi autami. A budować to potrafią, szybko ale jakość tego to jednak mocno dyskusyjna sprawa, to z pierwszej ręki, do tego mają ustrój który
@FLAC: Kłucicie się jakby 2 rozwiązania nie mogły współistnieć. Bardzo rozsądne może byc zastosowanie wodoru do transportu publiczneg, autobus nie może czekać i się ładować w nieskończoność. A samochody osobowe jak najbardziej mogą, mają mniejsze baterie, można ładować w domu, a wraz z rozwojem infrastruktury nie bedzie problemu w centrach miast - jedziesz na zakupy do marketu i podączasz pod ładowarke - po zakupach auto jest gotowe. Normalnie na dojazdy do
@151346136: Widzę że brakuje tu podstawowej wiedzy w różnicy między PHEV (plugin Hybrydą) a BEV (pełnoprawny Elektryk z baterią) i jak się je ładuje. A więc tak - PHEV w 95% aut na rynku mogą być ładowne tylko prądem zmiennym (kilka modeli ma ładowanie DC jak Outlander PHEV ale to jest margines i w praktyce nie ma sensu). Oznacza to że na pokładzie samochodu musi być wbudowana ładowarka która zamieni AC
@151346136: Dokładnie, cała idea PHEV jest taka że ładujesz w domy lub pracy (jeśli auto służbowe) na dojazdy i trochę po mieście, a w trasie używasz trybu hybrydy do oszczędzania paliwa (ale bateria nie może być blisko 0, optymalnie 50%). Dodatkowo takich ładowarek AC 22kW to chyba na trasie się nie spotka za wiele bo to nie ma sensu - kto z tego skorzysta jak to zajmie wieki. Taka ładowarka to
To wyliczenie jest bez sensu. Takie wyliczenia z korzystaniem z ładowarek na trasie mają sens tylko w przypadku BEV nie PHEV. Nikt o zdrowych zmysłach nie spędzi 4 godzin na ładowarce przy autostradzie - znasz limit swojego auta, i cenę prądu podbiła tu opłata za postój. W tym przypadku też nie ma porównania do standardowego Superba spalinowego - ile taki superb pali, bo hybrydowy ciągle ma hybrydowy układ do oszczędzania paliwa (no
@151346136: Wszystkie auta mają ładowanie AC - bo ciężko zrealizować DC o dużej mocy w instalacji domowej. i tu to 22kW to jest max co można wycisnąć i to jest też opcja dla hoteli czy firm bez kosztownej instalacji ładowarek DC a klient i tak zadowolony bo ładuje się w nocy kiedy ma czas i się nie spieszy. A w trasie normalne EV musisz naładować szybko - jeśli masz baterię powiedzmy
@Anna_: Dokładnie - jest to proste tylko trzeba o wszystkim pamiętać i mieć technologię. Wszystko zależy jaki efekt chce się uzyskać - można wyłożyć blachą z uszczelkami metalowymi i kompletnie odizolować a można wyraźnie zredukować np metaliczną folią na ścianach. do tego filtry na przyłącza elektryczne i sygnałowe, specjalne drzwi, osobne uziemienie o niskiej impedancji. A jeśli projekt od podstaw to są ferrytowe dodatki do betonu - miesza się przed wylaniem
@ruum: No na spalinową syrenę to by na pewno kupców znaleźli. I z dupy robienie elektryka na bazie spalinowego. lepiej by im to wyszło jakby robili elektryka od podstaw - najlepsze elektryki tak właśnie są zaprojektowane (patrz np: Tesla, Polestar, VW ID3). Nawet VW zdał sobie sprawę że przerabianie golfa na elektryka to kupa a nie robota.
@MrDoom: Ale przeczytać dokument z linku to już było za trudno? W link jest pytanie do parlamentu. Pytanie dotyczy tego ograniczenia na podstawie jakiejś książki. W pdf który można tam podejrzeć jest odpowiedź na to pytanie. A mówi ona że żadnego takiego tajnego traktatu nie ma, i że wszelkie prawa i zobowiązania aliantów odnośnie Niemiec zostały zakończone w 1991 roku.
No to trochę się chyba przeliczą. Jestem w Chinach w Zhejiang. Od 2 tygodni chodzę znowu do pracy po 5 tygodniach wolnego i fabryka też działa chociaż jeszcze nie pełną parą (ale to kwestia dni). Większość fabryk już wraca do produkcji poza Prowincją Hubei i kilkoma wyjątkowymi miejscami. Biznesy które mają najgorzej to - Restauracje, Wszelkie rozrywki (Kina, KTV, kawiarenki internetowe, pijalnie herbaty itp), bo ludziom ciągle polecają po robocie prosto do
Nikt tu się nie zastanowił kto zrekompensuje stracony biznes dostawcom sprzętu, ARM, Qualcom etc. Huawei jest dużym graczem, i skoro spadnie im sprzedaż to trzeba będzie to gdzieś sobie odbić a więc ceny w górę dla wszystkich.
@albertbranka: W Chinach już tak jest. Facet (a raczej on i jego rodzina) muszą posiadać już - mieszkanie, samochód dla młodych, odpowiednią kwotę pieniędzy dla rodziców panny młodej - w zależności od miejsca i innych czynników mniej lub więcej (ale kwoty są ogromne - niewielkie miasteczka na wybrzeżu już podchodzą pod kwoty rzędu 100k -200k CNY.
@projektant_doktorant no jednak się mylisz co do kosztów wydania za mąż dziewczyny. Rację masz o opiece na starość - to jest u nich ważne. Ale co do kobiety to wiano to są drobne w porównaniu do tego co rodzice chłopaka muszą wyłożyć. Jesl chłopak chce się ożenić to musi najpierw posiadać mieszkanie, samochód no i zadośćuczynienie dla rodziców żony i to też są jakies niemożliwe pieniądze nawet na wsiach mówimy o 100
@bartek_j: Akurat Rejestracja kosztuje dużo ale tylko w wybranych miejscach (Szanghaj, Beijing i kilka innych wielkich miast) poza wielkimi miastami rejestracja to sa grosze, i dlatego tanie samochody mają racje bytu. Sam jeżdzę samochodem po Chinach (Głównie Zhejiang, Jiansu, Szanghai). Nawet w Szanghaju na przedmiesciach możesz mieć tanią tablicę (z literką "C") z tym że nie pozwala ona na wjazd do ścisłego centrum. Dodatkowo samochody elektryczne i hybrydy to znowu darmowa
@bartek_j: Chińskie prawo to nie wielka filozofia. dałem tłumaczenie Polskiego, plus test z teori na komputerze po angielsku (angielski z google translatora więc trzeba mieć troche farta) i pol godziny po tescie wydrukowali mi prawko. Ja to robiłem w Jiaxing, Zhejiang bo tu mieszkam, ale też żeby wyrobić prawko trzeba mieć pozwolenie na pobyt stały. Wtedy to 400 RMB i jest ok. Jak z wizą biznesową to potrzebujesz agenta i to