Wpis z mikrobloga

@xede: właśnie o to chodzi, możesz w każdej chwili korzystać z klasycznego sprzęgła, bo to w zasadzie nakładka na zwykły kosz :) Proste, waży tylko 2kg i powinno być tanie (chociaż wymaga quickshiftera i throttle by wire) w porównaniu z DCT.
  • Odpowiedz
@apee: w teorii fajnie w praktyce pewnie będzie jak ze wszystkimi taki wynalazkami, że jeśli chcesz pojeździć w koło komina to się nada, a jak będziesz chciał poszaleć to zacznie się gubić lagowac, a sprzęgło uslizgiwac .
  • Odpowiedz
@Steven_Hyde: @wiktorbo ten scs to widzę właśnie recluse o którym wspomniał kolega. Nie testowałem, ale z tego co czytam jednak gorsze od systemu hondy, bo jak rozumiem, żeby zmienić bieg trzeba puścić gaz, zejść mocno z obrotów. W Hondzie to będzie działać jak quickshifter, czyli manetka w opór i walenie biegami bez redukcji obrotów.
  • Odpowiedz
@apee: nie pisalem o tym, ktore rozwiazanie lepsze. dla mnie osobiscie jakies automaty w motocyklu to nieporozumienie, ale to jest indywidualna kwestia. ja pisalem o geniuszu tkwiacym w prostocie. idealnym jego przykladem jest wlasnie patent rekluse wg mnie, a nie dodawanie mechanizmow, sterownikow i silnikow krokowych do skrzyni klowej aby zrobic z niej automat, a potem do tego skomplikowanego mechanizmu dodawanie mechanizmu pozwalajacego na reczne wysprzeglanie i zmiane biegow. czyli machanizowanie
  • Odpowiedz
@kipowrot: no jak to po co? nie po to ktos sobie kupuje automatyczna skrzynie biegow, zeby jakis glupi komputer wciskal za niego sprzeglo i biegi zmienial. oczadziales czy jak? (σ ͜ʖσ)
  • Odpowiedz
@apee: Honda niezle zabiła sama sobie sprzedaż :D Mialem kupić Afrykę twin ale bez e-clutch już jej nie chce bo za rok pewnie wyjdzie taka i moja już będzie nieaktualna
  • Odpowiedz
@PancakeV: wydaje mi się, że modele z DCT zostawią bez zmian. Do wyboru DCT albo manual, a e-clutch trafi do transalpa, horneta i może nowego nc500 + sportów. Oby do jak największej liczny modeli :)
  • Odpowiedz
@apee: A przypadkiem E-clutch to nie jest nowe DCT? bo ja to tak zrozumiałem, ze był automat który mial wagę 10kilo a teraz powstał automat z waga 2 kilo a jeszcze masz możliwość używania klasycznego sprzęgła jeśli chcesz.

Jeździłem afryka z DCT i to było dla mnie kompletnie nie zrozumiałe bo było:
1. nudne
2. motocykl ściągał w prawo bo 10 kilo dct po prawej stronie
3. zmiana biegów przyciskami jest
  • Odpowiedz
@apee: mieli też wstawić turboładowanie tymczasem Afryka ma już mniej mocy niż większość średnich adv ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Mam obawy że tak działa biznes w obecnych czasach - za rok e clutch, potem dadzą radar i co rok kup nowa bo jest rewolucyjna.
W tym roku dali koło 19 z przodu i to ich rewolucja na 2024 (,)
  • Odpowiedz
@PancakeV: nie spodziewałbym się tego w modelach, w których jest DCT.
To jest po prostu odpowiedź na to, że w mniejszych/tańszych modelach nie opłaca się zamontować DCT właśnie.

Swoją drogą, to taki absurd: automat przydałby się najbardziej w małych/lżejszych/tańszych motocyklach Hondy, używanych w mieście, jednak ekonomicznie się to nie zepnie z DCT.
Mamy więc DCT w motocyklach dużych i ciężkich, w których często ludzie zapinają najwyższy bieg w trasie i lecą
  • Odpowiedz
@PancakeV: akurat mniejsze koło i niższa wersja to dobra wiadomość dla kurdupli jak ja, bo wcześniej właśnie wysokość mnie odstraszała.
A co do nowości. Mam wrażenie że Honda to taki Apple wśród motocykli. Zawsze trochę z tyłu z wprowadzaniem technologii, za to jak już coś wprowadzają, to to działa.
  • Odpowiedz
@apee: ani w recluse ani scs nie potrzebujesz puszać gazu.

Generalnie to co honda zrobiła to w sumie quickshifter góra/dół znany z większości moto, plus automatyczne sprzęgło.

Bez QS góra/dół moto już bym nie chciał, z tym sprzęgłem fajnie (testowałem w aguście) ale czy jest to jakieś niezbędne to nie wiem.
  • Odpowiedz