Wpis z mikrobloga

Na wstępie...
Może wspomnę od razu że zawsze byłem ogromnym fanem serii Top Gear oraz innych programów dla pasjonatów motoryzacji przez lata, dorastałem z nimi jako nastolatek a potem dorosły facet. Pamiętam większość odcinków TG sezonu 10-20 na pamięć, później zaczęła się równia pochyła ktora zakończyła sie w wiadomy sposób. Wytrzymałem eksperyment z Grand Tour oraz nowym Top Gear.
Ale to już było nie to...
Do rzeczy...
Przeglądając Netflixa w przeglądarce przez przypadek źle wpisałem nazwe filmu i wyskoczyła mi miniaturka dokumentu dotyczącego Hipersamochodów (Hipercars)
Planowałem go obejrzeć w sumie po to by zabić czas, ale to co zaserwował mi ten Netflix tym dokumentem to jak planowanie pójścia na Kebaba a skończenie w Restauracji z gwiazdką Michelin.

Tak wyśmienitego, tak wspaniale nakręconego, wciągającego dokumentu traktującego o współczesnych samochodach nie widziałem w swoim życiu. Zapomnijcie o krótkich szybkich kadrach znanych z TG, filtrach i efektach.
Ten dokument to swoisty manifest piękna motoryzacji z najwyższej półki. Poznajemy historie, geneze, zaplecze powstawania najlepszych samochodów wielkich koncernów jak Porsche czy Ferrari oraz rodzinnych biznesów takich jak Koennigsegg czy Pagani gdzie każdy samochód składany jest ręcznie a każdy detal ma swoja unikalną historię.

90% ujęć tego dokumentu mogłyby wylądować na moim komputerze jako wygaszacz ekranu.
Absolutny festiwal obrazu i dźwięku.

APEX: The Story of the Hypercar
Nie jestem w stanie dać innej oceny niż 10/10.
Szczerze Polecam.

Poprostu to trzeba zobaczyć i tylko w rozdzielczości UHD lub 4K tak jak ja to zrobiłem z pomocą #netflix

#samochody #motoryzacja #ferrari #porsche #koenigseggisseggggnignigsegigisegggg #pagani #dokument
  • 10
@Shewie:
Ciekawostka, jeden z najważniejszych członków developerskich firmy Koeniggseg jest Polakiem, nie dość że jego rola w firmie jest kluczowa z perspektywy inżynieryjnej, to także jest kierowcą testowym który bije rekordy torów. Dlaczego Robert Serwański kręci czasy tym samochodem a nie np. kierowcy F1 którzy także byli widoczni przy tym projekcie? O tym znajdziecie w tym filmie dokumentalnym.
@Shewie:
Dokument całkiem przyzwoity gdyby tylko odpuścili sobie Koenigsegg a tam praktycznie większość o nim. Do tego te ujęcia z żoną że niby to taka rodzinna firma.
A prawda jest taka że większość co w tych furkach siedzi to robione jest przez podwykonawców. Do tego bardzo często zrywa kontrakty z tekstem że nie zapłaci bo wpiszecie sobie to do portfolio.
Jak zobaczyłem jak naprawdę się z Christianem pracuje to straciłem szacunek
@Crazy_summer: Koeniggseg to taka sama marka jak Gumpert Apollo, Devil, Noble, BAC Mono, Arrinera itd. które budują swoje samochody na rozwiązaniach które istnieją, budżety nie pozwalają im na wydawanie dziesiątków milionów na R&D, sprzedają tak niewielką ilość samochodów rocznie że poprostu te liczby by się poprostu nie dodały. Dlatego w dokumencie jest postawiony w tej kwestii wyraźny wykrzyknik gdzie postawiono w jednek linii ogromnych producentów z ogromnymi budżetami na R&D jak
@Shewie nie chodzi o pracę niewolniczą tylko o zatrudnianie firmy do zbudowana jakieś części a potem rezygnowanie z tego. Potem zatrudnia inną która zrobi badziew za pół ceny a pierwszej firmie nic nie płaci mimo że na R&D firma zewnętrzna wyłożyła. Podwykonawcy są często setki tysięcy koron w plecy i muszą się sądzić.

A co do konkurowania z najlepszymi to są hondy civic z 99 roku które też potrafią na prostej wyprzedzić
Zapomnijcie o krótkich szybkich kadrach znanych z TG, filtrach i efektach.

@Shewie: właśnie to mnie w TG odrzucało. Niekiedy tych filtrów było tak dużo, że nie szło tego oglądać. Z kadrami też bywało podobnie - niekiedy chaos, a bywało, że miało to ręce i nogi.