Wpis z mikrobloga

Parę osób rok temu naśmiewało się z mojego zakupu Fabii 1.0 MPI 60 KM. Czy wybór był nietrafiony? Cóż, brakuje np. 6-go biegu. Ale ogólnie jestem zadowolony. A szczególnie pod dystrybutorem. W ciągu 12.5 miesiąca przejechane 39 tys. km.

Ostatnio trasa stacja benzynowa okolice Koblencji - okolice polskiej granicy i jechałem specjalnie wolniej (o parę km/h wolniej niż zwykle), po jeździe torowej, a chciałem jeszcze na tym samym oleju dojechać do Polski, a nie wymieniać u Niemca. Prędkość na tempomacie 110-116 km/h (większość czasu prawy pas 110 i momentami lewy pas 115-116). Jazda w 4 osoby i pół-pełny bagażnik (kombi). Trasa 772 km od pełnego tankowania do pełnego tankowania. Spaliło: 0.1 L Pb i 47,4 L lpg, czyli średnio 6,14 L lpg / 100 km.

#samochody #motoryzacja #spalanie #lpg #skoda #vw #vag #chwalesie
  • 235
  • Odpowiedz
  • 0
@Sleepwalker: Klekocze niczym stary diesel. Ten silnik był w pewnym sensie bazowany na 1.4 mpi, który też klekotał. Ten typ tak ma i nie ma niczym się przejmować dopóki dopóty nie zaczną dochodzić jakieś dźwięki zdecydowanie inne od codziennych. Klima też potrafi sobie głośniej przepływać. I od razu dodam, że tak samo dźwięk przy przekraczaniu 40 km/h to też normalka - wtedy aktywuje się system utrzymania toru jazdy.
  • Odpowiedz
@danie_blyskawiczne:

Nie, nie może.


Tak, może.

Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:


1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;


Przecież on już wyprzedza, jest na lewym pasie od dłuższej chwili. Po co wklejasz przepisy nie mające w danym momencie zastosowania?

Jazda 110-120 lewym pasem podczas wyprzedzania będzie utrudnianiem ruchu, ponieważ nie pozwala innym użytkownikom ruchu poruszać się
  • Odpowiedz
Tymczasem na wykopie są filmiki jak szybkie samochody owijają się o drzewa.

Najczęstsza przyczyna wypadków? nie dostosowanie prędkości do warunków.


@kuncfot: no tak, przecież mocne silniki same napędzają samochody. Osoba za kierownicą nie ma żadnej kontroli. Na szczęście Fabia 1.0 nie jest w stanie przegiąć pały xD

@Adamfabiarz: co Cię pokusiło na odwiedzenie toru tym autem?
  • Odpowiedz
  • 1
@NuklearnySzpadel: Jeżdżę spokojnie, ale Ułan nie powinien mnie zawieść w różnych sytuacjach, więc sprawdzenie jak poradzi sobie w warunkach pół-wyczynowych. A poza tym o taki fajny wyjazd gdzieś ze znajomymi, co też interesują się motoryzacją.
  • Odpowiedz
no tak, przecież mocne silniki same napędzają samochody. Osoba za kierownicą nie ma żadnej kontroli. Na szczęście


@NuklearnySzpadel: otóż nie. Kierują nimi właśnie te osoby, co to bez 6do100 nie uznają pojazdu za samochód.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz XDDDDDDD serio dostałeś 200 zł rabatu na model, który zaraz schodził? Przecież to nawet nie jest pol procenta XD udajesz tak gigantycznie odpowiedzialnego finansowo a podpisujesz pierwsza lepsza ofertę od pierwszego lepszego dealera
  • Odpowiedz
@mroznykasztan: @Adamfabiarz @Krupier

Treść orzeczenia sądu VI W 5137/14:
Utrudnianie ruchu polega na zakłóceniu jego płynności; ruch ten jest zaburzony, ale możliwy. Skutkiem zachowania utrudniającego ruch jest sytuacja zmuszająca innych uczestników ruchu do zwiększenia uwagi lub podejmowania dodatkowych manewrów, na przykład hamowania.

