Wpis z mikrobloga

Mirki, planuje poświęcić kolejne 6 miesięcy na intensywną naukę programowania (nie, nie zmieniam branży). Zastanawiam się nad PHP'em. Jak na razie pisanie w miare prostych rzeczy w nim sprawia mi chyba największą satysfakcję. Uważacie, że decydując się na poświęcenie tyle czasu na samego PHP'a nie będzie głupotą? Jeśli możecie, to podrzućcie pare ciekawych kursów, na które warto byłoby poświecić czas. Zachęcam do komentowania, hejtowania, kto co woli ( ͡° ͜ʖ ͡°) #programowanie #informatyka #php #mysql #python #cplusplus #html #java #javascript #programista15k #it #webdev
EDIT: Zaznaczam, że jestem całkowicie początkujący
  • 38
@ccontent: Jak najbardziej warto iść w kierunku PHP. Tak jak pisał @IdzieGrzesPrzezWies jest dużo pracy, niski próg wejścia, mnóstwo materiałów w sieci oraz bardzo fajne i przyjemne do nauki frameworki jak Laravel. Pracując w takim Laravelu będziesz miał ciekawe projekty. Na przykład w Javie moim zdaniem dużo jest nudnej roboty typu apki dla banków lub telekomów, które mają 80 lat i trzeba je utrzymywać ( ͡° ͜ʖ ͡°
@ccontent:
Chcesz zdobyć pracę przy webowej klepaninie czy nauczyć się programować? Bo to 2 różne rzeczy.

Ja codziennie pracuje przy webowej klepaninie i nienawidzę tej pracy. Aby ją zdobyć musisz znać:
- PHP > 7,
- znać zasady programowania zorientowanego obiektowo,
- wiedzieć co to testy jednostkowe,
- znać jquery,
- znać angulara 2+,
- znać środowisko pracy aplikacji webowej: serwery http, baz danych, unixowe.

Uszkodzenie mózgu w takiej pracy jest
@Benzen:
5 lat w tym siedzę i 3 pracę właśnie zmieniam. Wszędzie z PHP + JS było tak samo. Z opowieści znajomych też to samo.

Niskiej jakości kod i januszeria po stronie biznesu i często deweloperów, dla których Wordpress jest state of art aplikacji webowej. Co z tego, że ogarniasz patterny, dobre wzorce i nowinki jak w pracy trafiasz na ścianę.