Ludzie, co z wami? To, że prawo nie zakazuje wprost jazdy 10 km/h na autostradzie to nie znaczy, że tyle można! Po to zostały stworzone takie drogi aby
  • Odpowiedz
@kuncfot: z całym szacunkiem, ale generalizujesz. Tak samo „szybcy i bezpieczni” jeżdżą tanimi i mało dynamicznymi autami, jak drogimi i szybkimi. Kwestia zasobności portfela, bo dzban drogowy niemalże zawsze będzie dzbanem.
  • Odpowiedz
Treść orzeczenia sądu VI W 5137/14:

Utrudnianie ruchu polega na zakłóceniu jego płynności; ruch ten jest zaburzony, ale możliwy. Skutkiem zachowania utrudniającego ruch jest sytuacja zmuszająca innych uczestników ruchu do zwiększenia uwagi lub podejmowania dodatkowych manewrów, na przykład hamowania.


@danie_blyskawiczne: kurczę, to co kilka metrów ktoś ci ruch utrudnia. :/

Szkoda, że wyciąłeś część tego akapitu, ale pomogę i wkleję go:

Utrudnianie zaś to takie zachowanie się sprawcy, sprzeczne z obowiązującymi
  • Odpowiedz
  • 0
@Husejnow: 200 zł + gumowe wycieraczki i gumowa mata bagażnika. Lipa, wiem. Ale model schodził, a zainteresowanie było spore by się na niego załapać. Dni jego dalszej produkcji były już policzone, w zasadzie załapałem się miesiąc przed ostatecznym końcem przyjmowania zamówień na niego. Ostatni subkompaktowy kombi na rynku, do tego sprawdzony, ekonomiczny i bardzo dobrze pracujący na gazie. Prawa popytu i podaży, matematykę zostawiam Tobie.
  • Odpowiedz
  • 0
@danie_blyskawiczne: Jest to absolutnie nieprawda. Nie pojazdy pow. 3.5 t, tylko pojazdy kategorii N2, N3. I nawet wtedy ciężarówki w określonych sytuacjach będą mogły się wyprzedzać, np. na trzypasmowych drogach będą mogły wyprzedzać używając środkowego, a także będą mogły wyprzedzać, gdy inny pojazd jedzie znacznie wolniej (czyli np. jakiś inny tir przed nim będzie jechał 70 km/h).
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: no dobra, gdzie tu korzyść "przy dystrybutorze" z jazdy tym żółwiem? Sorry, ale 6,1-6,5 litra LPG to spala moja Meganka, tyle, że z normalnym silnikiem 1.6 16V. Miałem w nowym Rapidzie 1.2 12V 75KM i to się nie nadawało do jazdy (zarówno samochód był gówniany, jak i silnik). Nigdy więcej taboretu od VW.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: Jak wygląda moment włączania się do ruchu np. pas rozbiegowy na autostradzie? Dajesz najniższy bieg, gaz w podłogę i lecisz czy masz w to wywalone? jak ogólnie go użytkujesz. Ekodriving czy raczej butowanie by rozpędzić się do prędkości przelotowej?
  • Odpowiedz
Parę osób rok temu naśmiewało się z mojego zakupu Fabii 1.0 MPI 60 KM.


@Adamfabiarz: Stary, takim podstawowym silniczkiem można co najwyżej odwozisz osoby po centrum, a nie brać na biznesowe spotkania międzynarodowe xD
  • Odpowiedz
ale przecież tam nie ma żadnego "pasa do wyprzedzania". Jest pas lewy i pas prawy, na obu obowiązujątakie same ograniczenia prędkości, na obu nie ma minimalnej prędkości, na obu można wyprzedzać.


@Krupier: #!$%@?.

Policjanci przypominają, że lewy pas służy do wykonywania manewru wyprzedzania i omijania, a kierowcy zobowiązani są poruszać się prawym pasem, jak najbliżej prawej krawędzi jezdni. W innym przypadku mogą zostać pociągnięci do odpowiedzialności za popełnione wykroczenie. Korzystanie z
  • Odpowiedz
  • 0
@Nano22: No wbijanie się na zagęszczoną autostradę to jedyny element wymagający większego niż zwykle skupienia. Z reguły wbijam się na trójce i staram się jak najszybciej osiągnąć prędkość 100+ km/h. Jeśli chodzi o butowanie, to nie jeżdżę pod czerwonym polem nie chcę mieć za szybko wypalonych zaworów. Eco-driving w mieście ale z głową - raczej staram się trzymać na minimum 2000 obr., a poniżej tego tylko jak zjeżdża sobie z górki.
  • Odpowiedz